Sınava gireceklere önerisi

Pazar günü üniversite sınavına girecek öğrencileri uzmanlar uyardı: 'Zihni açar' diye yediğiniz şeker yarardan çok zarar verir. Öyle ki, kan şekeriniz düşer. Bu da dikkat eksikliğine yol açar.

Giriş Tarihi: 11.3.2016 17:20
Sınava gireceklere beslenme önerisi
Üniversite sınavı heyecanının arttığı şu günlerde uzmanlardan art arda uyarılar geliyor. e şeker yedirme adetinin zararlı olduğunu söyleyen uzmanlar, "Bu, kan şekerini hızlı yükseltir ve hızlı düşürebilir. Kan şekerinin hızla düşmesi de, performans ve dikkat yoğunluğunda kayıplara neden olabilir" diyor. Uzmanların bu konudaki tavsiyeleri şöyle...

* Sınav sırasında çok su içmek tuvalet ihtiyacı yaratır. Hem de midede şişkinlik yapabilir. Yudum yudum ihtiyaç duyduğunuz kadarını için.

* Kendinizi stres nedeniyle sınav sabahı iştahsız hissedebilirsiniz. Kesinlikle kahvaltınızı yapın.

* Kahvaltıda, tam tahıl ekmeği, haşlanmış yumurta, peynir çeşitleri, havuç, domates, salatalık, maydanoz gibi besinler bulunmalıdır.

* Reçel, bal, pekmez gibi besinleri fazla tüketmeyin. Daha çabuk acıkmanıza neden olabilir.

* Tatlı ihtiyacını karşılamak için taze meyve yemek de lı bir alternatif olur.

* Çok tuzlu yiyeceklerden uzak durun. Tuz susuzluk hissini arttırabilir.

* Sınav sabahı aşırı miktarda çay ve kahve gibi içecekler tüketmeyin.

ÖRNEK KAHVALTI

1 bardak meyve suyu (taze sıkılmış tercih edilir)

1 dilim peynir

1 yumurta (haşlanmış veya yağsız omlet)

1 tam ceviz, birkaç tane badem

1 tatlı kaşığı pekmez
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Sınava gireceklere beslenme önerisi
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN