otohaber_logo
MULTIMEDYA
Rehavet yok
Rehavet yok
1 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

Yaz mevsiminin enerjisi yüksektir. Bununla birlikte sıcak hava ve tatil psikolojisi bir yandan da iş yapmayı zorlaştırır. Ancak otomobil dünyasında duran kaybeder. Bu yüzden üreticiler sıcak yaz günlerinde dur durak bilmeden yeniliklere imza atmaya devam ediyorlar. Bu yaz mevsimine damga vuracak olan yeniliklerden en önemlilerine mercek tuttuk.

2 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

RENAULT ZOE

Elektrikli otomobillerin kitlelere ulaşmasında önemli bir rolü olan küçük hatchback görsel anlamda çok daha şık bir hale gelirken iç mekanda da yeni kokpitte yeni nesil bilgi-eğlence sistemi dikkat çekiyor. 52 kWh kapasiteli yeni batarya menzilde yaklaşık yüzde 30'luk artış anlamına geliyor ve artık DC şarjı destekleyerek uzun yolculuklara daha uygun hale gelmiş.

3 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

4 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

5 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

6 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

MERCEDES AMG CLA 35

Kompakt sporcular arasında kendine has arka tasarımıyla dikkat çeken yeni CLA 35 Shooting Brake, performansı fonksiyonellik ve tarzla birleştirmeyi amaçlayan bir otomobil. 306 HP gücündeki 2,0 lt'lik 4 silindirli benzinli motor 4 tekerlekten çekişle işbirliği yaparak otomobili 4,9 saniyede 0'dan 100 km/s'ye ulaştırıyor.

7 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

AUDI SQ8

Son dönemde performans versiyonlarında dizel motorlara yönelen Audi, SQ8'de de benzer bir stratejiyi benimsiyor. Markanın coupe karakterli büyük SUV'u olan otomobilin en sportif versiyonunda görev yapan 4,0 lt'lik çift turbo destekli dizel V8, 435 HP güç ve 1250- 3250 d/d aralığında 900 Nm tork üretiyor. 0-100 km/s hızlanmasını 4,8 saniyede tamamlayarak 250 km/s maksimum hıza ulaşan Audi SQ8 TDI'ın karoserinde Q8 ailesinin en özel ve üst versiyonu olduğunu hatırlatan özel detaylara yer verilmiş.

8 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

9 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

10 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

AUDI A6 ALLROAD

Yirminci yılını yeni modelle kutlayan Audi A6 Allroad, kendine has ön ızgarası, karoseri çevreleyen koruma çıtaları ve yerden yüksek yapısıyla A6 Avant'tan ayrılıyor. Yeni A6 Allroad'un adaptif havalı süspansiyon sistemi otomobilin yerden yüksekliğinin 75 mm'lik bir yelpazede arttırılmasını veya azaltılmasını sağlıyor. Eğim iniş sistemi 2 km/s ile 30 km/s arasında görev yapıyor. Eğim açısı yardımcısına da sahip olan A6 Allroad'un sürücüsü aracın etrafını ekrandan da görebiliyor.

11 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

A6 Allroad, 3.0 TDI V6'a sahip. 45 TDI olarak da adlandırılan bu motor 231 HP güç ve 500 Nm tork üretiyor. Ortalama yakıt tüketimi 5,9 lt/100 km olan A6 Allroad 45 TDI'ın maksimum hızı 250 km/s, 0-100 km/s hızlanması ise 6,7 saniye: A6 Allroad 50 TDI'da yer alan 286 HP'lik motor 620 Nm tork üretiyor. En güçlü seçenek olan A6 Allroad 55 TDI'da ise 349 HP güç ve 700 Nm tork üreten 3,0 litrelik dizel motor görev yapıyor. Tüm modellerde 8 ileri otomatik şanzıman standart olarak yer alıyor.

12 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

13 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

14 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

15 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

ALPINE A 110S

Alpine A110 model ailesinin en yeni seçeneği olan A110S, 292 HP'lik motoruyla standart A110'dan 40 HP daha güçlü. A110S'te görev yapan 1,8 litrelik turbo motor 320 Nm tork üretiyor. Bu araç 0-100 km/ s hızlanmasını ise 4,4 saniyede tamamlıyor. Hızlanma değeri A110'dan 0,1 saniye daha iyi olan A110S'in maksimum hızı ise 250 km/s'de sınırlandırılıyor. A110S, arkasında bulunan siyah Alpine yazısı, turuncu Brembo fren kaliperleri ve GT Race isimli jantlarıyla da A110'dan ayrılıyor.

16 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

17 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

18 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

19 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

20 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

ASTON MARTIN DBS SUPERLEGGERA VOLANTE

Coupe karoserli Aston Martin DBS Superleggera'nın Volante yani cabrio seçeneğinde kumaş tavan bulunuyor. Araç üzerinde farklı iklim şartlarında zorlu testlerden geçen tavan mekanizması üzerinde İngiliz üretici uzun zamandır çalışıyor. Kumaş tavan 14 saniyede açılırken 16 saniyede kapanabiliyor. Bu araçta görev yapan 5,2 litrelik, çift turbo V12 motor 725 HP güç ve 900 Nm tork üretiyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip aracın 3.6 saniye olan 0-100 km/s hızlanması coupeden 0,2 saniye daha uzun sürerken 340 km/s olan maksimum hız ise coupe ile aynı.

21 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

22 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

BENTLEY FLYING SPUR

Tarihi boyunca el işçiliği ile sıra dışı modeller üreten Bentley, 100 yılı geride bırakırken İngiliz üretici tamamen yenilenen Flying Spur modelini tanıttı. Flying Spur'un boyutları önceki nesline göre büyürken otomobilin tasarımı göre daha heybetli bir görünüme sahip oldu. Matrix LED farlar ve cam tavan seçeneği olan yeni Flying Spur'da 130 mm artan dingil mesafesi sayesinde iç mekanın arkada oturanlara daha fazla diz mesafesi sunması sağlanırken aracın kişiselleştirme özellikleri de yenilendi. Boya renkleri, deri ve ahşap kaplama seçenekleri de güncellenen Flying Spur'da farklı jant alternatifleri de sunuluyor. Aracın arka koltukları arasında katlanabilir kol dayama yer alıyor ve uzaktan kumanda ile kontrol edilebilen katlanabilir multimedya ekranı da yine otomobildeki değerli özelliklerden biri. Ayrıca masaj yapabilen ve havalandırma özelliği olan arka koltuklarda çok sayıda özellik de yer alıyor.

23 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

Ahşap ve derinin ön planda olduğu iç mekanda Bang & Olufsen marka ses sistemi görev yapıyor. 12,3 inçlik dokunmatik ekrana sahip bu heybetli modelde kablosuz şarj özelliği de ön ve arka koltuklarda bulunuyor. Yeni Flying Spur'da görev yapan 6,0 litrelik çift turbo beslemeli W12 motor 636 HP güç ve 900 Nm tork üretiyor. Bu araç 8 ileri vitesli çift kavramalı şanzımanıyla 333 km/s maksimum hıza ulaşıyor ve 3,8 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını tamamlıyor. Elektronik kontrollü 4 tekerleği yönlendirme özelliği ve 4 tekerlekten çekişli aktarmaya sahip olan üçüncü nesil Bentley Flying Spur'da süspansiyon sistemi de yenilenirken araçta yeni nesil güvenlik sistemleri görev yapıyor. Flying Spur, için siparişler 2019 Sonbaharı'ndan itibaren alınmaya başlayacak ve araçların teslimatı 2020'ilk döneminde başlayacak.

24 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

25 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

26 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

27 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

BMW 8 GRAN COUPE

BMW 8 Serisi Coupe'den tanıdığımız ön ve arka tasarıma sahip 8 Serisi Gran Coupe'nin eğimli tavan yapısı, hafif dikleşen A sütunu açısı ve 4 kapısıyla 5 kişilik sportif bir sedan. 8 Serisi Coupe'den 22 cm daha uzun olan 8 Serisi Gran Coupe'nin genişliği 3 cm, dingil mesafesi de 20,1 cm daha fazla. Bu sayede 8 Serisi Gran Coupe'de arka koltuk baş ve diz mesafesi de coupeye göre daha cömert. Porsche Panamera ve Mercedes-AMG GT 4 Kapı gibi modellerle rekabet edecek olan 8 Serisi Gran Coupe'de farklı motor seçenekleri sunulurken baz versiyon 840i'de görev yapan, 3,0 litrelik, sıralı 6 silindirli, çift turbo destekli benzinli motor, 340 HP güç ve 498 Nm tork üretiyor.

28 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

Bu versiyonda xDrive 4 tekerlekten çekiş sistemi opsiyonel olarak sunuluyor. M850i xDrive Gran Coupe'de görev yapan 4,4 litrelik V8 motor, 530 HP güç ve 750 Nm tork üretiyor. Ayrıca 840d xDrive Gran Coupe seçeneğinde görev yapan 6 silindirli dizel motor 320 HP güç ve 680 Nm torka sahip. Bu araç 5,1 saniyede 0-100 km/s hızlanmasını tamamlarken 6,3 lt/100 km ortalama yakıt tüketimi sunuyor. Tüm motor seçeneklerinde bu aracın maksimum hızı 250 km/s'de sınırlandırılıyor.

29 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

30 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

31 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

YENİ BMW 3 SERİSİ TOURING

Yenilenen 3 Serisi'nin sedandan sonra station versiyonu Touring de tanıtıldı. Yeni BMW 3 Serisi Touring'in boyutları önceki nesline göre arttırıldı (uzunluk +76 mm, genişlik +16 mm, yükseklik +8 mm ve dingil mesafesi +41 mm). Otomobilin 500 litre olan bagaj hacmi, arka koltuklar yatırıldığında 1510 litreye çıkıyor.

32 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

Bagaj kapağı camı da büyüyen 3 Serisi Touring'te bagaj yükleme alanı arttı ve bagaj eşiği de alçaldı. BMW 3 Serisi Touring'de üç benzinli ve üç dizel motor seçeneği sunuluyor. 2,0 litrelik dizel motorun 150 HP ile xDrive seçeneği olan 190 HP'lik versiyonları bulunuyor. En güçlü dizel olarak, 265 HP'lik 3,0 litre hacmindeki motor yer alıyor. Bu araçta sunulan 3 farklı benzinli motorun giriş seçeneği ise 184 HP gücündeki 2,0 litrelik motor olacak. Diğer iki seçenekte xDrive aktarma bulunuyor. 2,0 litrelik benzinli motor 258 HP, 3,0 litrelik ise 374 HP güç üretiyor. Tüm motor seçenekleri Euro 6d TEMP emisyon değerlerini karşılıyor ve 2020'de plug-in hibrit seçeneği de sunulacak.

33 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

34 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

35 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

36 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

MAKYAJLI BMW X1

Makyajla birlikte BMW X1'e yeni motor seçenekleri geldi. X1'in en büyük yeniliklerinden biri olan X1 xDrive25e'de görev yapan 125 HP'lik motor, gücünü ön tekerleklere iletilirken 95 HP'lik elektrikli motor da arka tekerleklere hareket veriyor. Avrupa pazarında ilk kez sunulan hibrit X1, 50 km'lik elektrikli sürüş menzili sunuyor. Ayrıca X1'de 3 silindirli 1,5 litrelik benzinli ve dizel motor seçenekleri de sunulmaya devam ediyor. Makyajla birlikte yeni tasarımlı farlara sahip olan X1'de ön ve arka tamponlarla birlikte egzoz çıkışları da yenilendi. İç mekanda yapılan değişiklikler ise oldukça mütevazı. Araçtaki 8,8 inç veya 10,25 inçlik yeni multimedya ekranına dokunmatik olarak da kumanda etmek mümkün.

37 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

38 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

39 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

BMW M8

Tanıtılan M8 Coupe ve M8 Cabrio modellerinde görev yapan 4,4 litrelik V8 motor 600 HP güç ve 750 Nm tork üretiyor. M8 Coupe 0-100 km/s hızlanmasını 3,3 saniyede tamamlarken bu süre cabrioda 3,4 saniye. Arkadan itiş özellikli dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılan M8'lerde daha fazla güç ve performans isteyenler için sunulan M8 Competition versiyonlarında güç 25 HP artarken 0-100 km/s hızlanması standart M8'lerden 0,1 saniye daha iyi.

40 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

HYUNDAI KONA HYBRID

Hyundai Kona, yollara çıktığı Ekim 2017'den itibaren Avrupa genelinde yaklaşık 120.000 adet satıldı. Sınıfının ilk yüzde 100 elektrikli modeli olan Kona Electric'ten sonra sırayı alan Kona'nın yeni hibrit seçeneğinde 1,6 litrelik 4 silindirli benzinli bir motor ve 32 kW gücünde elektrikli motor görev yapıyor. Sistem gücü 141 HP olan hibrit sistem 265 Nm tork üretiyor. 1,56 kW/s kapasiteli bataryanın görev yaptığı Kona Hybrid, 6 ileri vitesli çift kavramalı otomatik şanzımana sahip. 0-100 km/s hızlanması 11,2 saniyede tamamlanan hibrit Kona'nın maksimum hızı 160 km/s, ortalama yakıt tüketimi ise 3,9 lt/100 km. Aracın dış tasarımı ve iç mekan özellikleri ise temelde Kona ile aynı.

41 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

42 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

43 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

NISSAN NAVARA

Makyajlanan Nissan Navara'da özellikle motor ve yürüyen aksam cephesinde önemli yenilikler yapıldı. Ön ve arka aydınlatma elemanlarıyla tamponları yenilenen Navara'da yeni gövde renkleri ve jant tasarımları bulunuyor. Yeni nesil Nissan bilgi-eğlence sistemi ve 8 inçlik multimedya ekranı iç mekan yenilikleri arasında bulunuyor. Arka süspansiyon sistemi revize edilen bu araçta artık 4 tekerlekte de disk frenler yer alıyor. Euro 6D Temp emisyon normunu karşılayan makyajlı Navara'da artık baz motor seçeneğinde de çift turbo besleme sunulurken motor seçeneklerinin tamamının daha verimli olduğu vurgulanıyor.

44 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

45 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

KICA XCEED

Klasik SUV ve crossover modellerine daha sportif ve dinamik bir alternatif olma iddiası taşıyan Kia Xceed bu yaz karşımıza çıkıyor. Ceed platformunu kullanan ve genel tasarımından motor seçeneklerine kadar kompakt hatchback'ten izler sunan otomobilde 4x4 çekiş sunulmayacak.

46 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

MERCEDES GLB

Şangay Otomobil Fuarı'nda konsept olarak gösterilen Mercedes GLB'nin üretim versiyonu tanıtıldı. Mercedes'in tasarım dilini koruyan ve kompakt sınıfta yer alan GLB'nin uzunluğu 4,64 metre ve dingil mesafesi de 2,83 metre. Sırtlık eğimi ayarlanabilen kızaklı ikinci sıra koltuklar katlanabilirken otomobilde üçüncü koltuk sırası da sunuluyor. İkinci sıra koltukların geniş bir biçimde katlanması sayesinde üçüncü sıra koltuklara kolayca geçiş yapılabildiği iddia ediliyor. GLB Serisi 5 koltuklu olarak 560 ile 1755 litre arasında değişen bagaj hacmi sunuyor. Araçta B Serisi'nden tanıdığımız iç mekan yer alırken 7 ya da 10,2 inçlik MBUX bağlantılı dokunmatik multimedya ekranı seçenekleri mevcut. GLB 200'de görev yapan 1,3 litrelik benzinli motor 163 HP güç ve 250 Nm tork üretiyor. 7 ileri vitesli çift kavramalı şanzımana sahip GLB 200'ün ortalama yakıt tüketimi 6,2 lt/100 km ve 0-100 km/s hızlanması ise 9,1 saniye.

47 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

GLB'nin en güçlü benzinli seçeneği olan GLB 250'de 2,0 litrelik motor yer alıyor ve 4 tekerlekten çekiş standart olarak sunuluyor. 224 HP güç ve 350 Nm tork üreten GLB 250'nin maksimum hızı 236 km/s. 6,9 saniyede 0'dan 100 km/s'ye hızlanan GLB 250'nin ortalama yakıt tüketimi, 7,4 lt/100 km. GLB 220 d 4Matic'te ise 190 HP gücünde 2,0 litrelik dizel motor yer alıyor. 4Matic aktarmalı GLB versiyonlarında Sport, Eco/Comfort ve Off-Road modları var. 1,5 lt'lik benzinli motorun Mercedes'in yeni kompakt SUV'unda sunulup sunulmayacağı henüz kesinleşmezken otomobilin bu yılın son günlerinde satışa sunulması planlanıyor.

48 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

49 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

50 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

51 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

PEUGEOT 2008

Peugeot 208'in yenilenmesinin ardından tanıtılan 2008, PSA'nın CMP platformu üzerinde geliştirildi. İkinci nesil Peugeot 2008'in uzunluğu 4,3 metre ve otomobilin 2,6 metrelik dingil mesafesiyle birlikte bagaj hacmi ise 405 litre. 208'den türetilen ve Peugeot i-Cockpit felsefesiyle şekillenen iç mekanda en üst donanımda 10 inçlik multimedya ekranı bulunuyor. Kablosuz şarj özelliği sunan 2008'de ikisi önde, ikisi de arkada olmak üzere toplan 5 tane USB girişi var. Focal marka müzik sistemini üst donanımlarda sunan 2008'de yeni dijital göstergeler de yer alıyor.

52 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

Peugeot'nun güncel motor yelpazeleri 2008'de de görev yapıyor. Benzinli 1,2 litrelik 3 silindirli Puretech motorda üç farklı güç seçeneği var. Bu seçenekler arasında giriş seviyesinde 100 HP güç ve 205 Nm tork üretilirken diğeri ise 130 HP güç ve 230 Nm tork sunuyor. En güçlü 1,2 litrelik Puretech motor 155 HP güç ve 240 Nm torka sahip ve 8 ileri otomatik şanzımanla işbirliği yapıyor. Bu araçta bulunan 1,5 lt'lik BlueHDi dizel motorda 100 HP güç ve 250 Nm tork ya da 130 HP güç ile 250 Nm tork seçeneği var. Elektrikli 2008 ya da resmi adıyla e-2008'de görev elektrikli motor 136 HP güç ve 260 Nm tork üretiyor. 310 km menzil sunan bu araç bataryalarının yüzde 80'ini 30 dakikada şarj edilebiliyor. Standart prizden şarj etme süresi ise 5,5 ile 8 saat arasında değişiyor.

53 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

54 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

55 / 55

Rehavet yok

Rehavet yok

PORSCHE 718 GT4

Porsche 718 Spyder ve 718 Cayman'dan oluşan 718 model ailesine GT4 seçeneği eklendi. 420 HP güç ve 420 Nm tork üreten 4,0 litrelik 6 silindirli boxer motora sahip 718 Spyder ve Cayman GT4'ün şasisi ile frenleri de güçlendirildi. Her iki model de manuel şanzımanlı olarak 300 km/s'ye ulaşırken 0-100 km/s hızlanmasını 4,4 saniyede tamamlıyor. Otomatik şanzımanlı 718 Spyder GT4 301 km/s'ye ulaşırken bu değer 718 Cayman GT4'de 304 km/s. Difüzör ve tampon spoyleriyle 718 modellerinden ayrılan GT4 modellerinden 718 Cayman GT4'te bulunan sabit spoyler, önceki nesline göre yüzde 20 daha fazla bastırma kuvvetine sahip. 718 Spyder'da ise 120 km/s ve üstündeki hızlarda hareketli arka spoyleri açılıyor.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.