Akbank, 2001 yılında başlattığı ve 2005 yılında bitecek olan "Yeni Ufuklar Programı" için 620 şubesini yeniledi. Banka, bu program ile piyasanın dörtte birini ele geçirmeyi hedefliyor..
AKBANK, piyasanın dörtte biri olmayı hedefliyor. Akbank, 2001 yılında ''Türkiye'de her alanda uzmanlaşmış lider banka olma'' hedefiyle başlattığı Yeni Ufuklar Değişim Programı'nda son aşamaya geldi. Gelecek yıl sonunda tamamlanacak ve bankanın genel müdürlük organizasyonundan, bölge ve şube organizasyonuna, müşteriye hizmet sunma süreçlerinden, şube kurumsal kimlik ve mimari yapısına kadar köklü değişimleri içeren program için Akbank bugüne kadar 100 milyon dolar harcadı.
RAKAMLARA YANSIDI Değişimin öngördüğü stratejik öncelikleri belirleyen ve bu doğrultudaki çalışmalarını bilgi teknolojileri, insan kaynakları ve kurumsal iletişim alanlarındaki altyapı yatırımları ile destekleyen Akbank, değişimi ülke çapındaki 620 şubesine taşıyor. Ağustos ayına kadar şubelerini büyük kısmına değişimleri taşıyacak olan Akbank, yeni kurumsal kimlik ve mimari görünümlerini de tamamlamış olarak tüm şubelerinin dönüşümlerini 2005 yılı sonuna kadar gerçekleştirecek. ''Mutfaktaki işimizi tamamladık, sahaya iniyoruz'' başlığıyla tanıtılan gelişmeler, Akbank Genel Müdürü Zafer Kurtul, Genel Müdür Yardımcıları Hakan Binbaşgil, Ziya Akkurt, Barbaros Karakışla, Fikret Önder ve Hayri Çulhacı'nın katıldığı basın toplantısıyla kamuoyuna açıklandı. Değişim Programı ile 2000- 2003 yılları arasında şube sayısı 596'dan 619'a yükseldi. Personel sayısı 1720 kişi artarak 8 bin 244'ten 9 bin 964'e çıktı. 2000 yılında 513 trilyon lira olan brüt kâr ve 511 trilyon lira olan net kâr, 2003 yılının ilk 9 ayında sırasıyla 1.5 katrilyon lira ve 722 trilyon lira olarak gerçekleşti. Kredi pazar payı yüzde 7.7'den yüzde 13.1'e büyüdü. Otomobil kredisinde yüzde 32.7, bireysel kredilerde yüzde 21.5, mevduatta yüzde 12.2, yatırım fonunda yüzde 14.5 pazar paylarına ulaşıldı.
MÜŞTERİYE GÖRE ŞUBE Müşterilerini, '"kurumsal, ticari, şirket, bireysel ve private'' olarak beş ana segmentte toplayan Akbank, şubelerde de benzer bir yapılanmaya gitti. Bundan böyle farklı müşteri segmentlerinin farklı ihtiyaçlarına yanıt vermek üzere yapılanan Akbank şubeleri, ''şube, ticari şube, kurumsal şube ve private banking'' olmak üzere dört ayrı kategoriye ayrılacak. Her bir kategorinin müşteri ihtiyaçları doğrultusunda farklı tasarım özellikleri olacak. Her kesimden bireysel müşteri ve küçük ölçekli işletmelere yönelik bankacılık hizmetlerini yeni segmentlere göre şubeler verecek. Ticari şubelerde orta büyüklükteki firmaların, kurumsal şubelerde ise Türkiye genelinde ciro büyüklüğü bakımından ilk 1.500 firmanın bankacılık hizmetleri gerçekleştirilecek.