Türkiye'nin en iyi haber sitesi

2017'nin enleri

Giriş Tarihi: 8.1.2018
2017'nin enleri
Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarı, 2017'de yüzde 2.8 daralarak 956 bin 194 adet olarak gerçekleşti. Otomobil satışları, bir önceki yıla göre yüzde 4.52 oranında azalarak 722 bin 759 adet oldu. Hafif ticari araç pazarı ise yüzde 2.9 artışla 233 bin 435 adede yükseldi. 2017'de 1 milyon adedi az farkla kaçıran Türk otomotiv pazarının "en"lerini sizin için değerlendirdik.

Dizel kan kaybediyor
Dünyada ki kadar olmasa da Türkiye'de dizel kan kaybediyor. Otomotiv Distribütörleri Derneği verilerine göre, 2017'de dizel otomobil satışlarının payı yüzde 61'e geriledi. 2016'da bu oran yüzde 61.51 olarak gerçekleşmişti. Otomatik şanzımanlı otomobillerin payı yüzde 60.5'e yükseldi.

Lüks pazarda kıran kırana rekabet
Lüks segmentte 2000 cc ve üstü otomobillerdeki kayıp yüzde 46.9 oldu. İki Alman marka arasındaki rekabette ipi göğüsleyen 25 bin 588 adetle Mercedes-Benz oldu. BMW ise 19 bin 564 adetle üçüncülüğe geriledi. Pazarın ikincisi 21 bin 585 adetle Audi oldu.

İthal otomobilin payı geriledi
İç pazarda satılan ithal otomobillerin payı yüzde 64'e geriledi. Bunun en büyük nedeni ise Türkiye'de üretim yapan markaların iç pazarda sattıkları araçlarda yerli oranının yükselmesi… Tofaş, iç pazardaki satışlarının yüzde 90'ını, Toyota sattığı bütün araçların yüzde 72'sini Türkiye'deki tesislerinde üretiyor. Renault da ise bu oran yüzde 67 seviyesinde bulunuyor.

201 bin adet hatchback satıldı
2017'de 201 bin 11 adet hatchback otomobil satışı gerçekleşti. Hatchback otomobiller içinde en fazla satan model 31 bin 265 adetle Renault Clio oldu. Polo 20 bin 484 adetle ikinci, Hyundai i20 19 bin 432 adetle üçüncü sırada yer aldı.

SUV pazarı yüzde 5.6 büyüdü
2017'de SUV satışları yüzde 5.6 artışla 129 bin 354 adede yükseldi. SUV pazarının en fazla talep gören C-SUV segmenti ise 64 bin adetten 76 bin adede çıktı. Bu segmentin birincisi 19 bin 771 adetle Nissan Qashqai oldu.

Sedan otoların taht kavgası
Avrupa'dan farklı olarak Türkiye'de sedan modeller tercih ediliyor. 2017'de 356 bin 852 adet sedan otomobil satıldı. Sedanların payı yüzde 49.5 oldu. Yılın ilk günlerinde başlayan sedan rekabetinde ipi göğüsleyen marka Fiat oldu. Fiat'ın Egea modeli 42 bin 990 adet satıldı. Renault Megane ise 39 bin 272 adetle ikinci sırada yer aldı.

?Hibrit otomobil talebi teşvikle patladı
Türkiye'de hibrit talebi teşviklerle patladı. 2017'de hibrit otomobil satışları yüzde 346 gibi rekor seviyede artarak 4 bin 507 adede çıktı. 2016'da Türkiye'de 1010 adet hibrit satılmıştı. En çok hibrit satan marka Toyota oldu. Markanın 2016'da 863 olan hibrit satışları yüzde 376 artışla 4 bin 110 adede çıktı. En çok satlan hibrit otomobil ise Türkiye'de üretilen Toyota C-HR modeli oldu.

20 bin adet pick-up satıldı
Büyüyen pick-up segmentinin toplam pazardaki payı yüzde 8.9 oldu. 2017'de 20 bin 755 adet aracın satıldığı pick-up segmentinin lideri Toyota Hilux oldu. 2017'de toplam 4 bin 550 adet Hilux satan Toyota'nın bu segmentteki pazar payı yüzde 23'e yükseldi. Hilux, en yakın rakibine 1023 adet fark attı.

Hafif ticari araç satışları yüzde 2.9 arttı
Hafif ticari araç pazarı, 2017'de yüzde 2.93 artışla 233 bin 435 adet oldu. En çok satan marka 71 bin 214 adetle Ford oldu. Ford'u 58 bin adetle Fiat, 27 bin adetle VW izledi.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
2017'nin enleri
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN