|
|
|
|
|
AB'li plastikçiler futbolla 'masumuz' mesajı verecek
Plastik üreticileri, çevreci baskısı ve AB'nin kriterleriyle mücadele için Dünya Kupası'nı iletişim aracı olarak kullanmaya hazırlanıyor.
Otomobilin, buzdolabının, televizyonun, elbise askısının, pet şişenin, çim sahanın, futbol topunun ve günlük hayatta aklınıza gelen her şeyin hammaddesi olan plastik, bu denli vazgeçilmez olmasına rağmen, çevrecilerin baskısı yüzünden kendini kabul ettirme sıkıntısı yaşıyor. Plastik üreticileri, her yıl ekonomik büyümenin üzerinde büyüyen sektörde, bir yandan da "masumiyeti kanıtlama" kavgası veriyor. Avrupalı plastik üreticileri, çevreye düşman değil, aslında dost olduklarının mesajını, bu kez dünyanın en kitlesel olayıyla, futbolla verecek. Dünya
Kupası'nda, stadyumdan koltuklara, çim sahalardan toplara kadar her yerde plastik kullanıldığı vurgulanacak. Avrupa Plastik Üreticileri Birliği'nin (PlasticsEurope) Strateji Sorumlusu Jan te Boss, plastiğin sorunun değil çözümün bir parçası olduğunun kabul edilmesi gerektiğini vurguladı. Boss, "Bütün plastik malzemeleri alternatifleriyle değiştirirsek yüzde 26 daha fazla enerji harcanması gerek" dedi. PlasticsEurope Başkanı Giuseppe Rossi de, "Türkiye 3.5 milyon ton plastik üretimiyle Avrupa'da 6'ıncı sırada ve en hızlı büyüyen pazar. Dünyadaki üçüncü büyük ithalatçı" dedi.
Esen EVRAN - ATİNA
|