"Moda'da Türk atılımı"

Giriş Tarihi: 1.9.2009

İstanbul Moda Günleri'ni izleyen Fransız haber ajansı AFP, atılım yapan Türk firmalarının Çin ve Uzakdoğu'ya karşı yeni stratejiler geliştirdiğini yazdı

Moda sektörüne yön veren ülkelerden Fransa'nın önde gelen haber ajansı AFP, Türkiye'de moda sektörünün genç stilistlerle yeni bir dönem başlatmak istediğini yazdı. İstanbul Moda Günleri'nden gözlemlerini aktaran ve Türkiye'nin küresel moda sektöründe yer aradığını belirten haber-analizde, GAP ve Dolce & Gabbana gibi büyük markalara tekstil üretimi yapan Türk firmalarının "Çin ve Uzakdoğu'da gelişen sektöre karşı yeni stratejiler geliştirdiği" yorumu yapıldı.

FOTOĞRAFLAR İÇİN TIKLAYINIZ

"HEDEF İLK 5'E GİRMEK"
Ajansa konuşan İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İTKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi "Amacımız İstanbul'un, Paris, Milano, Londra ve New York ile birlikte, dünyanın en büyük 5 moda başkentinden biri olmasını sağlamak" dedi. Haber-analizde, İstanbul Moda Günleri'ni izleyen uluslararası tekstilci, modacı ve aracıların görüşlerine de yer verildi. ABD'de pek çok firmaya ürün satan Parisli tekstilci ve aracı Odile Baudelaire "Fiyatlar Çin'den biraz daha fazla ama yaratıcılık ve stil çok daha iyi" derken, ABD'nin trend belirleyen firması Nelly Rodi'nin yetkilisi "Türkiye, Fas ve İtalya, Çin tehdidine karşı durmaya çalışıyor" diye konuştu. Franck et Fils isimli Paris merkezli giyim firmasının yetkilisi Natalie Lacroix ise Türkiye'nin Akdeniz'de moda kimliği oluşturmayı başaran ilk ülke olduğunu, ancak podyumdaki başarısının geride kaldığını belirterek "Bazı modacıların stillerini biraz daha batılılaştırmaları gerekiyor" dedi.
BUGÜN NELER OLDU
ARKADAŞINA GÖNDER
"Moda'da Türk atılımı"
* Birden fazla kişiye göndermek için, mail adresleri arasına “ ; ” koyunuz
BİZE ULAŞIN