kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Biz olmasak şampuan fiyatlarını kimse tutamaz
Bu sektörde vaad bitmez
Pahalı almak isteyenler var
Şampuan aynı kalır ama insan değişir

Biz olmasak şampuan fiyatlarını kimse tutamaz

Bir kilogram şampuan fiyatına 10 kilogram satarak büyüyen İpek'in Yönetim Kurulu Başkanı Necati Yazıcı, "Çokuluslu markalar biz varız diye fiyat artışını frenliyor. En önemli misyonumuz bu" diyor.

1980'lerin başında, kozmetik marketlerinde kocaman, süssüz ambalajlarda, gerçekten 'komik' denecek fiyatlarla satılan İpek Şampuan'ı kullanmak için biraz tereddüt edilir, "Bu kadar ucuzsa vardır bir nedeni..." denirdi. 1981'de yeni mezun iki mühendis, Necati Akyazıcı ve Hasan Bulut tarafından kurulan Canan Kozmetik, aslında o denli ucuza satarken, pek çok insanın sabundan şampuana geçişini de sağladı, yani pazarı büyüttü. 80'leri hatırlayın, şampuanlar korka korka kullanılır, saçlar iki kez sabunlandıktan sonra son elde şampuana geçilirdi. Aradan geçen yıllarda ekonomik ürünlerle şampuanda yüzde 15, saç kreminde yüzde 30 pazar payına ulaşan şirket son dönemde Kıraç'ta kurduğu yeni fabrikasıyla teknolojisini yeniledi, ambalajlarını değiştirdi, yeni ürünler eklendi ve ürüne karşı algılama değişti. Necati Akyazıcı ile Kıraç'taki fabrikayı dolaştık, "Herkes yabancı isimler peşinde koşarken şirkete ve ürüne kızlarımızın ismini verdik" diyen Akyazıcı'ya aslında tüm tüketicilerin aklındaki soruları yönelttik...

* En büyük rekabet hangi segmentte? Ürünlerde değil, asıl rekabet global pazarda. Pazarda çok büyük uluslararası oyuncular ve bizim gibi lokal oyuncular var. Bizlerin misyonu kişisel bakım ürünlerindeki temel ihtiyaçları fiyat-kalite dengesini koruyarak karşılamak. Ekonomik segmentte üretim yapanların başarısı diğer çokuluslu firmaların dünya ölçeğindeki büyük hacimleriyle daha pahalı satma şansını azaltıyor. Geniş halk kitlelerine bir fayda sağlıyor bu. 2001 krizinden sonra ekonomik ürünlerin pazarı ilk başta genişledi. Dört yıl içinde reel olarak şampuan birim fiyatı, global markalarda yüzde 30'a yakın ucuzladı. Bu, bizim halka sağladığımız dolaylı bir fayda. Özellikle krizde hesap yapma daha çok artıyor. Şampuan ile Türkiye'de yüzde 15 pazar payımız var. Saç kreminde ise yüzde 30.

ESEN EVRAN


1 2 3 4 5
 
DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Şimdi İstanbul'da otel açmak moda
 IMF gangsteri, Euro'nun babası Wim'i kaybettik..
 Büyümenin motoru tekledi
 Hesapsız harcadık, sorunlu kredi kartında 2001'i geçtik
 Toprak'ın evi en pahalı 5 içinde
 Orka, banyoda dolaba girdi bir daha da çıkmadı
 Maliye, yüzde 15 stopajın düşürülmesine karşı çıkıyor
 Rus Alfa, 18 ayı beklemeden Turkcell'e ortak olabilecek
 İş Bankası çalışan sandığı 200 milyon $'lık hisse sattı
 Arçelik'ten nostaljik buzdolabı
 Fenerbahçe 30 milyon $ kâr dağıtacak
 Artık domates, patlıcan internetten satılıyor
 Yozgat'ta kiralık gölet
 Borsada yeni rekor: 29 bin 776
 Doğalgaza zam yok
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Açığın finansmanına asıl bundan sonra bakalım
Tatil...
MELİHA OKUR
Toprak kanunu çıktı faturayı fabrikalar ödeyecek
Bu bir...
Prof. Dr. AYDIN AYAYDIN
Kamu şirketlerini yerli alsın ama aldığı fabrikaya...
Yaşama hakkı 70 Euro'ya kilitlendi
Yasemin dört yıldır lösemi hastası. 2 yıldır kemik iliği aranan genç...
Eli öpülecek müftü
Kayseri Müftüsü Necmettin Nursaçan ''Trafik kurallarına...
250 bin YTL istiyor
250 bin YTL istiyor
Fenerbahçe-Everton maçında, maganda kurşunuyla bacağından vurulan...
TRT'de  'The End': Demiröz gitti
TRT'de 'The End': Demiröz gitti
Erdoğan'la anlaşamayan TRT Genel Müdürü Demiröz, çareyi emekliliğini...
IMKB
E: 29.777 D:% 0,55
DOLAR
S: 1,321 D:% -0,490
EURO
S: 1,613 D:% 0,342
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu