Yaklaşık 1.5 yıl önce dört şirketini Tat çatısı altında toplayan Koç Grubu, bu birleşmeden büyüyerek çıktı. Birleştiğinde 180 milyon dolarlık ciroya sahip olan Tat, Sek, Pastavilla ve Maret, 2003'te yüzde 28'lik büyümeyle 240 milyon dolarlık ciroya ulaştı. Koç Holding Gıda, Perakendecilik ve Turizm Grup Başkanı Hasan Yılmaz, hedeflerinin yıllık yüzde 16'lık bir büyüme ile 2008'de 3 milyar dolarlık bir büyüklüğe ulaşmak olduğunu söyledi.
Koç Gıda Grubu olarak her yıl 130 milyondan fazla müşteri ile yüzyüze geldiklerini kaydeden Yılmaz, "Tüketicinin ihtiyaçlarına en iyi şekilde cevap vermek için ciddi bir yeniden yapılanma içindeyiz. Yeni fabrikalar yapıyoruz. İstanbul'daki Sek fabrikasını Bursa Mustafakemalpaşa'ya taşıyoruz. Sek'e yılsonuna kadar 12 milyon Euro'luk bir yatırım yapacağız. Geçen yıl 15 yeni çeşit çıkardık. Bu yıl yeni çeşit sayımız 50-60'ı bulacak" dedi. Birleşmeden önce dört şirketin 70 milyon dolar olan piyasa değerinin bugün 180-190 milyon doları bulduğunu kaydeden Yılmaz, bunun da birleşmenin başarısını ortaya koyduğunu söyledi.
SATIŞLAR MALİYETİN ALTINDA Çin'de insanların domatesi yeni yeni keşfetmeye başladığını kaydeden Yılmaz, bunun dünya salça fiyatlarını 50-60 dolar yukarıya çekeceğini beklediklerini ifade etti. Çin'in iç talep artışıyla bu yıl karlı bir sezon geçirmeyi öngördüklerini dile getiren Yılmaz, 35 milyon dolarlık ihracat hedeflediklerini sözlerine ekledi. Geçen yıl et fiyatlarının yüzde 58, domates ve çiğ sütün yüzde 25, buğdayın yüzde 24 arrtığını vurgulayan Tat Genel Müdürü Erdal Kesrelioğlu, "Pazarda tonaj bazında artış olmasına rağmen cirosal bir azalma söz konusu. Şirketler maliyetlerin altında satış yapıyor" diye konuştu.