Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Bol sıvı alın şekerden uzak durun

ayında sağlıklı bir şekilde oruç tutmak ve kilo almamak için dikkat edilmesi gereken üç nokta var: Yeterli sıvı almak, dengeli beslenmek ve yağlı ve şekerli yiyeceklerden uzak durmak

Giriş Tarihi: 11.5.2018
Bol sıvı alın şekerden uzak durun
'da, ile arasında dengeli beslenerek vücudumuzun hormonal ve metabolik birçok fonksiyonunda iyileştirici etki sağlanabilir. Uzman Diyetisyen Selahattin Dönmez, oruç tutarken, iftar ve sahur arasında dikkat edilmesi gereken üç nokta bulunduğunu belirtiyor. Birincisi; gün boyu susuzluğu önlemek için yeterli sıvı almak. İkinci kural; gün boyu tok kalmak için doğru besinleri tercih etmek. Üçüncüsü ise; aşırı yağlı ve şekerli yiyeceklerden uzak durarak kiloyu kontrol altında tutmak.

MİDENİZİ YORMAYIN
Besin tüketim araştırmaları; iftarda doymuş ve trans yağ asidi yüksek olan işlenmiş etlerin sıklıkla tüketildiğini gösteriyor. Ramazan'da yağ içeriği yüksek öğünler tüketenlerin, daha kolay kilo almaya meyilli olduğu ve kan yağlarının bozulabildiği bir gerçek. Gün boyu aç kaldıktan sonra aşırı yağlı besinler tüketmek doymayı zorlaştırıyor. Oruç açıldıktan sonra tüketilen yemek miktarının kontrol edilmesi de zorlaşıyor. Bu nedenle sosis, sucuk, salam gibi işlenmiş et çeşitleri ile kaymak ve tereyağı gibi yiyeceklerden uzak durulmalı. Bunların yerine; az yağlı peynir ve kuru hurma gibi lif içeriği yüksek besinler ile glisemik indeksi düşük olan cevizin yanı sıra, domates ve salatalık gibi taze sebzeleri tüketebilirsiniz. Oruç açıldıktan sonra fazla yemek yemek, sindirim problemlerine yol açabilir ve şişkinliğe neden olabilir. Bunu önlemenin en doğru yolu; iftara sağlıklı iftariyeliklerle başlamak, ardından mutlaka çorba içmektir. Ev yapımı ya da hazır fark etmez; çorbalar, birçok yiyeceğe göre daha az kalori içerir ve midede hacim sağlayarak doymayı kolaylaştırır. Ramazan'da çorba içerek oruç açma alışkanlığı; hem mideyi rahatlatmak, hem de aşırı yemeyi önlemek açısından çok doğru bir davranıştır. Bir diğer tok tutucu yiyecek ise yoğurt... İftarda az miktarda da olsa yoğurt tüketmelisiniz. İyi bir protein kaynağı olan yoğurt, sindirim problemlerini de yok eder.

YEMEKLERİ ÇEŞİTLENDİRİN
Araştırmalar; oruç tutarken et ve sebzelerle hazırlanan kızartmalar, tereyağlı pirinç pilavı ve böreklerin yoğun olarak tüketildiğini gösteriyor. Bu kalorisi yüksek yiyeceklerin yerine; fırında pişmiş yağsız etler, etli kuru baklagiller ve sebze yemeklerini dönüşümlü olarak tüketebilirsiniz. Bitkisel sıvı yağ ile pişirilmiş bulgur veya tam buğday makarnası da tokluk hissinin artmasını sağlar.

SU, ÇORBA, BİTKİ ÇAYI
ORUÇ tutarken yetersiz sıvı alımı; gün içinde yorgunluk, baş ağrısı, baş dönmesi ve kabızlık sorunlarına neden olabilir. İftardan sahura kadar geçen sürede, mutlaka en az altı-sekiz bardak su içmelisiniz. Araştırmalar, oruç tutarken yetersiz sıvı alımının daha fazla yemek yemeye neden olduğunu gösteriyor. İftar ve sahurda çorba tüketebilir, bitkisel çaylardan dört fincan içebilirsiniz. Bir-iki su bardağı maden suyu da sıvı ihtiyacınızı karşılayabilir.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Bol sıvı alın şekerden uzak durun
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN