kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
P&Gnin CEOsu Alan Lafley (solda) ve Pazarlama Başkanı Jim Stengel Tüketici Cumhuriyetini ilan etti.
'Artık küstahlığı bıraktık tüketiciyi patron ilan ettik'
Saffet Karpat: Türkiye'de yatırıma devam
Türkiye'yi Flashpoint'de KAN projesi temsil etti

'Artık küstahlığı bıraktık tüketiciyi patron ilan ettik'

Bir süre önce Gebze'de yeni bir yatırımın temelini de atan dünya devi P&G'nin tepe yöneticileri, "Şirket olarak, artık çok bilmişliği bıraktık, patronumuz tüketicidir" dedi.

Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da katılımıyla bir süre önce Gebze'de yeni bir yatırımın temelini atan tüketici ürünleri devi Procter and Gamble (P&G), ürettiği birçok üründe pazar lideri olmanın getirdiği "Küstah (arrogant) tavrını" artık bıraktığını açıkladı. Yıllık cirosu 50 milyar doları aşan ve deterjandan bebek bezine, kozmetikten patates cipsine 300 markayı bünyesinde bulunduran P&G'nin CEO'su Alan G. Lafley "Geleceği şekillendirirken önümüzdeki en büyük engel, geçmişteki başarılarımızdan rehavete kapılmak olacaktır" dedi. P&G Global Pazarlama Başkanı Jim Stengel ise "Biz küstahlığı bıraktık. P&G olarak 'Biz en büyüğüz, en iyiyiz' tavrımızın artık doğru olmadığının farkına vardık. Patronumuz tüketicidir" diye konuştu. Merkezi ABD'nin Cincinnati kentinde bulunan P&G'nin değişik ülkelerdeki şirketlerinin buluş ve yeniliklerinin tüm P&G ile paylaşıldığı "Flashpoint" toplantısında konuşan Jim Stengel, P&G marka kimliği için şirket içinde yapılan araştırmalar sonunda ortaya çıkan kritik tablonun P&G'de bu değişimin yaşanmasına yol açtığını vurguladı. Jim Stengel, "Liderliğin getirdiği 'ben bilirim'den vazgeçtik. Herkes birşeyler diyordu, demek ki bir bildikleri var diyoruz. En tehlikeli noktalardan biri 'her şeyi ben bilirim' noktasına gelmek. Bundan artık vazgeçtik" diye konuştu.

TÜKETİCİ CUMHURİYETİ
Değişen dış şartlara bağlı olarak tüketiciye yaklaşım ve tüketicilerin beklentilerinin ülkeden ülkeye değişebildiğini söyleyen Jim Stengel, "Patronumuz tüketicidir. Biz 'Tüketici Cumhuriyeti'ne çoktan girdik. Merkezimiz tüketici" dedi. Tüketicilerin birçok değişik kanaldan günde 3 bin ayrı mesaj aldığına dikkat çeken Jim Stengel, "Müşteri, seçme gücüne sahip ve bu gücü kullanıyor" yorumunu yaptı. Tüketici Cumhuriyeti kavramının en güzel örneğinin 1985'teP&GNİN MERKEZİNDE 5 TÜRK ÇALIŞIYOR :P&Gnin merkezinde (soldan sağa) Zeynep Yılmaz, Sırma Umur, Saffet Karpat (Türkiye Genel Müdürü), Emre Alpargun, Başak Karaca ve Serhan Çelebi olmak üzere beş Türk çalışıyor.Coca-Cola'da yaşandığını belirten Jim Stengel, şöyle konuştu: "Yenilenen Coca-Cola'nın raflara girmesinin hemen ardından Coca-Cola'ya 40 bin telefon geldi. 40 bin tüketici aynı anda yenilenen Coca-Cola'ya 'hayır' dedi. Coca-Cola yenileniyor diye daha önce yapılan anketlerde kimse buna karşı çıkmamıştı. Ama yeni Coca- Cola çıkınca eskisinin raflardan kaldırılmasına itiraz oldu."

DEĞİŞİM LİDERİ OLMAK
P&G'de geliştirilen fikirlerin eskiden yüzde 20'sinin dışarıdan geldiğini, şu anda bu oranın yüzde 35'lere yükseltildiğini söyleyen Lafley, "Bu oranın yüzde 50'leri aşacağına inanıyorum" dedi. Yeni ürünlerle ilgili kararları yerel organizasyonların liderlerine bıraktıklarını ve onlara merkezden destek verdiklerini söyleyen Alan Lafley, şöyle konuştu: "Gözümüzü dışarı açıp faydalı bilgileri, başkalarından da alabiliriz. Alçak gönüllülüğü bulmak için ürünlerimizden memnun olmayan bir tüketiciyle bir 15 dakika geçirmemiz yeterli. Tüketicinin patronumuz olduğuna inanıyorum. Tüketici Cumhuriyeti'nde tüketicinin seçme hakkı ve seçme gücü var. Şirketin kazanmadaki ilk stratejisi buna odaklanmak olmalı. Değişim önümüzdeki yıllarda artık daha hızlı ve daha kompleks olacak. Önümüzde üç seçeneğimiz var. Direnmek, adapte olmak ya da önde olup değişime liderlik yapmak. Buluşlar bizde varsa tamam deyip, içerdekilerle yetinmeyeceğiz. Dışarıdan gelecek yeni buluşlara da açığız." 1999 -2000 yılında yeni bütün ürünleri aynı anda piyasaya sunan P&G, yeniden yapılanmayı da aynı döneme denk getirince pazarda sorun yaşamış ve borsada hisseleri değer kaybetmişti. Bunun üzerine şirket içinde yaptırdığı araştırma ise P&G'nin "Çalışanların, liderliğin verdiği güvenle her şeyi bilirim noktasına gelmesinin şirketi tehlikeli bir noktaya çektiğini" ortaya koymuştu.

HAYRİ ÇETİNKAYA

DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Bilal Erdoğan Dünya Bankalı oldu
 Genç Pamukbank, Halk'la bütünleşti!
 Dünya borsalarına 140 milyar dolar akacak
 Euro, yeni zirveyi görünce dolar 1 milyon 450 bine indi
 Akfen, Global'e % 20 ortak oldu
 İmkânım olsa Türkiye'de çay bile içmem
 'Çocukların çok tükettiği ürünlerden numune alın'
 TMSF parayı aldı otobüsleri vermedi
 George Clooney'nin yeni aşkı İtalyan Fiat Idea çıktı
 Kola Kurda'dan reklam teklifi alan Yılmaz Erdoğan 900 bin $...
 Bayramda çenemiz düştü
 Yaşanmaya değer 50'nci ülke Türkiye
 Finansbank'a 350 milyon dolar kredi
YAVUZ SEMERCİ
Bayram otomobilde geçti
İnsan yaşamı çok kısa. Bu...
İLKER SARIER
Televizyonların işi RTÜK'ü üzmek mi?
atv'yi çok...
SERVET YILDIRIM
Kritik 5 hafta
Bayram tatilinin hemen ardından 17...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Hükümetin iki yılı, tartışmaları bitirdi: Yüksek büyüme tek...
Yedi yaşında ölüme iki kez çalım attı
Bir yıldır böbrek bekleyen Cenk'e müjde bayramın üçüncü günü geldi.
Azrail peşini bırakmadı
İki yolcu otobüsünün çarpıştığı kazadan sağ çıkan doktor, diğer...
Onlar bunu hep yapıyor
Onlar bunu hep yapıyor
İskeçe'de camiye çıplak girerek olay çıkartan TV dizi film...
'Adli kolluk'ta top hükümette
TBMM'de 17 Aralık'a kadar yeni CMUK tasarısını geçirmeyi...
IMKB
E: 22,566 D:% 2.09
DOLAR
S: 1,450,000 D:% -0.48
EURO
S: 1,891,000 D:% 0.27
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.