' sağlığınız için tabağınıza bakın'

Giriş Tarihi: 23.2.2016 14:45
'Göz sağlığınız için tabağınıza bakın'

lı ve dengeli beslenmenin sağlığını da yakından etkilediğini belirten uzmanlar, özellikle vitamin yönünden zengin olan besinlerin göz hastalıklarına karşı koruma sağladığına dikkat çekti.

Türkiye'de sağlığı ve beslenme denilince akla ilk olarak havucun geldiğini söyleyen Dünyagöz Etiler'den Doç. Dr. Nur Acar havucun için önemli bir besin olduğunu ancak faydalı olan tek besin olmadığını hatırlattı. Gözün ihtiyaç duyduğu vitaminlerin başında A, E, C ve B2 vitaminlerinin geldiğini söyleyen Acar, omega 3 ve 6 yağ asitleriyle birlikte çinko ve magnezyum gibi minerallerin de göz sağlığı için oldukça önemli olduğunu belirtti.

GECE KÖRLÜĞÜNDEN A VİTAMİNİYLE KORUNUN!


Hayvansal gıdalar başta olmak üzere buğday, havuç, mantar, baklagiller, fıstık, ceviz ve domates gibi besinlerin A vitamini yönünden zengin olduğunu bildiren Acar, yeterli miktarlarda tüketilen A vitamininin başta gece körlüğü olmak üzere makula dejenerasyonu ve katarakt oluşumundan korunmada etkili olduğuna dikkat çekti. Yumurta ve süt ürünleri tüketmeyen vegan kişilerde A vitamini eksikliği ile daha sık karşılaşılabildiğini belirten Acar "Gözlerin karanlıkta normal olarak görmesine ve alacakaranlığa alışmasına yardım eden A vitamini, yetersiz alındığında ise gözde kuruluğa neden olarak görmeyi olumsuz etkileyebiliyor" açıklamasında bulundu.


GÖZ YORGUNLUĞUNDAN B2 VİTAMİNİYLE KURTULUN


Karaciğer, yağsız süt, yoğurt, peynir, ısırgan otu, adaçayı, ıspanak, brokoli gibi yeşil yapraklı sebzelerle balık, baklagiller ve tahıllarda bol miktarda bulunan B2 vitamininin cilt sağlığının yanı sıra göz sağlığı üzerinde de oldukça önemli etkilere sahip olduğunu aktaran Acar, "B2 vitamini özellikle göz yorgunluğunu ve katarakt oluşumunu önlemede etkili olabiliyor. B2 vitamini eksikliği gözlerde yanma, kaşıntı, ışığa karşı hassasiyet ve kornea hastalıkları gibi göz rahatsızlıklarına neden olabilir" ifadelerini kullandı.


KRONİK GÖZ HASTALIKLARINA E VİTAMİNİ KALKANI


Zeytinyağı, ceviz, badem, tereyağı, kırmızı et, brokoli, ıspanak gibi yeşil yapraklı bitkiler ile kivi, mango ve muzda bol bulunan E vitamininin aynı zamanda güçlü bir antioksidan olduğunu hatırlatan Acar, "Kalp, damar, beyin ve sinir fonksiyonlarını düzenlemeye yardımcı olan E vitamini, kronik göz hastalıklarından korunmada ve retina dejenerasyonunu önlemede faydalı olabiliyor" açıklamasında bulundu.


DİYABETLİ HASTALARIN GÖZ SAĞLIĞI İÇİN C VİTAMİNİ OLMAZSA OLMAZ!


Özellikle diyabet hastalarına gözlerini korumak için düzenli olarak C vitamini almalarını öneren Acar, diyabet hastalarında şekerin neden olduğu sinir sistemi ve damar hasarlarını önleyen C vitamininin diyabetik retinopatiye karşı da koruma sağladığını bildirdi.


OMEGA 3 VE 6 GÖZ KURULUĞUNU DA ÖNLÜYOR


Balık, ceviz ve keten tohumundan Omega 3; mısırözü, soya ve ayçiçeği yağından da bol miktarda Omega 6 yağ asitlerinin bulunduğunu belirten Acar, beyin ve göz sinirlerinin gelişiminde büyük önem taşıyan Omega3 ve 6 yağ asitlerinin göz kuruluğunu azaltmada da büyük oranda yardımcı olduğunu kaydetti.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
'Göz sağlığınız için tabağınıza bakın'
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN