Türkiye'nin en iyi haber sitesi

nedir? Faydaları nelerdir?

bir mineral çeşididir. Denizde, bitkilerde, hayvanlarda ve insanlarda bulunur. Vücudumuzda magnezyumun büyük bir kısmı kemiklerde, geri kalanı kaslar ve yumuşak dokulardadır. Magnezyum vücutta bütün hücrelerde bulunur ve önemli rol oynar.

Giriş Tarihi: 30.3.2019 20:40
Magnezyum nedir? Faydaları nelerdir?

MAGNEZYUMUN FAYDALARI NELERDİR?

Biyokimyasal tepkimelerde büyük rol oynar

Magnezyumun vücuttaki ana görevi biyokimyasal tepkimelerde yardımcı faktör olmasıdır. Vücudun enerji oluşumunda ve proteinlerin oluşumunda ve sinir sisteminde görevleri vardır. Magnezyum aynı zamanda beyin fonksiyonlarında da görev alır. Düşük magnezyum seviyeleri kişileri depresyon riskiyle karşı karşıya bırakır.

Biyokimyasal tepkimelerde rol oynar

Magnezyumun ana görevlerinden biri, enzimler tarafından sürekli olarak gerçekleştirilen biyokimyasal tepkimelerde 'yardımcı faktör' veya 'yardımcı molekül' görevi yapmasıdır. Enerji oluşumunda, proteinlerin yapımında, kas hareketlerinde ve sinir sisteminde görevleri vardır.

Migren ağrılarını önler

İnsan vücudundaki magnezyum oranı eğer yeterli seviyedeyse migrenin önüne geçilmiş olunur. Migrenin insan vücudunda büyük tepkimeler yarattığını göz önünde bulunursak yeterli magnezyum seviyesi migrenin önüne geçilmesi için çok önemlidir. Şiddetli baş ağrısı, mide bulantısı ve sese karşı duyarlılık gibi sorunlar ortaya koyan migren besinlerden alınabilecek magnezyumla önlenebilir.

Egzersizlerde magnezyum büyük rol oynar

Magnezyum, egzersiz performanslarda da büyük rol oynar. Vücut egzersiz sırasında daha fazla magnezyuma ihtiyaç duyar ve bu magnezyum seviyesi kaslarınıza glukozun taşınmasına yardımcı olur. Egzersiz yaparken şiddetli ağrılar yaşanmasını önleyen magnezyum kas yapısına da destek sağlar.

Adet öncesi semtomları düzenler

Magnezyum adet döneminde de kadın vücudu için çok önemli bir rol oynar. Adet öncesi yaşanan şikayetler ve vücut semptomları günlük hayatı olumsuz etkiler. Aşırı yorgunluk hissi, sinirlilik hali ve buna benzer adet öncesi semptomların magnezyum sayesinde hafifledi ve düzenlendiği bilinmektedir. Özellikle adet öncesi ve adet dönemindeki kadınların ruhsal dengelerinin yeterli magnezyum alımıyla düzenlendiği bilinmektedir.

Magnezyum hangi besinlerden alınır?

Vücudun magnezyum ihtiyacı sağlıklı bir beslenme programıyla alınabilir. Magnezyumun vücuttaki işlevini doğru sürdürebilmesi için sağlıklı beslenmek önemlidir. Magnezyum yönünden zengin besinler şunlardır;

- Yağlı balıklar magnezyum yönünden çok zenginlerdir. Somon, uskumru bunların başında gelir.

- Kuruyemişlerde magnezyum açısından zengin besinlerdir. Kaju, kabak çekirdeği ve badem bunların başında gelir.

- Meyvelerden de magnezyum desteği alınabilir. Muz ve avakado magnezyum zengini meyvelerdendir.

- Meyvelerden alınabildiği gibi sebzelerden de alınabilen magnezyum, brokoli, ıspanak pazı gibi koyu yeşil yapraklı sebzeler tüketildiğinde vücuda yeterince magnezyum alınmış olur.

BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Magnezyum nedir? Faydaları nelerdir?
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN