Türkiye'nin en iyi haber sitesi

'da sağlıklı beslenmek için...

Diyetisyen Ece Özlük, 'da dengeli ve sağlıklı beslenmenin ilk adımının sahur olduğunu söyleyerek, "Sahur öğün sayısının arttırılmasında ilk basamak olup kişiyi gün içerisinde susatmayacak ve tok kalmasına yardımcı olacak şekilde olmalıdır. Kişiyi susatacak kızartmalar, hamur işleri, tatlılar, çok tuzlu ve baharatlı yiyecekler bulunmamalıdır" dedi.

Giriş Tarihi: 18.5.2020 06:36 Son Güncelleme: 18.5.2020 06:36 ABONE OL
Ramazan'da sağlıklı beslenmek için...

Diyetisyen Ece Özlük, Ramazan ayında nasıl beslenilmesi gerektiğini anlattı. Özlük, "Sahur seçimleri yapılırken kişinin gün boyu tok kalmasına yardım edecek kavrulmamış yağlı tohumlar fındık, badem, ceviz gibi yumurta, tam buğday ekmek tüketilmeli. Yeterli su tüketimi sağlanmalı, uykuya yeniden geçişte problem yaratmayacak besinler tercih edilmeli, barsak hareketleri için yeterli life sahip besinlere sebze-meyveler yer verilmeli, tuz oranı yüksek olmayan besinler tercih edilmelidir. Örnek bir sahur menüsü, 1 su bardağı süt, 1 adet haşlanmış yumurta, 1 dilim beyaz peynir, domates- salatalık-yeşillik, 5 adet tuzsuz zeytin veya 2 tam ceviz içi, 2 ince dilim tam tahıllı ekmek, Ramazan pidesi tüketmek isteyenler için 1 avuç içi boyutundaki pidenin 2 ince dilim ekmek yerine geçtiği bilinmelidir. 1 porsiyon meyve ve bol su içilmelidir" dedi.

"İFTAR AÇILIRKEN BİR ANDA AĞIR YİYECEKLERLE AÇILIŞI YAPMAK YANLIŞTIR"

Diyetisyen Ece Özlük, iftarda nasıl beslenilmesini gerektiğini anlatarak, "İftar açılırken bir anda ağır yiyeceklerle açılışı yapmak yanlıştır. Yaklaşık 16 saat dinlenme halindeki boş mideye bir anda yüklenmek hazımsızlığa sebebiyet verebilir. Bunu önlemenin en güzel yolu iftarı su ile açmaktır. Eğer kişi iftarını hurma veya zeytin ile açmak istiyorsa da 1 küçük hurma/zeytin sonrasında çorbayla devam etmek gerekir. 15-20 dakika ara verip mideyi biraz dinlendirdikten sonra ızgara tavuk/kırmızı et/kurubaklagil gibi protein içeriği yüksek besinlerin yanında salata gibi sebze ağırlıklı besinlerle mideye yüklenmeden hafif bir şekilde devam edilmelidir. Örnek bir iftar menüsü, oruç açarken 2 su bardağı su, 1 küçük hurma, 1 kase çorba içelim. Ardından 5-10 dk ara verip ızgara tavuk, 1 kase yoğurt 1 ince dilim tam tahıllı/buğday ekmek yiyebiliriz" diye konuştu.

ARKADAŞINA GÖNDER
Ramazan'da sağlıklı beslenmek için...
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
SON DAKİKA