Türkiye'nin en iyi haber sitesi
PELİN KAYA

Karantina sonrası modada her şey eskisi gibi

Tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi süreci başladığında modanın, özellikle lüks markalarda üretim ve tüketim zincirinin artık eskisi gibi olmayacağı, tüm kuralların yeniden yazılacağı söylemleri başlamıştı. Gerçekten de YSL ve Gucci gibi markalar değişime gittiler ve kendi kurallarını koydular. Ama bir yandan da Louis Vuitton gibi 'Değişen hiçbir şey yok, her şey eskisi gibi devam edecek' diyenler de var. Marka, olabilecek en riskli dönemde Pont9 adını verdiği yeni bir çanta modeli çıkardı. Takipçi sayısı yüksek en şöhretli influencerlar aynı gün içinde sosyal medyalarında marka tarafından hediye edilen Pont9 model çantayla verdikleri pozlarını paylaştılar. Tabii bir anda yeni model sosyal medyanın gündemine oturmuş oldu. 21 bin 600 TL'lik çantanın satışı ön sipariş sistemiyle yapıldı, hatta şimdiden tüm dünyada tükendi. Bakalım ilk hangi ünlümüzde göreceğiz?

Lüks marka
tanıtımlarında niye Türk influencer yok?
Neden lüks markaların dijital projelerinde Türk influencer yer almıyor? Markaların listelerine baktığınızda dünyanın birçok ülkesinden influencer olduğunu görüyoruz ama Türkiye'den henüz bu listelere girmeyi başaran olmadı. Sebebi; dünya çapında bir influencer'ımızın olmaması. Bildiğimiz tüm tanınmış influencer'larımızın yurt dışından takipçi yüzdeleri düşük. Sayfa içeriği de İngilizce yerine Türkçe olduğundan sayfa lokal olmaktan çıkamıyor ve yabancı lüks markaların listelerine girilemiyor. İngilizce yazan olsa da 'Neden Türkçe yazmıyorsun, bu havan kime?' diye yerden yere vurulan bir linç sistemi devam ettikçe de böylesi dijital bir projede Türk influencer'ın yer aldığını görmek için daha çok beklemek gerekecek.

Irkçılığa tepkiler mağaza vitrinlerine sıçradı

Amerika'da George Floyd isimli siyahi bir vatandaşın polis tarafından öldürülmesinin ardından yaşanan protestolar büyümeye devam ediyor. Minnesota'da başlayan eylemlerin, Los Angeles, Washington, Chicago ve New York gibi Amerika'nın önemli şehirlerine sıçrayarak bambaşka bir boyuta dönmesi de dünya gündeminde bolca yer alıyor. Protestocuların #BlackLives- Matter olarak adlandırdıkları eylem, mağazaların yağmalanmasıyla amacından çıkıp alışveriş çılgınlığıyla bilinen Black Friday'e benzemeye başladı. Louis Vuitton, Chanel, Apple, Burberry, Rolex gibi lüks markalar protestocular tarafından dakikalar içinde boşaltılıyor. Dünyanın en prestijli vitrinlerinde sezon parçaları değil, eylemcilerin sloganları yer alıyor. Hak arama ve adalet için başlayan protestoların yerini alan yağmacılığın nedeni; markaların zararlarını devletin karşılayacak olması.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA