otohaber_logo
MULTIMEDYA
VW Caravelle (8+1) 2.0 TDI Uzun Şasi
Test · VW Caravelle (8+1) 2.0 TDI Uzun Şasi
1 / 7

Test · VW Caravelle (8+1) 2.0 TDI Uzun Şasi

Test · VW Caravelle (8+1) 2.0 TDI Uzun Şasi

VW Caravelle makyajlanarak daha modern ve şık bir görünüm elde etti. Yeni direksiyon sistemi, elektronik sürüş asistanları ve donanımlarıyla sürücüsünü şımartacak yönleri güçlendi.

Volkswagen'in hafif ticari aracı, T6 makyajlandı. Makyajla 6.1 adını alan VW Transporter/Caravelle ailesinin otomobil ruhsatlı olan binek versiyonu Caravelle test konuğumuz oldu. Uzun ve kısa olmak üzere iki karoser uzunluğu sunulan araç, uzun şasisiyle karşımıza çıktı.

2 / 7

Test · VW Caravelle (8+1) 2.0 TDI Uzun Şasi

Test · VW Caravelle (8+1) 2.0 TDI Uzun Şasi

Makyaj sonrasında daha güçlü ve şık görünen Caravelle'in ön panjurunun büyütüldüğünü görüyoruz. LED farlar ve LED gündüz farları da makyajla birlikte değiştirilmiş. Otomobilin arkasında ise stoplardaki LED aydınlatma ve desen değişikliği haricinde bir fark görülmüyor.

3 / 7

Test · VW Caravelle (8+1) 2.0 TDI Uzun Şasi

Test · VW Caravelle (8+1) 2.0 TDI Uzun Şasi

Konsol tasarımı değiştirilen Caravelle'de standart olarak 6,5 inç mulitmedya ekranı sunuluyor. Sistem akıllı telefonlarla uyumlu bir biçimde çalışıyor.

4 / 7

Test · VW Caravelle (8+1) 2.0 TDI Uzun Şasi

Test · VW Caravelle (8+1) 2.0 TDI Uzun Şasi

Test aracımızdaki analog göstergeler rahat okunabiliyor. Yenilenen dokunmatik multimedya ekranı kolay ulaşılabilir, rahat takip edilebilir tasarıma sahip. Ekranın altında USB-C girişleri olduğu görülüyor. Yeni direksiyon simidini fark ediyoruz. Passat ile benzer olan direksiyon simidi modern tasarımı haricinde artık elektromekanik sistemle çalışıyor. Bu değişim özellikle elektronik şerit değiştirme sistemi gibi elektronik trafik yardımcıları için gerekli.

5 / 7

Test · VW Caravelle (8+1) 2.0 TDI Uzun Şasi

Test · VW Caravelle (8+1) 2.0 TDI Uzun Şasi

Yeni sistemle Caravelle'in daha hassas yönlendirme sunduğunu ve daha net tepkiler verdiğini söyleyebiliriz. Makyaj sonrasında Caravelle'de sunulmaya başlanan, adaptif hız sabitleyici, çarpışma uyarısı ve otomatik fren sistemi gibi donanımlarla hafif ticari araçtan çok artık binek otomobil konfor ve güvenliği sunmaya başladığını gösteriyor.

6 / 7

Test · VW Caravelle (8+1) 2.0 TDI Uzun Şasi

Test · VW Caravelle (8+1) 2.0 TDI Uzun Şasi

Makyaj sonrasında 150 HP'lik 2.0 TDI'da bir değişiklik olmamış. 7 ileri vitesli DSG ile sunulan 2.0 TDI makul tüketim ve hızlanma dengesi kuruyor. Caravelle, alt devirlerden itibaren canlı olan dizel motoruyla 12,4 saniyede 0-100 km/s test hızlanması sundu. Ortalama test tüketimi 8,3 lt/100 km olarak kayda geçti.

Yazı:Koray Kodal
Fotoğraflar: Ersan Sezer

7 / 7

Test · VW Caravelle (8+1) 2.0 TDI Uzun Şasi

Test · VW Caravelle (8+1) 2.0 TDI Uzun Şasi

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.