YKS sonuçlarının açıklanmasının ardından hayalindeki üniversitelere yerleşmek isteyen adaylar üniversite kayıt tarihleri araştırılmaya başlandı. Tercih döneminin sona ermesinin ardından yerleştirme işlemleri gerçekleştirilen adaylar kayıtlarını gerçekleştirecek. Online kayıt işlemleri belirlenen takvim doğrultusunda gerçekleştirilecek. Peki, 2025-2026 üniversite kayıtları ne zaman yapılacak, hangi tarihte?
YKS tercih kılavuzunun yayımlanmasıyla birlikte netleşecek olan üniversite kayıt dönemi için bekleyiş sürüyor. 2025-2026 akademik takvimiyle yeni döneme başlayacak olan üniversite kayıt dönemi için bekleyiş sürüyor. Peki, üniversite kayıtları ne zaman yapılacak?
ÖSYM'den yapılan açıklamaya göre, 2025-YKS tercih işlemleri 30 Temmuz – 11 Ağustos 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilecek. Adaylar tercihlerini, ÖSYM Aday İşlemleri Sistemi (https://ais.osym.gov.tr) ya da mobil uygulama üzerinden bireysel olarak yapabilecek.
Üniversite kayıt tarihleri henüz netleşmedi. Tercih sürecinin ardından yerleştirme sonuçları erişime açılacak. Ardından kayıt tarihleri belirlenecek.
Yükseköğretim programlarına kayıt işlemleri tamamlandıktan sonra bu programlara kaydolmama nedeniyle boş kalan kontenjanlar üniversitelerce ÖSYM'ye bildirilecektir. Merkezî yerleştirmede kontenjanı dolmayan veya kaydolmama nedeniyle boş kalan kontenjanlara, ÖSYM tarafından ek yerleştirme yapılacaktır.
1- Adayın mezun olduğu ortaöğretim kurumundan aldığı diplomanın aslı veya onaylı örneği ya da yeni tarihli mezuniyet belgesi
2- Yükseköğretim kurumlarına kayıt işlemlerinde öğrencinin YÖKSİS veri tabanında başka bir yükseköğretim kurumunda kayıtlı olduğunun tespit edilmesi halinde aynı düzeyde örgün bir programa kayıt yaptırmaması halinde ortaöğretim diplomasının aslı olmadan da kaydı yapılarak daha önce kayıtlı olduğu yükseköğretim kurumundan bu bilgi teyit edilecektir.
3- Aday ek puandan yararlanarak yerleştirilmiş ancak alanı diplomasında veya mezuniyet belgesinde belirtilmemişse, hangi okul ve alandan mezun olduğunu gösterir resmî belge (METEM programlarından mezun olanların diplomalarında okul adı olarak, diplomayı düzenleyen merkezin adı yazılmaktadır.)
4- Yükseköğretim kurumları tarafından talep edilmesi durumunda 12 adet 4,5 cm x 6 cm boyutunda fotoğraf
5- Katkı payının/öğretim ücretinin ödenmesi ile ilgili belge
6- Kayıttan önce belirlenip üniversite tarafından ilan edilecek diğer belgelerin aslı veya üniversite onaylı suretleri YKS ile bir yükseköğretim programına yerleşen yükümlülerin askerlik durumları, üniversiteler tarafından https://kamu.turkiye.gov.tr internet adresinde görülebilecektir