» Yazarlar
    Çizerler

Ergun Babahan @ SABAH

SABAH rüzgârıyla yelkenler fora

Eğitim ve çevreye yaptığımız katkıyı Deniz Kuvvetleri Kupası ile taçlandırıyoruz.

Üç yıldır SABAH olarak gurur duyduğumuz bir yarışmaya sponsorluk yapıyoruz: Deniz Kuvvetleri Kupası.
Üç tarafı denizlerle çevrili bir ülkede, sırtımız sulara dönük yaşamaya alışmış bir ulusuz . Geniş kitleler deniz tatili kavramıyla ancak rahmetli Özal sayesinde tanıştı. Turgut Özal, o çok eleştirilen Okluk Koyu, Bodrum tatilleri sayesinde Türk halkına yazın, deniz kenarında tatil yapma keyfini aşıladı.
Bugün Antalya'dan Çeşme'ye kadar uzanan coğrafyada yüzlerce otelde, binlerce yerli turist yazın keyfini çıkarıyorsa, bunda rahmetli Özal'ın payı büyüktür.
Denizi bir dinlence ve eğlence aracı olarak kullanmayı öğrendik ama gerek spor aracı, gerekse ulaşım aracı olarak kullanmaya hâlâ alışamadık. Bu konuda komşumuz Yunanistan'la aramızda fersah fersah fark var.
Geçen hafta Başbakan Erdoğan'la yaptığımız San Francisco gezisi sırasında bir fırsat bulup Sausalito'ya yemeğe gittik. Cumartesi öğle saatinde San Francisco körfezi irili ufaklı yüzlerce yelkenliyle doluydu. Yelkenliler kuğu gibi körfezin içinde bir köşeden diğerine yelkenleri dolu dolu akıp gidiyorlardı. Türkiye'de henüz Boğaz'ı böyle kullanamıyoruz ne yazık ki. Çocuklarımıza yelken zevkini küçük yaşta aşılayamıyoruz.
Bu nedenle, biraz ihmale uğradığına inandığımız Deniz Kuvvetleri Kupası'na sponsor olduk. SABAH'ın sponsorluğu sayesinde canlanan kupaya bu yıl 60'ın üstünde tekne katılıyor.
Yarın İstanbul Çengelköy'den başlayacak yarışın ilk etabı Bozcaada'da tamamlanacak. Ardından Bozcada-Çeşme ayağı gerçekleştirilecek ve bu büyük yarış Çeşme'de sona erecek.
Bu sene bir değişiklik yaptık. Kupaya bizimle birlikte sponsor olan Denizbank'ın Genel Müdürü Hakan Ateş ile ben de katılma kararı aldık. İkimiz Doktor Şinasi Numan'ın teknesinde ağırlık olarak görev yapacağız.
Yarışma ile ilgili gelişmeleri haber sayfalarımızda ayrıntılarıyla bulacaksınız. Tekne sayısının nasıl hızla arttığını, yarışmacıların ne kadar iddialı olduklarını göreceksiniz.
Biz, bu sayede Türkiye insanının denizle daha içe olmasına hizmet ettiğimize inanıyoruz.
Biz, bu sayede Türkiye'nin önümüzdeki yıllarda optimist, yüzme, sörf gibi su sporlarında dünya çapında başarılar elde etmesini bekliyoruz.
Hep diyoruz, gazete sadece bir haberleşme aracı değil. Ayrıca toplumsallaşmanın, toplumu yeni bir hedefe yönlendirmenin de aracı.
SABAH olarak bu sorumluluğumuzun bilincindeyiz.
TEMA ve Darüşşafaka Vakfı'na bugüne kadar 2 trilyon lirayı aşan bir kaynak aktarmamızın sebebi de bu.
Eğitim ve çevreye yaptığımız katkıyı her temmuzda Deniz Kuvvetleri Kupası ile taçlandırıyoruz.
Türkiye, yaklaşık iki hafta boyunca yelken sporu ve kültürü ile haşır neşir olma fırsatı buluyor. Bu sayede hem bu spora olan ilgiyi artırmayı, hem de yelken ve denizcilik sporunun önündeki engelleri gündeme getirmeyi hedefliyoruz.
Bu sporun sevdalısı dostlarımızdan aldığımız bilgiler doğru yolda olduğumuzu gösteriyor. Onun için nice Deniz Kuvvetleri Kupası'nda birlikte olmayı diliyorum.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
Washington'dan dün,...
ALİ KIRCA
Rüzgâr!
Kıyıdan denize bakan insanların mavi suların...
ÖMER LÜTFİ METE
Terörün küresel efendileri
Londra saldırılarının...
YILMAZ ÖZDİL
İğne ve çuvaldız...
PKK konusunda gerçek şu: Ali Baba'yı...
ERGUN BABAHAN
SABAH rüzgârıyla yelkenler fora
Eğitim ve çevreye...
BALÇİÇEK PAMİR
Türkiye klinik deney cenneti!
Hafta başında TCK Kadın...
El Kaideci 'temiz aile' teröristleri
Londra bombacılarının kimlikleri belli oldu. Hepsi ya saygın ya da...
Bir hafta sonra gelen acı haber
Londra'yı kana bulayan bombalı saldırı eyleminden bu yana bir...
Maldonado cepte
Fenerbahçe, Cruzeirolu Maldonado ile anlaştı. Ama yönetim yıldız...

Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa