otohaber_logo
MULTIMEDYA
Yeni VW Golf hakkında bilinmesi gerekenler
Yeni VW Golf hakkında bilinmesi gerekenler
1 / 11

Yeni VW Golf hakkında bilinmesi gerekenler

Yeni VW Golf hakkında bilinmesi gerekenler

Volkswagen Golf, 1974 yılından bu yana kompakt sınıfta referans model olmak için büyük bir rekabet içinde. Ve bugüne kadar belki de her neslinde bunu pek çok konuda başardı. Dijitalleşme ve elektriklenmenin ön plana çıktığı günümüzde sekizinci nesil de yeni bir referans mücadelesine girişmeye hazır. Alman marka da böylesine önemli olan modelini yenilerken dış tasarımda hem mevcut müşterileri ürkütmemek hem de yeni bir müşteri kitlesi oluşturmak adına ılımlı bir yol tercih etmiş.

2 / 11

Yeni VW Golf hakkında bilinmesi gerekenler

Yeni VW Golf hakkında bilinmesi gerekenler

4284 mm uzunluğundaki yeni Golf'ün ön tasarımında incelen ızgara ve farlar dikkat çekiyor. Farların tampondaki dalgalanması herkesin hoşuna gitmeyebilir. Farlardan bahsetmişken otomobilde tüm versiyonlarda aydınlatma LED farlarla gerçekleşecek. Üst versiyonlarda adaptif LED'ler ve IQ Light adı verilen LED matriks farlar standart veya opsiyonel olacak. Otomobilin yüzünde dikkat çeken bir detay da Volkswagen'in yeni marka logosu.

3 / 11

Yeni VW Golf hakkında bilinmesi gerekenler

Yeni VW Golf hakkında bilinmesi gerekenler

İlk Golf'ten bu yana modelin görsel imzası olan bumerang formlu kalın C sütunu yeni nesilde de karşımıza çıkıyor. Ancak bu kez sütun omuz çizgisinin üst kısmında içe göçük tasarlanarak omuz çizgisinin daha belirgin olması hedeflenmiş. Arka bölümde iki parçalı stoplar hem son neslin makyajlı halini hem de Tiguan'ı hatırlatırken model ismi artık logonun altında tam ortada yer alıyor.

4 / 11

Yeni VW Golf hakkında bilinmesi gerekenler

Yeni VW Golf hakkında bilinmesi gerekenler

Yeni Golf'ün dış tasarımı ne kadar yumuşak bir değişim geçirdiyse iç mekanında da bir o kadar köklü değişiklikler yapılmış. Mercedes A Serisi'nin kompakt sınıfta öncüsü olduğu dijital kokpit felsefesi yeni Golf'te de karşımıza çıkıyor. Otomobilin kokpiti tüm versiyonlarda büyük bir dijital gösterge tablosu ve havalandırma ızgaralarının üstündeki dokunmatik ekrandan oluşuyor. 10,25 inçlik gösterge tablosu tüm versiyonlarda ortakken, dokunmatik ekranın boyutu donanıma göre 8,25 inç veya 10,25 inç. Tablet mantığıyla kumanda edilen dokunmatik ekranda menüler ve ikonlar kişiselleştirilebiliyor.

5 / 11

Yeni VW Golf hakkında bilinmesi gerekenler

Yeni VW Golf hakkında bilinmesi gerekenler

Düğme sayısında ciddi bir azalmanın yaşandığı kokpitte havalandırma ızgaralarının ortasında dört fiziksel düğme ile kısa yollar oluşturulmuş. Bunlar havalandırma, sürüş yardımcıları, park yardımcısı gibi sıkça kullanılan özelliklere erişimi kolaylaştırmak adına düşünülmüş. Bunun dışında ortadaki ekranın alt kısmında dokunmatik yüzeylerle ses ayarı veya sıcaklık gibi ayarlar gerçekleştirilebiliyor.

6 / 11

Yeni VW Golf hakkında bilinmesi gerekenler

Yeni VW Golf hakkında bilinmesi gerekenler

6 ileri vitesli manuel ve 7 ileri vitesli çift kavramalı DSG şanzımanlarla satışa sunulacak olan Volkswagen Golf'te "Shift by Wire" teknolojisine geçilmiş. Bu sayede DSG'li versiyonlarda klasik bir vites koluna gerek kalmazken kullanılan vites kolu Porsche 911'i hatırlatıyor. Anahtarsız çalıştırmanın standart olduğu otomobilde manuel şanzımanlı modellerde marş düğmesi yuvarlak ve otomatiklerdeyse dörtgen. Mercedes'in MBUX sistemi gibi gelişmiş bir sesli komut özelliğiyle donatılan yeni Golf "Hey Volkswagen" dendiğinde sürücüsüyle sesli iletişim kurabiliyor.

7 / 11

Yeni VW Golf hakkında bilinmesi gerekenler

Yeni VW Golf hakkında bilinmesi gerekenler

Car2X yani çevresiyle iletişim kuran otomobil teknolojisini kullanan ilk Volkswagen olma özelliği taşıyan yeni Golf, 800 metrelik bir daire içerisinde bu teknolojiyi destekleyen diğer otomobiller ve trafik unsurlarıyla haberleşebilecek. Bu sayede ileride olan bir kaza, arızalı araç, yol çalışması veya sıkışık trafik gibi bilgiler yeni Golf'e ulaşabilecek. Travel Assist donanımı sayesinde kısmi otonom sürüşü destekleyen sekizinci Golf'te farklı sürüş destek özellikleri 210 km/s'ye kadar etkin olabiliyor.

8 / 11

Yeni VW Golf hakkında bilinmesi gerekenler

Yeni VW Golf hakkında bilinmesi gerekenler

Volkswagen, Golf'te dizellerin üstünü çizmiş değil. Tam tersine mevcut 1,6 lt'lik dizellerin yerine yepyeni bir dizel ailesi gelmiş. Twindosing SCR adlı çift Adblue püskürtme sistemiyle emisyon değerlerinde büyük bir başarı elde yeni dizellerin gücü 115 ve 150 HP. Ancak 2,0 lt'lik silindir hacimleri yüzünden Türkiye'ye ithal edilmeleri imkansız görünüyor.

9 / 11

Yeni VW Golf hakkında bilinmesi gerekenler

Yeni VW Golf hakkında bilinmesi gerekenler

Benzinli cephesinde ilk etapta 1,0 lt'lik 3 silindirli TSI 90 ve 110 HP, 1,5 lt'lik TSI da 130 ve 150 HP güç çıkışlarıyla yollarda olacak. Elektriklenmeyi de ön planda tutan Volkswagen yeni Golf'te 5 hibrit versiyon sunacak. Bunlardan üçü 48 V elektrik sistemli ve kayış tahrikli marş motoruna sahip yarı hibritler (mild hybrid) olacak. eTSI adını taşıyacak olan bu versiyonlar 90 HP'lik baz benzinli dışındaki benzinli motorlarda ve sadece DSG şanzımanla birlikte tercih edilebilecek. Volkswagen, DSG şanzımanlı güncel versiyonlarda eleştiri konusu olan kalkışta zayıflı ve sarsıntılı vites değişimi konularının eTSI versiyonlarında çözüldüğünün altını çiziyor.

10 / 11

Yeni VW Golf hakkında bilinmesi gerekenler

Yeni VW Golf hakkında bilinmesi gerekenler

Hibridi daha ciddiye alanlar için sunulan şarj edilebilir versiyonlardan ilki 204 HP gücündeki 1.4 TSI PHEV iken daha çevreci sürüşe sportiflik de eklemek isteyenlere hitap eden Golf GTE 245 HP gücünde. Güncel Golf GTE'de 8,7 kWh kapasiteli olan batarya yeni nesilde 13 kWh kapasitesine çıkmış. Menzil konusunda henüz kesin bir açıklama yapılmamış olsa da WLTP'ye göre 50 km civarı bir menzil bekleniyor.

11 / 11

Yeni VW Golf hakkında bilinmesi gerekenler

Yeni VW Golf hakkında bilinmesi gerekenler

Donanım paketlerini güncelleyen Volkswagen, yeni kompakt modelinde baz versiyonu sadece Golf olarak adlandırırken onun üstünde konfor odaklı Life yer alacak. En üst versiyonlar Style ve R Line adını alıyor. Style'da tasarım odaklı farklılıklar yapılırken R Line'da sportiflik beklentisi karşılanıyor. Yeni nesilde versiyon sayısı azalan Golf'te artık 3 kapılı ve cabrio versiyonlar sunulmayacak. Aynı şekilde e-Golf'ün yerini de önümüzdeki yaz yollara çıkacak olan ID. 3 alıyor. Avrupa pazarında önemli bir yeri olan station versiyon Variant ise 2020 sonunda satışa sunulacak. Kompakt bir spor otomobil isteyenlere hitap eden GTI versiyonu da 2020 ortasında yollarla buluşacak.

Diğer Haberler

6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca hazırlanmış aydınlatma metnimizi okumak ve sitemizde ilgili mevzuata uygun olarak kullanılan çerezlerle ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.