Ardahan Eğitim Vakfı Başkan Yardımcısı Metin Akdemir ise çocuklara moral veren kodlama sınıfını vakıf bütçesinden 45 bin TL harcayarak kurduklarını söyledi. Vakfın kurduğu kodlama sınıfında Türkiye'yi Çin'de temsil eden 23 Şubat İlkokulu öğrencileri Ayşenur Uslu ve Hayriye Tuana dünya 10'uncusu olmuştu.
Ardahan'ın geçen yıl yapılan sınavlara göre yüzde 20 daha başarılı olması ilde büyük sevinç yarattı. İki hafta önce açıklanan Liselere Geçiş Sınavı'nda (LGS) sınavlara katılan 1350 öğrenciden 104'ü Türkiye genelindeki yüzde 15'lik dilime girdi. Ardahan Eğitim Vakfı'nın (AREV) kurduğu kodlama sınıfında Türkiye'yi Çin'de temsil eden dünya 10'uncusu olan 23 Şubat İlkokulu öğrencileri Ayşenur Uslu ve Hayriye Tuana Açıkyıldız'ın gösterdiği başarı ve Vali Mustafa Masatlı'nın eğitim çalıştayının etkili oldu. İlin plakasının 75, eğitimde başarı oranının 81 arasında 80'inci olması Masatlı'yı harekete geçirdi. Önce Ardahan merkez ve tüm ilçelerdeki öğretmenlerle bir toplantı yapıp, sorunu masaya yatırdı. Ardından okul yönetimi, rehber öğretmenlerin yanı sıra tüm paydaşlarla bir çalıştay gerçekleştirdi. Çalıştayın ardından bir vali yardımcısını görevlendirerek, düzenli toplantılar düzenledi. Yapılan çalışmalarla büyük bir aşama kaydettiklerini söyleyen Masatlı Ardahan'da yakalanan başarıyı SABAH'a anlattı. Geçen yıl 92 öğrencinin sınavlarda başarılı olduğunu, bu yıl ise sayının 104'e çıktığını belirten Masatlı, "Robotik Kodlama'da dünya 10'uncusu olunmasının yanı sıra yapılan çalıştaylarında büyük etkisi oldu. Önceki gün açıklanan üniversiteye giriş sınavında da Mehmetcan Kayatürk, yabancı dilde tam puan aldı. Mehmetcan'ın başarısı Ardahan tarihinde bir ilk" diye konuştu.
HEDEFİMİZ TÜRKİYE'DE İLK 10
Ardahan Valisi Mustafa Masatlı, Liselere Geçiş Sınavı (LGS) sonuçlarına göre, öğrencilerin başarısı bir önceki yıla oranla yüzde 20 oranında artmasının sevindirici olduğuna dikkat çeken Masatlı sözlerini şöyle sürdürdü: "Sınava Ardahan'da ki 8'nci sınıflardan mezun olan 1350 öğrenci katıldı. Bir önceki öğretim döneminde yapılan sınavda yüzde 15 dilimi içerisinde yer alan öğrenci sayısı 92 iken, 2019 LGS'de bu sayı 104'e yükseldi. Aynı sınavda yüzde 1'lik dilimde ve yüzde 99'luk dilimde yer alan öğrencilerin puanları arasında ki fark en aza indi ve önceki yıla oranla başarı oranında yüzde 20'lik bir artış oldu. Bu başarıyı yakalamamızda tüm paydaşların önemli etkisi var. 2018'de yapılan LGS sınavında bir öğrenci başarılı olmuştu. Bu öğrencimiz bir soruya yanlış cevap, bir soruyu da boş bırakarak 487 puan aldmıştı. 2019 LGS'de ise 487 pua üzerinde derece yapan üç öğrencimiz var. Bu öğrencilerden ikisinin sadece bir soruya yanlış cevap vererek 494 puan aldığı görüldü. Ardahan'da özellikle eğitim konusunda çalışmalarımızı hiç aksatmadan sürdüreceğiz. Hedefimiz önümüzdeki yıllarda Türkiye'de ilk 10'a girmek."
ROBOTİK KODLAMA VE ÇALIŞTAY
AREV'in kurduğu kodlama sınıfında öğrencilerimizin gösterdiği başarı ve yapılan çalıştayların bu başarıda önemli etkisinin olduğunu belirten Masatlı, "Göreve başlar başlamaz ilimizin envanterini çıkardık. Ekonomik değerlerimiz olan hayvancılık başta olmak üzere turizm potansiyelimiz, yöresel ürünlerimizin marka değeri olması için çalışmalar başlattık. Tabi bunların önemlisi elbette ki eğitimdi. İlimizin eğitimdeki başarınının üzerine özellikle eğilim gösterdik. Eğitimle ilgili üzerine sorumluluk düşen k varsa hepsini bu işe odakladık. LGS sonuçlarını öğrendiğimde çok mutlu oldum. Çünkü benim de çocuklarım var. Bu ilin potonsiyeline güveniyorum. Şimdi herkes yakalanan başarının önümüzdeki yıl daha da yukarı taşınması noktasında heyecanlı ve umutlu. Üniversite sınav sonuçlarında da ilk gelen bilgilere göre geçen yıla göre çok daha başarılı olduğumuz görünüyor" dedi.