Türkiye'nin en iyi haber sitesi

öğününü atlamayın!

Beslenme ve Diyetetik Uzmanı Dyt. Elanur Yılmaz, " öğününüzü atlamayın, mutlaka yapın. Mümkün olduğunca badem, ceviz ve benzeri yiyecekler tüketmeye özen gösterin" dedi.

Giriş Tarihi: 19.5.2020 17:00 ABONE OL
Sahur öğününü atlamayın!

Ramazan ayında beslenme konusunda önemli bilgiler paylaşan Elanur Yılmaz, "Yemekleri pişirme yöntemlerinin de önemli olduğunu unutmayın. Kavrulmuş, kızartılmış ve tütsülenmiş yemeklerden uzak durmaya çalışın. Yeterli ve dengeli beslenmenin sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az 2 öğünü tamamlamak gerekmektir.

SAHUR ÖĞÜNÜNÜ ATLAMAMAK ÖNEMLİDİR

Sahurda süt, yoğurt, peynir, yumurta, tam tahıllı ekmekler gibi besinlerden oluşan hafif bir kahvaltı yapılabilir ya da çorba, zeytinyağlı yemekler, yoğurt ve salatadan oluşan bir öğün tercih edilebilir" diye konuştu. Ramazan ayı oruç tutanlar için beslenme ve yaşam şeklinin değiştiği bir aydır diyen Yılmaz, "İftarda kan şekeri çok düşük olduğundan kısa sürede çok miktarda besin tüketme isteği doğmaktadır. Bu anlamda peynir, domates, zeytin gibi kahvaltılıklar veya çorba gibi hafif yemeklerle başlayıp 10-15 dakika sonra az yağlı et yemeği, sebze yemeği veya salatayla devam edebilirsiniz. Sıcaklık ve nem artışına bağlı olarak vücut ısısı artmakta ve metabolizma bu yeni duruma uyum sağlamaya çalışmaktadır. Günde ortalama en az 2-2,5 litre su içmeye, bununla birlikte Ramazan ayında sıvı ihtiyacını da karşılayacak ayran, taze sıkılmış meyve-sebze suları, sade soda ve benzeri besinler sık sık tüketmeye özen gösterilmelidir" şeklinde konuştu.

ARKADAŞINA GÖNDER
Sahur öğününü atlamayın!
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
SON DAKİKA