En bilinen marka
Kemal Unakıtan'ın "iş bilir işadamı" oğlu Abdullah Unakıtan, marketlerde perakende satışına başladığı "Unakıtan pastörize yumurta"dan sonra ürün yelpazesine iki yeni gıda maddesini ekledi: Unakıtan krem şanti ve Unakıtan süt. Anladığım kadarıyla Abdullah Bey, "reklamın iyisi kötüsü yoktur" felsefesine gönülden inanmış. Çünkü aile soyadı bu kadar gündemdeyken, peş peşe ürün çıkartarak "marka bilinirliğinden" yararlanmak istiyor. Ne de olsa bütün gazeteler, televizyonlar "Unakıtan Ailesi"nden söz ediyor. Bütün sohbetlerde konu "Unakıtanlar." Coca-Cola'nın milyon dolarlar harcayarak ulaştığı bilinme oranına, Unakıtanlar beş para vermeden, hatta tam tersini yaparak ulaştılar. Herhalde Başbakan'ın Kıbrıs görüşmeleri sırasında ortaya attığı "win win" yani "kazan kazan" formülünü uyguluyorlar. Onlar kazanıyor, acaba kaybeden kim!
|