Türkiye'nin en iyi haber sitesi
ŞELALE KADAK

Eczacıbaşı olmasaydı markamız büyüyemezdi!

Ekonomi yazarı olsam da bir şirketin 8'inci kuşak yöneticisiyle tanışmak bugüne kadar kısmet olmamıştı.
Ta ki dünyanın en eski ve tanınmış seramik, banyo, mutfak ve sofra ürünleri şirketi olan 260 yıllık Alman şirketi Villeroy&Boch'un karo bölümünü 6 yıl önce satın alan Eczacıbaşı Holding'in CEO'su Erdal Karamercan ile Almanya'da sahip oldukları tesisleri ziyarete gelene kadar.
Villeroy&Boch Danışma Kurulu Başkanı olan şirketin 8'inci kuşak yöneticisi Wendelin von Boch, 70'inci yaş gününü Eczacıbaşı Ailesi'nin Bodrum'daki evinde bu yaz kutlayacak kadar yakın dost olmalarının, bu satın almada çok önemli rol oynadığını anlatırken, ben de bir yandan içinde bulunduğumuz aileye ait şatonun salonunun misafir ettiği ünlü siyasetçileri düşünmeden duramıyorum.
Çünkü görkemli salonu boydan boya kaplayan masada hemen yanımda artık Eczacıbaşı Grubu'na ait olan karo üreten şirketin Alman Genel Müdürü Eckhard Kern, Charles de Gaulle, Jacques Chirac ve Merkel de dahil olmak üzere birçok ünlü siyasetçinin bu salonda buluştuğunu kulağıma fısıldıyor.

Büyümek için tek yoldu!

8'inci kuşak von Boch ve büyük dedelerinin önce ortak olduğu sonra da evliliklerle akraba olduğu V&B Sofra Ürünleri Grubu'ndan sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi, 7'nci kuşak Nicholas Luc Villeory ile bir araya gelince, önce bu önemli satışa nasıl karar verdiklerini öğrenmek istiyoruz.
Şirketin Başkanı Wendelin von Boch, hem kendilerinin hem de Eczacıbaşı Grubu'nun temelinin aile şirketine dayandığını bir çok değerlerinin aynı olduğunu her şeyden öte aile büyükleri ve Nejat Ezacıbaşı ile başlayan yakın dostluğun önemine değiniyor. Karo üretiminde global bir oyuncu olmak için büyümeleri gerektiğine karar verdikleri zaman bunu Eczacıbaşı gibi bir grupla gerçekleştirmenin doğruluğunu anlatıyor.

Aile kalsın istiyoruz!
Eczacıbaşı Holding, halen yüzde 75'ine sahip olduğu karo üreten şirketin yıl sonuna kadar yüzde 90'nına sahip olmuş olacak. Erdal Karamercan, kendileri için artık opsiyonları olmasına rağmen bundan sonra yüzde 100'e sahip olmanın bir anlam ifade etmediğini ve ailenin mutlaka işin içinde olmasına da önem verdiklerini daha önceki sohbette aktarmıştı. Satış öncesinde 7 yıl Türkiye'deki tesislerde bu markaya üretim yapan Eczacıbaşı için kalitesine güvendikleri ancak bir Made in German olmadığı için daha düşük katma değeri olan üretime bu satış adeta sınıf atlatıp 1. Liğe taşımış olduğunu söylemeliyim.
CEO Erdal Karamercan ve Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkan Yardımcısı Şafak Ozan, markanın karo bölümünü satın aldıktan bugüne kadar 50 milyon euroluk teknoloji yatırımı yaptıklarını ve Almanya'daki tesisleri Bozüyük fabrikasındaki teknolojiyle eşit hale getirdiklerini söylüyor. Marka Eczacıbaşı'na geçtikten sonra 6 yılda pazar payı yüzde 7'den yüzde 12'ye çıkmış.

Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubu’na aittir. Kaynak gösterilse veya habere aktif link verilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı ya da bir bölümü kesinlikle kullanılamaz.
Ayrıntılar için lütfen tıklayın.
SON DAKİKA