Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Şehre dönüş sendromunu yenme yolları

Giriş Tarihi: 12.3.2014

Keyifli günlerin sonu geldi, yeniden ofisin yolu göründü. Bu durumu kendinize dert etmeyin. Tatil havasından sıyrılmak tabii ki zor ama bu durumla baş etmenin değişik yolları var

Sabahları alarm sesi yerine dalga sesleri ve kuş cıvıltılarıyla uyandığınız günler işinizin başlamasıyla geride kaldı ve artık gerçek hayata dönme vakti geldi. Sizin de ayaklarınız geri geri gidiyorsa önerilerimize kulak verin ve tatil dönüşünde ani kararlar önce bir kez daha düşünün. Medicana International İstanbul Hastanesi'nden Psikolog Melis Çekiç tatil dönüşü sendromunu atlatmak için tüyolar verdi:
Tatil bittiğinde uzun süre rutinin dışına çıkan çalışanlar işe dönüşte kurumsal hayata uyum sağlamakta ilk birkaç gün zorluk çekebiliyorlar. Bu durumu kafanıza takmayın. Çünkü sonrasında performanslarının arttığı ve daha verimli iş sonuçları alındığı görülüyor.
İş stresinden uzak geçirilen günlerin sonunda zihinsel ve bedensel olarak dinlenen çalışanların performanslarındaki artış bilinen bir gerçek.
Tatil sonrası sendromu belirtileri, kişinin iş yerine veya okuluna alışamama gibi durumların yanı sıra, iştahsızlık, eklem ağrıları, kaygı bozuklukları, mevsimsel depresyona bağlı keyifsizlik ve hiçbir şey yapmama isteği gibi belirtilerle kendisini gösteriyor.

İSTİFALARIN ÇOĞU İZİN SONRASI OLUYOR
Türkiye'de yapılan bir araştırmaya göre özel veya devlet sektöründeki işinden istifa edenlerin birçoğu, tatil veya izin sonrası dönüşlerinde istifa ediyor. Bunu önlemenin yolu, aldığımız kararları hayata geçirmeden önce biraz beklemek. Böylece zamanın ne getireceğini grebilirsiniz.

TATİL DÖNÜŞÜ YÜKSEK MOTİVASYON İÇİN NELER YAPMALI?
Erken kalkıp yürüyüş ve kahvaltı yapın.
İşe her zamankinden 15 dakika önce gelin, bilgisayarınızı açın, kahvenizi alın ve başaracağınız güzel işleri düşünün.
Her zamankinden farklı ve rahat giysiler giyin.
İlk iş gününüze önemli bir randevu almayın.
İşe başlamadan birkaç gün önce evde olun, evle ilgili işlerinizi halledip, iyi bir uyku uyuyun.
Tatilde çektirdiğiniz bir fotoğrafı masanıza koyun.
Yakın çevrenizdeki insanlara ufak hediyeler alın.
Bir sonraki tatille ilgili planlar yapın.
İşlerle kararlı ama yavaş bir başlangıç yapın.
Biriken işlerinizin öncelik sırasını belirleyin.
Pozitif olun ve gülümseyin.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
Şehre dönüş sendromunu yenme yolları
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN