Elektrikli
otomobil pazarının en iddialı markası Renault'nun Başkanı Carlos Ghosn da hibrit modasına uydu. En çok satan modellerinde hibrit teknolojisini kullanmaya başlayacaklarını açıkladı. Renault, Türkiye'de üretilen Clio başta olmak üzere Megane Hatchback ve Captur'un hibrit versiyonlarını 2020'den itibaren satışa sunulacak. Peki elektrikli otomobillerin en büyük savunucusu Carlos Ghosn, nasıl hibritçi oldu? Bunun en büyük nedeni dizelin sonunun gelmesi. Avrupa'da dizel satışları düşerken, alternatif yakıtlarla çalışan araçların satışları artıyor. Özellikle hibrit araçlarda talep patlaması yaşanıyor. 2018'in altı ayında Avrupa'da 305 bin 209 adet hibrit satıldı. Yıl sonunda bu rakamın bir milyonu zorlaması bekleniyor. Hibrit pazarı, otomobil firmalarının iştahını artırıyor. Ayrıca, AB ülkeleri otomobillerin emisyon oranlarının 2030'a kadar yüzde 35 altına inmesi için uzlaştı. Yeni yönetmeliğin hibrit ve elektrikli otomobil satışlarına doping etkisi yapması bekleniyor. İşte bu tablo Ghosn'un hibrite sıcak bakmasına neden oldu. Hem büyüyen pazardan pay almak için hem de AB emisyon yönetmeliğine uymak için hibrite yöneldi. Ghosn'un hibrit hamlesi Türkiye'ye yaradı. Renault'nun hibrit motorlarının üretim üssü Bursa oldu.