Obezite görülme sıklığının en düşük olduğu ülke Fransa... Fransızların sağlıklı ve fit kalmalarının sırrı kısa süre önce açıklanan bir araştırmayla ortaya çıktı... Altı detaya ederek lezzetlerden uzak durmadan formda kalmanız mümkün

Fransızlar hep fittir ve görüntülerine eder. Oysa Fransızlar, her şeyi tam yağlı yiyor, tatlılara "Hayır" demiyor ve soslu etleri tercih ediyor. Onların beslenme sırlarını British Journal of Nutrition dergisi araştırdı. Ve 2 bin 600 Fransız üzerinde yapılan besin tüketim araştırmasının sonuçları kısa süre önce yayımlandı. Dünyada en düşük obezite görülme sıklığına sahip olan Fransa'nın temel sırrı; doğru beslenmenin tek bir yönteminin olmadığı, farklı çeşitte ve düşük miktarda yiyecek tüketerek de fit ve sağlıklı kalınabileceği... Eğer siz de her şeyi Fransızlar gibi kararında yiyerek sağlıklı kalmak istiyorsanız, bu araştırmadan ortaya çıkan altı altı sonucu uygulamanız gerekiyor

1. Porsiyon kontrolünüzün uzmanı olun:
Fransızların besin tüketim araştırmalarına baktığımızda; toplumun yüzde 25'inin az porsiyonlar halinde çok çeşitli yiyeceği yemeği tercih ediyor. Sağlıklı yaşamak, fit kalmak ve yaşlanmaya "Dur" demek bu şekilde beslenerek mümkün olabiliyor. Size tavsiyem yiyeceklerin yağlı ve soslu olmalarını önemsemeden aktivite durumunuza göre yediklerinizin miktarını kontrol etmede uzman olmanız. Uygun porsiyonda yemenizin, yiyecek seçimi yapmadan da fit kalmanızı sağlayacağını unutmayın.

2. Tam yağlı besinlerden korkmayın:
Araştırmaya katılanların yüzde 89'unun tam yağlı peynir ve diğer yağlı yiyecekleri tercih ettikleri gözlenmiş. Yani yağsız besin seçimi yapmadıkları ortaya çıkmış. Araştırmacılar bundan yola çıkarak, yiyeceklerde yağı azaltmak yerine az miktarda besin tüketiminin fit bir yaşam için yeterli olduğu görüşünün benimsenmesi gerektiğini söylüyor. Çünkü kısa süre önce sonuçları açıklanan bir başka araştırmaya göre özellikle yağlı peynirlerin içinde bulunan trans palmitoleik asit gibi doymuş yağ asitleri, kalp sağlığının korunması için birebir. Ama tabii ki bu tarz peynirleri tüketirken ilk maddede dediğimiz gibi porsiyon kontrolüne dikkat etmek gerekiyor yani günde iki porsiyonu (iki orta boy dilim) geçmemek gerekiyor.

3. Kızartma ve işlenmiş gıdaları az tüketin:
Genelde sağlıklı yaşamda işlenmiş besinler, kızartmalar ve pane edilmiş yiyecekler önerilmez. Ancak Fransızların besin tüketimi araştırmasında katılımcıların yüzde 29'unun az miktarda bu besinlerden de yedikleri gözlenmiş. Bu araştırmada Fransızlar ile Amerikalılar kıyaslandığında; Amerikalıların yüzde 50'sinin haftada en az bir kere ve yüzde 8'inin de haftada dört-altı kere bu tarz gıdaları tükettiği ve bu aşırı tüketimin kilo alımına neden olduğu belirtiliyor.

4. Balık yemeyi önemseyin:
Sağlıklı yaşamda beyaz etlerin tüketimi önemlidir. başta olmak üzere tüm beyaz etler sağlıklı yağları ve hayvansal proteini yüksek oranda içerir. Kırmızı etlere göre sindirimlerinin de kolay olması nedeniyle sağlıklı yaşam için vazgeçilmezdir. Bu araştırmada Fransızların yüzde 70 gibi önemli bir kesiminin taze balığı doğru pişirme şekli ile tükettiği belirlenmiştir. Size önerim kilo alımını durdurmak ve fit bir hayat için aynen Fransızlar gibi haftada en az üç-dört kere taze balık yemeniz olacaktır.

5. Sağlıklı yiyeceklere bakışınızı değiştirin:
Hem obeziteden korunmak hem de sağlıklı yaşamak için doğru besin seçimine dikkat etmemiz gerekiyor. Popüler besinlere bağımlı olmamak de önemli. Bu araştırmada Fransızların dünyada popüler olan kinoa ve detoks içeceklerini benimsemedikleri görülüyor. Bunun yerine çok tahıllı ekmek çeşitleri, çorbalar, taze meyve, çay ve balığı genel beslenmelerinde tercih ediyorlar. Araştırmacılar kaloriden çok doğru besin seçiminin fit bir vücuda sahip olmada daha doğru bir strateji olacağını bildiriyor. Bu nedenle size tavsiyem kırmızı et yerine balık, çorba, taze sebze, meyve, işlenmemiş tahıllar ve çayı günlük beslenmenizden eksik etmemeniz olacaktır.

6. Hayatın zevkini doğru tatlılarla çıkartın:
Bu araştırmada öne çıkan en önemli sonuçlardan biri Fransızların tatlılara düşkün olmasına rağmen kilo problemi yaşamamalarıdır. Fransızlar minik porsiyonlarda farklı tatlıları yemenin sağlık açısından risk olmadığı gösteren en önemli toplumlardan biridir. Sizlere bu anlamda tatlı ihtiyacınızı karşılamak adına serinletici, keyif verici olması ile hem kalsiyum içeriği yüksek hem de kalorisi düşük olan sütlü tatlı dondurmayı yaşamın zevkini almanız açısından tüketmenizi tavsiye ederim. Tabii dondurma yerken de iki top kadar tüketmeniz yeterli olacaktır. İki top light dondurmanın kalorisinin yaklaşık bir porsiyon meyveye eşit olduğunu söyleyebilirim. Üç top sade dondurmanın kalorisiyse bir su bardağı süt ve iki porsiyon meyveye eşit kaloride.

Günün sağlıklı tarifi:
Yaz sıcaklarına evde kolayca yapabileceğiniz karpuz içeceği tarifime bayılacaksınız. Soğuk olarak servis edebileceğiniz bu lezzetli içeceği istediğiniz kadar içebilirsiniz.

Malzemeler:

1 ince dilim karpuz
Greyfurt
250 mL doğal maden suyu
Lime

Yapılışı:
Karpuzu blender aletinden geçirdikten sonra lime ve greyfurtu sıkıp karıştırın. Üzerine maden suyu ekleyerek servis edin.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER
BİZE ULAŞIN