kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Rakiplerin de katkısıyla rakıyı yeniden kral yaparız
Rum ve Ermeniler'den bile rakı siparişi aldık
Aslan Sütü'nde kapışma

Rum ve Ermeniler'den bile rakı siparişi aldık

İhracat hedefiniz nedir?
Tekel'in yıllık 2 milyon litre ihracatı vardı, biz 4 milyon litreye çıkardık. Önümüzdeki yıl 25 milyon Euro ihracat yapacağız. Almanya'da bir distribütör ile anlaştık. Amerika, Kanada, Irak ve Kazakistan'dan talep var. Ortadoğu'daki Rum, Yunan ve Ermeniler de bizim rakımızı seviyor. Arjantin'de çok ciddi Rum ve Ermeni nüfusu var. Rusya'dan da rakı talebi var. Türkiye'ye her gelen turist rakı ile tanışıyor ve bu bir talep yaratıyor. Şimdiden duty free satışlarını yüzde 20-30 artırdık. Sadece bu değil, tüm dünyaya şarap, votka, cin, likör, konyak satmak gibi agresif bir hedefimiz var. Dünyada en büyük rekabet şarapta yaşanıyor. Eski dünya (İtalya, İspanya, Fransa ve Doğu Bloğu) ile yeni dünya (Güney Afrika, California, Şili, Arjantin, Avustralya ve Yeni Zelanda) rekabet ediyor. Avustralya'dan gelen bir üretici, Fransızlar'a Fransa'dakinden daha ucuza şarap satıyor. Likörde de Türkiye'de İtalyan ve Fransızlar var. Oysa Tekel'in likörü çok özel. Dünyada sadece bir iki firma böylesini üretebiliyor. Bizde gerçek meyve özü kullanılıyor, bütün firmalar esans ve aroma kullanır. Ama bugüne kadar bu farkımız hiç anlatılmamış. Meraklılar limon çello'yu biliyor ama Tekel'in liman likörünü bilmiyor. Bir altın likörümüz var mesela, içinde küçücük altın parçaları var. Tanınmak için tattırma yapmak gerekiyor, şişe ve kapakların yenilenmesi gerekiyor. Bundan sonra yapılacak olan da bu. Pazarlamaya ağırlık vermek.

* Pazarlama ve tanıtıma ağırlık verirken, bir yandan da alkollü içki tüketimini özendirmemek gibi bir çekinceniz olacak değil mi?
Tabii, bu anlamda bir sosyal sorumluluğumuz var. İçkiyi özendirmemek ama var olan potansiyeli değerlendirmek üzerine kurulu bir stratejimiz olacak. Bugüne kadar alkollü içki tüketimine dair hiç araştırma yapılmamış. Biz şimdi aynı anda 7 ayrı araştırma birden yapıyoruz. İnsanlar neyi niçin içiyorlar onu öğrenip sonra pazarlama stratejisi belirleyeceğiz.
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Taksitli satışa fon geliyor
 Raziye Nine'nin fendi dev fabrikaları yendi
 Koç: Ekonomi iyi gidiyor ancak tedbiri elden bırakmayalım
 TMSF'nin verdiği hak dörttür
 Bilişim zirvesi SABAH'ın sponsorluğunda başlıyor
 Lexus için ABD'de master yapacaklar
 Sabancı, son kitabında 'Uluk Sakıp'ın hikayesini anlattı
 Enflasyonu tarım ve kira azdırdı
 IMF: Petrol 2005 yılında 35 dolara inecek
 Dünya Bankası internette 30 cente satılıyor
 THY 20 milyon yolcuyla devler ligine girecek
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Daha zor bir döneme doğru
Bitişikteki grafiklerde geçen...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Hazine'den vakitsiz şeker darbesi
Türkiye, şekeri...
"Anne"lerin savaşı
İki kadın... İki anne... İkisi de Merve'yi istiyor. L. "Doğurdum"...
Orduevinde LÖSEV pazarı
Harbiye Askeri Müzesi'nde dün gerçekleştirilen kampanyada lösemili...
Said-i Nursi izdihamı
Said-i Nursi izdihamı
Bediüzzaman Sempozyumu'nu izlemek isteyen binlerce kişi salona...
Alevilik İslamiyet'in Türkçesidir
Alevilik İslamiyet'in Türkçesidir
Araştırmacı yazar Cemal Şener, Alevilik İslamiyet'in farklı yorumudur...
IMKB
E: 21,988 D:% 1.22
DOLAR
S: 1,511,000 D:% 0.20
EURO
S: 1,858,000 D:% -0.59
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.