Türkiye'nin en iyi haber sitesi

Yaz günlerine denk gelen Ramazan ayı, arınmak için en güzel fırsat. Günler uzun ama Ramazan'ın verdiği sabır ve şevkle bu kutsal günleri nihayete erdirmek mutluluk veriyor. Dışarıda iftar yapanların en önemli meselesi, her gün aynı yemekleri yiyor olmaları ya da kebapların ağır olması vs...
İftarda farklı lezzet arayanlara, özellikle de benim gibi Uzakdoğu mutfağı sevenlere müjdeli haberim var; çok sağlıklıymış, sizler için öğrendim, paylaşıyorum: Shambala Clinic Diyet ve Beslenme Uzmanı Serap Akyol, Ramazan günlerinin ruhsal olduğu kadar bedensel temizlik için de çok önemli olduğunu söylüyor.
Akyol, şöyle diyor: "Doğru biçimde oruç tutmak, insan bedenini rahatlatır. Ancak beslenmenin dengeli ve sağlıklı olması çok önemli. Büyüklerimizden gelen bol börekli, kızartmalı, yağlı yemek yeme alışkanlığını lütfen unutalım. Bunun yerine dünya mutfaklarının sağlıklı mönülerini de sofralarımıza eklemeliyiz. Örneğin; Uzakdoğu mutfağı iftar ve sahur için çok uygun... Özellikle haşlanmış sebzelerden oluşan Thai mutfağı, 'nın suşisi; iftar için ideal. Uzakdoğu'nun küçük lokmalar halinde gelen porsiyonları mideyi yormuyor. Yine Japon mutfağının baştacı alabalık, iftar sofralarına çok yakışıyor ve Omega3 deposu olduğu için de çok faydalı."
Akyol, yine Japon mutfağının vazgeçilmezi olan soya fasulyesi ve mantarın; iftar ve sahur sofralarından eksik edilmemesini öneriyor.

YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu'na aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir. Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
YAZARA MAİL GÖNDER
BİZE ULAŞIN