Samsunlu Şahin, 10 yaşında babasıyla birlikte Avusturalya'ya gitti. Babasının çalıştığı ev tekstil ürünleri imal eden fabrikaya işçi olarak giren İbrahim Şahin, daha sonra kendi işini kurdu. Şahin, ülke genelinde 400 tane mağazası olan Target’in satış müdürünün şirketine geleceğini öğrenince, bir Türk’ün işlettiği kahveden 20 figüran işçi buldu ve ünlü firmadan siparişi kaptı.
İbrahim Şahin, Avusturalya'ya göç ettiklerinde henüz 10 yaşındaydı. Dilini bilmediği bir ülkede yeniden okula gitti, ortaokulu bitirdi, koleje başladı ama öğrenim hayatını yarım bırakıp iş hayatına atılmayı seçti. Babasının çalıştığı fabrikaya işçi olarak girdi. Daha sonra kendi işini kurmak istedi ve 1986'da küçük bir atölyede başlayan üretim macerasını kıvrak zekasıyla bugün 15 milyon dolarlık bir yatırıma dönüştürdü.
Ev tekstil ürünleri konusunda kıtanın en büyük üçüncü firması olan Şahin Group'un sahibi 42 yaşındaki iş adamı, Karadeniz fıkralarını aratmayacak bir planla Avustralya'nın en büyük mağazalar zincirine binlerce dolarlık mal satarak işini büyütmeyi başardı. Bugün, yıllık cirosu 20 milyon doları bulan bir fabrikanın başında yoluna devam ediyor. Şahin 4 yıl önce Türk Dış Ticaret Vakfı tarafından yurt dışındaki en başarılı Türk işadamı seçildi ve ödülünü dönemin Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel'in elinden aldı. Aynı yıl Avusturalya'da da Yılın En Başarılı Yabancı İşadamı seçildi.
FIKRA GİBİ SENARYO İşçi olarak girdiği fabrikada üretim şefliğine kadar yükselen Şahin, ev tekstil ürünlerinin tüm inceliklerini burada çalıştığı 9 yıl boyunca öğrendi. Bir gün kendi işini kurmak istedi. Ancak ailesinin tek birikimi, yıllarca didinip satın aldıkları evdi. Babası gözünü kırpmadan evi ipotek ettirdi ve 120 bin doları oğluna verdi. "Babam, cebinde 7 dolarla bu kıtaya ayak basmıştı. 120 bin doları kaybetsek de bir yerden 7 dolar buluruz elbet diyip evin ipotek parasını gözünü kırpmadan bana verdi" diyor o günleri anlatırken.
Amerika'dan getirttiği birkaç makine ve 4 işçiyle birlikte Melbourne'deki atölyede uyku yastığı üretmeye başladı. İbrahim Bey, o yıllarda bir rastlantı sonucu Avustralya'nın en büyük mağazalar zincirinin pazarlama müdürüyle tanıştı. Ülke genelinde 400 tane mağazası bulunan Target firmasının satış müdürü, üretim atölyesini ziyaret etmek istediğini söyleyince Karadenizli iş adamı, kıvrak zekasını konuşturdu ve sipariş alabilmek için fıkraları aratmayacak bir plan yaptı.
BEKLEDİĞİNİN 10 KATI SİPARİŞ ALDI Önce büyük bir firma havası yaratmak için bir Türk'ün işlettiği kahvehaneden 20 'figüran' işçi ayarladı ve atölyedeki makinelerin başına yerleştirdi. 120 tane de boş koli yaptırıp kutuların üzerine matbaacı bir arkadaşının yardımıyla Target'e en büyük rakip olan diğer firmanın etiketlerini bastırdı. Senaryo artık hazırdı.
Target'ın yetkilisi geldiğinde, yüksek üretim kapasiteli, üstelik rakip firmaya da yastık sevkiyatı yapan bir işyeriyle karşılaşacaktı. Target'in yetkilisi Şahin'in 'sözde' fabrikasında bu manzarayı görünce tam 30 bin tane yastık siparişi verdi. İbrahim Şahin, "25 bin dolarlık sipariş almak için bu kadar plan yapmıştım ama 250 bin dolarlık siparişi duyunca kulaklarıma inanamadım. İlk büyük siparişimizdi. Hemen eleman takviyesi yaparak işe koyulduk. Şimdi o firmanın yetkili üreticisiyiz" diyor.