Türkiye'nin en iyi haber sitesi
AYŞE ÖZYILMAZEL

Hele hele hele Anteplim

Sıcak yüzler, dost kalpler, nefis yemekler, bir de üstüne türküler... İşte hafta sonumun hikayesi. İşte datlım Gaziantep! O zaman fonda; 'Hele hele hele Anteplim, gel yanıma bir datlım. Çiftetelli çalıyor kalkın da oynayalım' çalsın, ben de yazayım. Efendim sebebi ziyaretimiz; '4. Antep Fıstığı Kültür ve Sanat Festivali'ne ucundan da olsa katılmak. Yanımızda Gaziantep'in en girişimci ve en sevilen insanlarından Tahir Öztan var. Kendisi meşhur Sahan'ların sahibi.

BUYRUN 'MICIRIK AŞI'NA
Cuma günü uçaktan iner inmez festivalin yemek yarışmasına katılıyoruz. Beni de bir vesileyle yarışmaya jüri üyesi yapmışlar. 11 yarışmacı aynı yemeği pişirecek, biz de sunumuna, lezzetine, kıvamına puan vereceğiz. Jüri koltuğuna kuruluyoruz. Çok şükür ki yanımızda Gaziantepli gurme M. Ragıp Güzelbey var. Efendim, pek tabii ki kendisi jüri başkanımız. "Eee ne pişirecekler?" diye soruyorum. Bir heyecanlıyım ki sormayın. Zaten ben uçağa bindiğimden beri heyecanlıyım. Çünkü Antep'e ilk gidişim. "Hadi gidek" dediler, "E ne durak, tabii gidek" dedim. Neyse, konuyu dağıtmayayım. Yemeğimiz 'Mıcırık Aşı'. Aslında iki ismi daha var, hemen yazayım da bilginiz eksik kalmasın sevgili okur. Ezik Aşı ya da Börk Aşı da denebiliyor Mıcırık Aşı'na. Aman! Yine bilginizi eksik etmeyeyim. Bu Mıcırık Aşı'nı kabaca tariflersem şöyle bir şey: Dolma içini düşünün, içine patlıcan da ekleyin; bizim buraların risottosu gibi bir yemek. Ama lütfen hafife almayın! Mıcırıkta imaj hiçbir şey, kıvam her şey!

ŞİREHAN SAHAN TOP 5
Ne sulu olacak, ne kuru. Ne çok yağlı olacak ne yağsız. Ekşisi eksik kalmayacak. Acı olmayacak. Patlıcanlar ne yumuşak kalacak ne de sert! Nanesi ihmal edilmeyecek. Ona göre! Tam bir sanat Mıcırık Aşı pişirmek. 11 yarışmacınınkini de deniyoruz. Sonunda Oya Hanım kapıyor ödülü. Bu arada Mıcırık Aşı ve diğer Antep yemekleri için M. Ragıp Güzelbey'in kitabı 'Şiveydiz'i mutlaka alın. Yarışmadan çıkıp Şirehan yoluna koyuluyoruz. Şirehan'da ne var? Sahan tabii ki. Tarihi binanın içine nefis bir Sahan yapmış Tahir Öztan. Baklavasıyla, kebabın hasıyla, hediyelik eşyasıyla... Cumartesi de balıkçısını açtı tam yanına. Antep'in en kral yeri Şirehan. Akşamları adam almıyor valla. Hemen Sahan Top 5'imi bildireyim: 1. Yuvalama 2. Sarma beyti 3. Nar pekmezli salata 4. Haşlama içli köfte 5. Sahan biber salçası. Gelelim çarşıya pazara, gördüğüm Antep insanlarına... Zamanımız dar, gezecek ne çok yer var. İlk gece sıra gecesine Gala Park'a gidiyoruz. Rakı, ceviz içi, sıcak Antep fıstıkları masada, Urfalı Kazım ve Grubu sahnede. Kazım Baba 'Nemrud'un Kızı'nı döktürüyor. 'Ocağım söndü nasıl beladır Bırakıp getti bu ne devrandır Dünya gözümde Kerbela'dır Allah'tan bulasın...'

BAŞ TACI ANTEPLİLER'E...

Peşine 'Aysel Kız', 'Anteplim', 'Dila Türküsü'nü patlatıyor. Tabii benim halim tam film. Anteplilerin her hareketini izliyorum. Onlar ceviz yerse ben de yiyorum, onlar rakıya nane atarsa ben de atıyorum, onlar dans ederse ben de ediyorum. Adetlerini bilmediğimden saygısızlık ederim kaygısı taşıyorum. Sürekli tetikteyim. Fakat Antep insanı başka. Onlar güzel insanlar. Onlar misafirperverliğin kitabını yazmışlar. Sizi mutlu etmek için ellerinden geleni yapıyorlar. Gözünüzün içine bakıyorlar. Meğer İstanbul nasıl da yormuş beni, nasıl da özlemişim saygıyı, sevgiyi, gülen gözleri, suyu çıkmamış içten samimiyeti. Ertesi gün çarşısını pazarını geziyoruz Antep'in. Neler neler alıyoruz. Yolda kaptırıp yürümene imkan yok. Her köşe başında kahveye çağrılıyoruz. Kahve ikram etmeden kimse göndermiyor bizi. Acı kahve hiç bu kadar tatlı olmamıştı... Hay Allah! Bugünlük yerimiz bitti. Arkası yarın... Baştacı Antepliler'e saygılar olsun!

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.