|
|
Salak erkek, zeki kadın modası
REKLAM verenlerin öncelikli hedefi; aile bütçesinde söz sahibi olan yani evin 'satın almadan sorumlu devlet bakanlığını' yapan 21-45 yaş arasındaki kadınlardır. Pek çok reklam, bu hedef kitle göz önüne alınarak kurgulanır ve konumlandırılır. Son zamanlarda kadınların zeka ve yetenek olarak yüceltildiği, erkeklerin ise adeta figüran olarak kullanıldığı reklamlar öne çıkıyor. Örneğin Bosch'un 15 dakikada yıkayan çamaşır makinesini evin hanımı, kocasına anlatıyor. Adam inanmayıp, kronometre tutuyor. Sonunda hanımının dediğine geliyor. Garanti Bankası'nın yeni reklam serisinde ise Avrupa Yakası'nın Uzun'u Levent Üzümcü, tam bir şaşkın, sakar, beceriksiz koca olarak ekrana taşınırken, eşi ise bayan mükemmel olarak arz-ı endam eyliyor. İlhan Mansız'ı çalımlayıp, madara eden genç kız, bir bisküvi verip, taksi şoförünü maymun eden genç kadın, son bisküvisini aldığı için sevgilisini sürüm sürüm süründüren fettan kız gibi örnekler, hedef kitleyi can evinden vuruyor olabilir. Ama ekran başındaki erkeklerin incinip, incinmediğini de hesaba katmak gerek.
|