Türkiye'nin en iyi haber sitesi
UFUK SANDIK

Efsane boğaların adı otomobillerde yaşıyor

Lüks spor otomobil denilince ilk akla gelen markalardan biridir Lamborghini. Bu sıradışı otomobil yaklaşık 70 yıldır otomobilseverlerin rüyalarını süslemeye devam ediyor. Aslında Lamborghini'nin kuruluş öyküsü insanların hayallerinin peşinden gitmesine en iyi örnekler arasındadır.
Markanın kurucusu Ferruccio Lamborghini, İkinci Dünya Savaşı'nın ardından traktör üretimine başlar. Ancak hızlı otomobillere karşı büyük ilgisi vardır. Kullandığı Ferrari'nin sürekli arıza yapması, Ferruccio Lamborghini'nin spor otomobil üretme fikrini tetikler. Ferrari'den daha iyi bir spor otomobil üretme hayaliyle 1963 yılında Automobili Ferruccio Lamborghini adlı şirketini kurar. Modena yakınlardaki tesiste ilk modeli 350 GT'yi üretir. Onu 2+2 kişilik 400 GT modelleri izler. Lamborghini'nin yol tutuş ve sürüş performansı konusundaki iddiasını ortaya koyan ilk modeli ise Muiri olur. Ardından diğer efsane modeller gelir: Espada, Islero, Diablo, Murcielago, Gallardo, Reventon, Aventador.

LOGODAKİ SEMBOL



Spor otomobiller kadar boğa güreşlerini seven ve burcu boğa olan Ferruccio Lamborghini, markanın logosunda kızgın bir boğa sembolü kullanır. Otomobil modellerine ise boğa güreşiyle ilgili isimler verir. Bu gelenek ondan sonra da devam eder.
Murcielago: 24 kılıç darbesine rağmen ölmeyen bir boğanın adı.
Miura: Ünlü boğa yetiştiricisi Don Eduardo Miura'nın adını yaşatıyor.
Islero: Miura tarafından yetiştirilen ve güreş sırasında ünlü matador Manolete'yi öldüren boğanın ismi.
Diablo: 1869 yılında yapılan bir boğa güreşinde matador ile saatlerce mücadele eden bir boğanın adı.
Gallardo: Çok önemli bir boğa türünün adı.
Huracan: Modelin ismi 1879 yılında boğa güreşinde yer alan bir boğaya aittir.
Espada: Matadorların kullandığı bir kılıç türü.
Urus: Günümüz boğalarının atası sayılan yabani bir boğa türüne ait bir isim.
Aventador: 1993 yılında Saragossa Arena'da cesareti ile "Trofeo de la Pena La Madronera" unvanını alan boğanın adı.
Reventon: 1943'te ünlü matador Felix Guzman'ın ölümüne neden olan boğa.

Maserati unutulmaz pilotu prototiple anıyor



Maserati, merakla beklenen yeni nesil süper spor otomobili MC20 üzerindeki çalışmalarında sona yaklaşıyor. 2010 yılında MC12 ile kazandığı dünya şampiyonasının ardından yarış dünyasındaki iddiasını MC20 ile sürdürmek isteyen Maserati, bu yeni süper spor otomobilini Modena'daki Viale Ciro Menotti Fabrikası'nda üretecek.
Maserati, yeni otomobilinin prototipini geçtiğimiz nisan ayında 90 yaşında hayata veda eden motor sporları dünyasının önemli ismi İngiliz Sir Stirling Moss'a ithaf etti. Pistlerde kullandığı Maserati modelleriyle dikkatleri üzerine toplayan Moss, katıldığı yarışlarda istikrarlı başarılar kazanan bir pilot olarak tarihe adını yazdırdı. Sir Stirling Moss, yeni nesil MC20'ye ilham veren Maserati Eldorado'yu 1958 yılında Monza'daki "Trofeo dei due Mondi" yarışında kullandı. İngiliz yarışçının kullandığı Maserati modelleri arasında Tipo 60 Birdcage, Tipo 61 ve 300 S de yer alıyordu. Sir Stirling Moss, Formula 1 Grand Prix yarışlarında start aldığı 66 yarıştan 16'sında zafere ulaştı. Dünya şampiyonluğu olmamasına rağmen dört şampiyonayı ikinci ve üç şampiyonayı da üçüncü sırada tamamlayan Moss, bu sebepten ötürü 'Taçsız Kral' unvanıyla da anıldı. Moss, Grand Prix'in 1956 ve 57 sezonlarında ise "en sevdiği" olarak tanımladığı Maserati 250F ile oldukça başarılı sonuçlara imza attı. 13 Mayıs 1956 tarihinde 250F ile birlikte zorlu Monaco F1 Grand Prix'ini kazanan Sir Stirling Moss, zafer koleksiyonunda özel bir yere sahip olan bu yarışta, pistte atılan 100 tur boyunca liderliği bırakmadı.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA