Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ÖZLEM YILMAZ KÜÇÜK

Her tasarımı ayrı bir olay

Italia Independent gözlüklerinin CEO'su Andrea Tessitore, geçtiğimiz günlerde İstanbul'daydı. Fiat otomobil markasının kurucusu Angelli Ailesi'nin torunu Lapo Elkann'ın kurduğu markanın ortaklarından olan Tessitore ile Pera Palas Hotel'deki buluşmamızda, kısa sürede ulaştıkları başarıyı konuştuk. Aslında konu yine farklı olmakta... Beyonce, Rihanna, Olivia Palermo, Serenay Sarıkaya, Murat Boz, Tuba Ünsal ve Özge Özpirinçci gibi birçok ünlü ismin gözünde defalarca gördüğümüz Italia Independent gözlüklerinin, kısa sürede dünya çapında bilinmesinin nedeni en çok merak ettiğim şeydi. Çünkü marka 2007'de kurulmuş ve 2013'te de Türkiye pazarına girmişti. Tabii ki profesyoneller nerede olacaklarını iyi biliyorlar. Ancak, yine de bu kadar kısa sürede tanınmanın başka bir nedeni olmalı. Tessitore ile sohbetimizde, bu başarının sırrını öğrendim tabii.

TÜM GÖZLÜKLER EL YAPIMI
Italia Independent ortaklarından Lapo Elkann ile otomotiv sektöründe kullandıkları teknolojiyi, gözlük trendleriyle birleştirip eşi benzeri olmayan gözlük tasarımlarına imza atmışlar. Ayrıca tüm gözlükler el yapımıymış... Örneğin; 2016 ilkbahar/yaz koleksiyonu için ünlü tasarımcı Jeremy Scott ile yaptıkları iş birliğinde yine dünya çapında bir ilke imza atmışlar. Transparan gözlüklerin sap ve üst çerçevesine, renkli sıvılar enjekte etmişler. Hareketli ve eğlenceli görünen tasarımın albenisi çok yüksek... Hal böyleyken, klasikten hoşlanmayanların, stil ikonlarının dikkatini çekmekte de haklılar. Bu tasarımla ödülleri kapmışlar. Mesela, kadife kaplamalı gözlükler yapmışlar. Kim takarsa taksın, dikkatleri üzerine çekeceği net. Bu tasarımla da ödül almışlar. Ayrıca, hava ısısı 30 derecenin üzerine çıktığında, çerçeve üzerindeki desenlerin renk değiştirdiği tasarımlar var. Düşünsenize; kafede başka, plajda başka... Ve bu da ödüllü bir tasarım.

TÜRKİYE PAZARI ÖNEMLİ
Tabii kimlerle iş birliği içinde olacaklarını da iyi biliyorlar. Örneğin; tasarım devi Karl Lagerfeld, Jeremy Scott ve birçok markayla kapsül koleksiyonlara imza atmışlar. Italia Independent'ın; New York, Miami, Milano ve Paris gibi önemli moda merkezlerinde toplamda 15 kendisine ait mağazası var. Ayrıca marka, 700'den fazla mağazada satılıyormuş. Türkiye'deki satışları bir yılda ikiye katlanarak birçok markanın önüne geçmiş. 2016 sezonunda ise yüzde 40'lık artış bekliyorlarmış. Bence fazlası var, eksiği yok!

YAZARIN BUGÜNKÜ DİĞER YAZILARI
Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA