Türkiye'nin en iyi haber sitesi

İftardan sonra 30 dakikalık yürüyüş yapabilirsiniz

Beslenme ve egzersiz rutinlerinin dışına çıkılan Ramazan ayında, metabolizmanın yavaşlamasını önlemek için iftardan sonra 30-45 dakikalık orta tempolu yürüyüşlere çıkılması tavsiye ediliyor

Giriş Tarihi: 11.5.2018
İftardan sonra 30 dakikalık yürüyüş yapabilirsiniz
Ramazan boyunca beslenme alışkanlıklarımızda önemli değişimler oluyor. larda uzun süren açlık ve enerjinin düşmesi, kırmızı kan hücrelerinin üretimini azaltır, bağışıklık sistemini ve kanın akışkanlığını olumsuz etkiler. Bunu önlemek için düzenli yürüyüş yapmak, dengeli sıvı almak, besleyici değeri yüksek ve kalorisi düşük yiyeceklerle beslenmek gerekir. Uzman Diyetisyen Selahattin Dönmez, Ramazan'da beslenme ve spor alışkanlıklarıyla ilgili şu bilgileri verdi:

TERLEMEYE DİKKAT!
Neredeyse 18 saat süren açlıkta vücudun depoları yavaşça tükenmeye başlar. Bu yüzden iftardan önce egzersiz yapıldığında, vücuttaki mineraller terlemeyle hızla kaybedilir. Buna bağlı olarak, şuurda bulanıklaşma, halsizlik ve baş dönmesi oluşabilir. Sıcak havada yürüyüş yapmak susuzluğa yol açar. Ayrıca yorgunluk, konsantrasyon bozukluğu ve kan şekerinin düşmesi ile hipoglisemi ataklarına neden olabilir. Bu nedenle iftardan önce sportif aktivite yapılmaması önemlidir.

RAHAT BIR UYKU
Araştırmalar, oruç tutarken haftada dört kere 30-45 dakikalık orta tempo yürüyüş yapılmasının faydalı olduğunu gösteriyor. Egzersiz fizyologları; oruç tutarken sağlıklı beslenme ve düzenli yürüyüş yapmanın; kandaki şeker, kolesterol, trigliserit ve ürik asit gibi önemli değerlerin normal sınırlarda kalmasını sağladığını belirtiyor. Ayrıca yle; oruç tutarken vücudunuzun yağlanmasını ve metabolizmanızın yavaşlamasını önleyebilirsiniz. Egzersiz yaparak, daha rahat bir uyku da çekebilirsiniz.

SU DENGESİNİ KORUMAK ÖNEMLİ
TEMPOLU bir fiziksel aktivite yapmamış olsanız bile, oruç tutarken vucudun su dengesini ve kaybedilen mineralleri yerine koymak için sahurda doğal , açık limonlu çay ya da kahve tüketebilirsiniz. İftardan sahura kadar; bir şişe maden suyu, dört-beş fincan siyah veya bitkisel çay ile bir fincan kahve içebilirsiniz. Çay ve kahve, antioksidan içerdiği için egzersizle oluşan oksidatif stresi önleyen fenollerin vücuda alınmasına yardımcı olur.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
İftardan sonra 30 dakikalık yürüyüş yapabilirsiniz
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN