Yeni eğitim öğretim yılı yaklaşırken, ihtiyaç sahibi ailelere yönelik kırtasiye yardımı desteği gündemdeki yerini koruyor. Devlet tarafından sağlanan bu destekten yararlanmak isteyenler, başvuruların e-Devlet üzerinden ne zaman başlayacağını ve hangi belgelerin gerektiğini araştırıyor. Peki, kırtasiye yardımı başvurusu nasıl yapılır, başvuru şartları neler?
Okul masraflarının artmasıyla birlikte öğrenciler için sağlanan kırtasiye yardımı yeniden gündeme geldi. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile belediyeler tarafından sağlanan bu destek için başvuru ekranının açılıp açılmadığı merak konusu oldu. Vatandaşlar kırtasiye yardımı başvurusu e-Devlet üzerinden yapılacak mı, kimler bu destekten faydalanabilir gibi sorulara yanıt arıyor.
Kırtasiye yardımından yararlanmak isteyenler e-Devlet üzerinden başvurularını gerçekleştiriyor. Kırtasiye yardımı ödemeleri Eğitim Öğretim yardımı ödemeleri adı altında yılda bir kereye mahsus olmak üzere YÖK ve MEB sistemlerinden öğrenim durumu ve seviyesi tespit edilenlere toplu olarak ödenir.
Kırtasiye yardımı 1 Eylül-31 Aralık tarihleri arasında ödenir.
Eğitim ve öğretim yardımı, öğrenimi devam eden;
Vazife veya harp malullüğü aylığı alanların,
2330 sayılı Kanun (İç güvenlik asayiş kapsamında olanlar) ve 3713 (terör kapsamında olanlar) sayılı Kanunlar kapsamında gerçekleşen olaylar nedeniyle aylık ödenen erbaş ve erlerin,
2330 sayılı Kanun uyarınca aylık bağlanan güvenlik korucusu ve sivillerin,
Vazife veya harp malûlü olduğuna karar verilenlerden aylık bağlanmaksızın sınıf veya görev değiştirerek çalışmaya devam edenler ile vazife malullüğü aylıkları göreve girmeleri nedeniyle kesilenlerin (iştirakçi-tütün),
Terör eyleminin ortaya çıkarılması, etkilerinin azaltılması veya bertaraf edilmesinin sağlanmasında yardımcı ve faydalı olanlardan bu faaliyetlerinden dolayı hayatını kaybeden, yaralanan veya engelli hâle gelen sivil şehit/gaziler kendilerine ve çocuklarına ödenmektedir.