otohaber_logo
MULTIMEDYA
Elektrik kokusu
Elektrik kokusu
1 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

ABD'nin Kaliforniya eyaleti dünyanın en sıkı emisyon normlarının uygulandığı bölgelerin başında geliyor. Eyaletin en büyük kenti olan Los Angeles'ta düzenlenen otomobil fuarı bu yıl da elektrikli ve hibrit modellerin sahnesi oldu.

2 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

AUDI

Audi'nin geleceğinde elektriğin büyük bir önemi olacağını biliyoruz. Yüzde 100 elektrikli modellerini e-tron adıyla satışa sunan Alman markanın ikinci e-tron'u Los Angeles'ta tanıtılan e-tron Sportback oldu. Geçtiğimiz yıl tanıtılan e-tron'un coupe tarzı türevi olan crossover'da arka tasarımda eğimli bagaj kapağı dikkat çekiyor. İç mekan da tıpkı ön tasarım gibi standart Audi e-tron'dan alınmış. Diital gösterge tablosu ve orta konsoldaki iki adet dokunmatik ekran kokpitin en fazla öne çıkan bölümlerini oluşturuyor. Dünyanın ilk dijital matriks LED farlarının kullanıldığı seri üretim otomobil olma unvanını taşıyan e-tron Sportback'in gelişmiş aydınlatma sistemindeki dijital perdeler saniyede 5000 kez açılıp kapanabiliyor. Bu sayede çok daha hızlı ve keskin ışık kontrolü elde ediliyor. 2928 mm'lik aks mesafesine sahip olan e-tron Spaceback'in arka koltuklarında sunduğu diz mesafesi standart e-tron'dan 20 mm daha az. Ön tekerleklerin arasındaki 60 litrelik bölümle birlikte 615 litrelik toplam bagaj hacmi sunan otomobilin arka koltukları katlandığında sunduğu maksimum hacimse 1655 litre.

3 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

50 ve 55 olmak üzere iki motor seçeneğinin sunulduğu e-tron Spaceback'in baz versiyonu 313 HP güç ve 540 Nm tork değerlerin sahip. 6,8 saniyelik 0-100 km/s hızlanması ve 190 km/s maksimum hız sunan bu versiyonun 71 kWh kapasiteli bataryası 347 kilometrelik teorik menzil vadediyor. Modelin 55 versiyonu ise standart sürüş modunda 360 HP güç ve 561 Nm tork, 6,6 saniyelik 0-100 km/s süresi ve 200 km/s maksimum hız değerleri sunuyor. S modu seçildiğinde 8 saniyeliğinde güç 408 HP ve tork da 664 Nm'ye çıkıyor. Bununla birlikte 0-100 km/s süresi de 5,7 saniyeye çekiliyor. Bu versiyonun teorik menzili 466 km. DC hızlı şarj ünitesinde bataryanın yüzde 80 seviyesine şarj edilmesi 30 dakikadan az sürüyor. Audi'nin amiral gemisi A8'in prizden şarj edilebilir (plug-in) hibrit versiyonu 60 TFSIe de bir başka fuar yeniliği oldu. 449 HP sistem gücüne sahip olan büyük sedan 46 km elektrikli sürüş menziline sahip. Elektrikli ve hibritlerin sessizliğini sıkıcı bulanların ilacı da yine Audi'de. Q8'in en güçlüsü olan RS Q8, 600 HP gücündeki 4,0 lt'lik çift turbo V8 motora sahip ve 0-100 km/s hızlanmasını 3,8 saniyede tamamlıyor. Dinamik paketi opsiyonu tercih edildğinde 305 km/s maksimum hıza ulaşan otomobilin yürüyen aksamı ve tasarımı da RS versiyonuna özel değişiklikler barındırıyor.

4 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

BMW

Kompakt sedan sınıfında Audi ve Mercedes'in bir süredir elde ettiği başarıları uzaktan seyreden BMW, 2 Serisi Gran Coupe ile bu sınıfa geç ancak aynı zamanda da güçlü bir giriş yapmaya hazır. Arka tasarımıyla klasik sedanlardan ayrılan otomobil yeni 1 Serisi ile aynı iç mekanı, altyapıyı ve motorları paylaşıyor. Markanın kompakt sınıftaki bir diğer yeniliğiyse M2 CS oldu. 450 HP gücündeki arkadan itişli sporcuda 6 ileri vitesli manuel şanzıman seçeneği de sunulurken, karoserde ve kabinde bolca karbonfibere yer verilmiş.

5 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

6 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

7 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

FORD

lk Ford Mustang, 55 yıl önce yollara çıktığında "herkesin spor otomobili olmak" gibi bir amaca sahipti. Bugün karşımıza çıkan yeni bir Mustang ise "herkesin elektrikli spor otomobili olmak" gibi bir amaca sahip olabilir. Bahsettiğimiz Mustang bildiğiniz anlamda bir coupe veya cabrio sporcu değil. Mustang Mach-E adını taşıyan elektrikli Ford aslında bir crossover. Mustang gibi ikonik bir ismi taşıyan bir otomobil crossover bile olsa insan logo ve stoplar dışında da köklü geçmişle bağlantı kuran detaylar arıyor. Ancak ne iç mekanda ne de karoserde bunları bulmak ne yazık ki pek de mümkün değil. Güçleri 259 HP ile 465 HP arasında değişen farklı versiyonların sunulacağı elektrikli Mustang'in 0-100 km/s hızlanması 4 ile 6,5 saniye aralığında gerçekleşecek. Menzil de yine seçilen güç ve bataryaya göre yaklaşık olarak 338 km ile 483 km arasında değişecek.

8 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

5 kişilik bir yaşam alanı sunacak olan Mustang Mach-E'nin iç mekanında 10,2 inçlik dijital gösterge tablosu ve 15,5 inçlik büyük dokunmatik ekran dikkat çekiyor. Önde 136 litrelik ve arkada da 821 litrelik bir bagajı olan otomobilde arka koltukların katlanmasıyla 1688 litrelik bir hacim elde ediliyor.

9 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

500 dolar karşılığında ön siparişe açılan Mustang Mach-E'nin ilk teslimatları 2020'nin son çeyreğinde gerçekleşecek. Baz versiyon ve performans versiyonu GT içinse 2021'i beklemek gerekecek.

10 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

11 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

12 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

13 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

LEXUS

Lüks markanın LC 500'ü coupe'den sonra cabrio versiyonuyla da tanıtıldı. 4 katmanlı kumaş tavan, kapalıyken coupe kardeşi hatırlatacak şekilde tasarlanmış. 50 km/s hıza kadar yaklaşık 15-16 saniyede açılıp kapanabilen tavan siyah ve bej renkte sunuluyor. Önümüzdeki yaz yollara çıkacak olan otomobilde görev yapan 478 HP gücündeki 5,0 lt'lik benzinli V8 motor 10 ileri vitesli otomatik şanzımanla işbirliği yapıyor.

14 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

MERCEDES-BENZ

Mercedes, Los Angeles'ta AMG imzalı GLE ve GLS modellerini tanıttı. GLE 63 571 HP ve GLE 63 S 612 HP gücündeyken 0-100 km/s hızlanmaları sırasıyla 4,0 ve 3,8 saniye sürüyor. GLS 63 ise 612 HP güce sahip ve 0-100 km/s için 4,2 saniyeye ihtiyaç duyuyor.

15 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

16 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

HYUNDAI:

Koreli markanın Vision T konsepti Hyundai'nin yakın geleceğine ışık tutuyor. Tucson ve Santa Fe gibi kompakt ve orta sınıf SUV'ların yeni nesillerinin yüzleri hakkında fikir veren konseptte kullanılan Parametric Air Shutter isimli aktif ızgara teknolojisi aerodinamik verimliliği arttırıyor.

