Renkleri, figürleri ve diğer özellikleriyle "simgelerin köprüsü" unvanını alan ve hizmete girdiğinde dünyanın en büyük orta açıklıklı köprüsü unvanını alacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor.
İLK HALAT EYLÜL AYINDA ÇEKİLDİ
Her iki yakayı birbirine bağlayan halatlar üzerinde hummalı bir çalışma devam ederken köprü inşaatı için en önemli noktalardan biri olan kedi yolu da tamamlandı. Kedi yolu kılavuz halatlarının çekimine geçtiğimiz Eylül ayında başlanırken, 318 metre yükseklikteki kulelere gönderilen çelik halatlar karşı kıtaya römorkörler vasıtasıyla ulaştırıldı. Kedi yolunun tamamlanmasıyla köprünün silueti de tamamen ortaya çıktı. Aydınlatmalarında tamamlandığı köprü geceleri Çanakkalelilere görsel bir şölen sunuyor.
TÜM ÇALIŞMALAR DAHA ERKEN BİTMESİ İÇİN
İlmik ilmik işlenen 1915 Çanakkale Köprüsü'nün her bir detayında ince ve zeka dolu tasarım ayrıntılarına yer verildi. Köprünün iki ayak aralığı Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun 100'üncü yılıyla anlamdırılarak 2023 metre olarak planlandı. Tasarımı inceliklerle örülen köprünün kule bağlantıları ve bağlantı unsurları Türk bayrağına atfen kırmızı ve beyaz renklerle boyanacak. Her iki yakada 333'er metre yüksekliğindeki kulelerin üst kısmı da Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşları'nda namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek şekilde düzenlenecek.
Toplam uzunluğu 4 bin 608 olacak olan köprünün orta açıklığı 2023 metre yan açıklıkları ise 770'er metre olacak. 2x3 şeritle hizmet verecek köprünün tabliyesi 45.06 metre genişlik ve 3.5 metre yükseklikte olacak. 360 ve 680 metrelik yaklaşım viyadüklerine sahip köprüde tabliyenin her iki tarafına inşa edilecek yürüme yolları bakım onarım çalışmalarında hizmet verecek.
1915 Çanakkale Köprüsü uluslararası bir koridorunda tamamlayıcısı olacak. Avrupa'dan gelip Türkiye'nin dört bir yanına gidecek sürücü ve yolcular tarafından yoğun şekilde kullanılacak köprü için ayrıca 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 10 alt geçit köprüsü, 33 üst geçit köprüsü, 6 köprü, 43 alt geçit, 115 menfez, 12 kavşak, 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu inşa edilecek.