kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Euro 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Bilgi ve Yaşam
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
    Kampüs
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Yuksel Aytug @ SABAH
 
Reklamlar "şimdilik" kısalıyor ama...
Karabatak program
Okuyucu mektupları
GAF oloji
Alt Yazı

Reklamlar "şimdilik" kısalıyor ama...

Televizyon yayıncıları 1 Temmuz'dan itibaren reklamları kısaltmayı taahhüt etti. Ama hemen sevinmeyin...

RTÜK nihayet, usandıran reklam kuşaklarıyla ilgili olarak harekete geçti. Önce reklam yönetmeliğine uymadıkları için üç televizyon kanalına uyarı yazısı gönderen RTÜK, aynı zamanda konunun anlaşmayla çözümü için Radyo Televizyon Yöneticileri Derneği üyeleriyle toplanıp, 1 Temmuz'dan itibaren reklam sürelerinin kısaltılması için bir uzlaşma sağladı. Zira RTÜK, reklam ihlallerinin sürmesi halinde 500 milyar lirayı bulacak cezai yaptırımlar uygulama konusunda kararlıydı. Buraya kadar anlattıklarım işin "polisiye tedbirler" içeren bölümü. Aslında televizyon kanallarının yöneticileri ve reklam verenler şapkalarını önlerine alıp düşünselerdi, bugünkü uygulamanın uzun vadede "bindikleri dalı kesmek" olduğunu çok daha önceden göreceklerdi. Zira büyük firmalar aylarca çalışıp, milyarlar akıtarak reklam kampanyaları oluşturuyorlar. Ama kendilerine uygulanan yüzde 60'lık reklam tarifesi indiriminden, bir kebapçı da faydalanabiliyor. Büyük firmaların yıllarca emek vererek oluşturdukları marka imajına karşılık, indirimler sayesinde televizyonda aynı oranda temsil hakkı elde eden küçük şirketler de bu pazar payına ortak oluyorlar. Yani indirimler sayesinde ekranda büyükküçük, ciddi-gayrı ciddi, yatırımcı-tokatçı firma ayrımı kalmıyor... Bir de sonu gelmez reklam kuşakları yüzünden "reklam izleyen seyirci sayısı" hızla düşüyor. Bu da büyük para ve emek harcanarak oluşturulan kampanyaların "buhar olup uçmasına" neden oluyor. Zira 15 dakikalık reklam kuşaklarına artık kimse tahammül gösteremiyor. Uzun vadede ise insanlar "televizyon izleme alışkanlıklarını" yitiriyorlar. Mail box'ım "Reklamlar yüzünden artık televizyon izlemez oldum" diyenlerin mesajlarıyla dolu. Belli ki uzun reklam kuşakları daha şimdiden pek çok kimseyi ekrandan soğutmuş. Bu da hem televizyon kanalları hem de reklam verenler açısından en büyük tehlikeyi oluşturuyor. Şimdilik kaybeden yalnızca televizyon izleyicisi olarak görünse de uzun dönemde "kazananın olmadığı" bir yarışın içinde olduğumuzu düşünüyorum. Daha önce de reklam yayınlarıyla ilgili olarak televizyon kanalları arasında "centilmenlik anlaşmaları" yapılmış, ama çetin rekabet koşullarının devreye girmesiyle birlikte bu anlaşmalar rafa kaldırılmıştı. Televizyon sektörü; eğer kendi içinde reklam tarifeleri ve kuşakların yayınıyla ilgili "uzun soluklu" bir uzlaşma sağlayamazsa, korkarım ileride reklam verilecek televizyon kanalı da kalmayacak!

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Dünyaya açılan pencerem...   / 22-06-2004
 Yüzdük ve kuyruğuna geldik...   / 21-06-2004
 Her babanın eli öpülür mü?   / 20-06-2004
 Mucizelere ne kadar da açız   / 19-06-2004
 Dizide oynadı, hayatı değişti   / 18-06-2004
 Reklamlarda bebek patlaması   / 17-06-2004
 Reklamlarda baby boom!   / 17-06-2004
 Reklamlar "şimdilik" kısalıyor ama...   / 16-06-2004
 Reklamlar kısalıyor...   / 16-06-2004
 Ayıkla İbrahim Sadri'nin taşını!..   / 15-06-2004
YÜKSEL AYTUĞ
Dünyayı küçülten büyük adam
Bana göre en iyi pencere...
ATİLLA DORSAY
Özgürlük Çığlığı PrimeMax 21.00 -23.00
Bir zamanlar...
5000 kişiye 1 tekne
5000 kişiye 1 tekne
17 Haziran'da hizmete giren Galatasaray Adası'ndaki Buzbar, içki...
Rus güzeller Kemer'i fethetti
Rus güzeller Kemer'i fethetti
Bu yıl ikincisi düzenlenecek olan "Miss Aura 2004 Güzellik Yarışması"...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Bilgi ve Yaşam | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.