17 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

18 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

KIA

SUV ve crossover modellere önem veren markaların başında gelen Kia, Los Angeles'ta makyajlı Niro ve yeni küçük sınıf modeli Seltos'u tanıttı. Makyajlı Niro'da yenilenen tamponlar ve aydınlatma elemanları dikkat çekerken iç mekanda da kokpitte önemli değişiklikler yapılmış. Stonic ve Sportage arasındaki boşluğu daha fazla SUV karakterli bir modelle doldurmak isteyen markanın buna çözümü Seltos oldu. İlginç far tasarımıyla dikkat çeken otomobilde 1,6 ve 2,0 lt'lik benzinli motorlar sunulurken 4x4 seçeneği de var.

19 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

20 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

21 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

22 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

23 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

MINI

Küçük sınıfın en güçlü ve aynı zamanda da marka tarihinin en hızlısı olan Mini John Cooper Works GP, fuarda sahneye çıktı. 306 HP gücündeki 2,0 lt'lik motorla birlikte görev yapan 8 ileri vitesli otomatik şanzıman, önden çekişli küçük spor otomobili 5,2 saniyede 0'dan 100 km/s'ye ulaştırırken maksimum hız 265 km/s.Önceki nesillerde de olduğu gibi arka kule gergisine yer açmak adına arka koltukları iptal edilen otomobilin agresif gövde kitinde CRFP (karbonfiberle güçlendirilmiş plastik) malzemeye yer verilmiş.

24 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

KARMA

Sektörün yeni oyuncuları arasında yer alan Karma, Revero GTS'te 0-97 km/s hızlanmasını 3,9 saniyeden kısa sürede tamamlayan, 128 km emisyonsuz ve toplamda 580 km sürüş menzili sunan, menzil arttırıcılı bir elektrikli otomobile imza atıyor. Fisker Karma'nın haklarının satın alınmasıyla ortaya çıkan ve bir anlamda Fisker Karma'nın güncellenmiş bir hali olan otomobil dışında markanın SC2 Coupe konsepti fuarda ses getiren modellerden biri oldu. 1100 HP gücündeki konsept 563 km'lik menzil iddiası taşırken 0-60 mil/s hızlanması için 1,9 saniyeye ihtiyaç duyuyor.

25 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

VOLKSWAGEN

ID. model ailesini genişletmeye hazırlanan Volkswagen, müstakbel station modelini ID. Space Vizzion konseptiyle tanıttı. MEB platformunu kullanan konsept arka aksın üzerinde 275 HP gücündeki motoruyla arkadan itişli ancak ön aksa yerleştirilecek bir motorla 4 tekerlekten çekişli hale de gelebilir. 590 km'lik sürüş menzili iddiası taşıyan ID. Space Vizzion 4958 mm uzunluğunda ve aks mesafesi de 2964 mm.

26 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

ID.3'ü hatırlatan ön tasarım bir aile yüzü oluşacağına işaret ederken, arka kapıdan itibaren yükselen omuz çizgisi ve geriye doğru alçalan tavan dinamik görünüyor. Arka bölümde otomobilin enini stoplar vurguluyor.

Sürücü ve ön yolcuyu yüksek bir orta konsol ayırıyor. Büyük ekran otomobilin kumanda merkezi konumunda ve direksiyonda da dokunmatik yüzeylere yer verilmiş.

27 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

TOYOTA

Performans ve ekonomi çoğu zaman birbirine zıt iki kavramken ikisini aynı anda sunabilmek paradoks gibidir. Toyota'nın RAV4 için sunmaya başladığı plug-in hibrit versiyon RAV4 Prime ise bu paradoksu aşmış görünüyor. Standart RAV4 hibrite göre daha güçlü elektrikli motorlar ve daha yüksek kapasiteli bataryanın kullanıldığı otomobilin sürekli sistem gücü 306 HP. 63 km'lik elektrikli sürüş menzili sunan RAV4 Prime, 0-97 km/s hızlanması için 5,8 saniyeye ihtiyaç duyuyor.

28 / 28

Elektrik kokusu

Elektrik kokusu

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.