kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Dünya Kupası
   Son Dakika
   News in English
  » Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Kültür Sanat
   Turizm Rehberi
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 

Körfezden uçuş mu olur?

Geçen haftanın birkaç gününü Bahreyn'in 45 derecelik sıcağında geçirdim, ama sıcaktan bunalmak yerine soğuktan şikayet ederek döndüm. Bahreyn'deki Formula 1 pistini bile 18 derece soğuk üfleyen bir arabayla turladım. Gulf Air'in bu sene başında açılan Uçuş Eğitim Merkezi'ndeki Airbus 340'ın simülatörüne de yine soğuk bir atmosferde kuruldum. Ama uçağı öğretmen pilot kaldırdıktan sonra sağ salim meydana indirme görevini de başarıyla gerçekleştirdim. Hatta Gulf Air'in Uçuş Eğitim Merkezi'nde her milletten ve her renkten hosteslerin eğitimine bile katıldım. Ve gördüm ki, Basra Körfezi'nden yeni bir yıldız havayolu ortaya çıkıyor. Zaten köklü bir havayolu olan Gulf Air baştan aşağı değişmiş. Tamamen profesyoneller tarafından idare ediliyor. CEO James Hogan 4 yılda yeni bir havayolu ortaya çıkarmakla kalmamış, hizmet yarışında bir çok ödül almış. 2004 ve 2005'te Skytrax'dan kazanılan first ve business classta uçak içi en iyi ikram ödülü de şirketin girişinde sergileniyor. Ayrıca birçok noktaya en iyi uçuş imkanını da Gulf Air sağlıyor. Bir hat analizi yaparak, Türkiye'den Sidney'e hizmet veren havayollarını inceledim. Gördüm ki, en iyi bağlantılı uçuşu Gulf Air veriyor. Şöyle ki; bir havayolu 27 saatte, başka bir havayolu 25 saatte İstanbul'dan Sidney'e yolcusunu ulaştırırken, Gulf Air 22 saatte götürüyor. İkram, uçak tipi ve fiyat karşılaştırmaları yapıldığında çok daha cazip bir tablo ortaya çıkıyor. Bu tabloya toplanan milleri 10 yıl boyunca kullanma, tatil olarak değerlendirme gibi kriterler de eklendiğinde Gulf Air'in Türkiye pazarında neden bir yılda iki kattan daha fazla büyüdüğü de kendiliğinden ortaya çıkıyor. Ekonomideki canlılık, iş damlarımızın istikrarı yakalaması ve son üç yılda yüzde 30'un üzerinde gerçekleşen büyüme iş adamlarımıza da özel uçak sahibi olma ve özel uçakla seyahat etme imkanı sağladı. Şu an Türkiye'de özel mülkiyetli 20 civarında küçük gövdeli hava aracının olması sebebiyle Zürih merkezli özel uçak kiralama şirketi Exklusiv Aviation AG, Londra, Moskova, Nice, Monaco ve Tokyo'dan sonra altıncı ofisini İstanbul'da açtı. İsviçreli şirketin amacı şu; özel uçak sahibi olmadan jetle seyahat etmek isteyen işadamlarına hizmet vermek. İstanbul'daki ofisle hem Türkiye'deki iş jetlerini kiralayacaklar hem de Türk Cumhuriyetleri, Ortadoğu ve Uzakdoğu pazarlarına hitap edecekler. Exklusiv Aviation, Türkiye'deki özel iş jeti sahipleriyle ortak işbirliğine giderek büyük gruplara ait lüks iş jetlerini kiralıyor. Şirketin portföyünde çeşitli guruplara ait Falcon 2000, Ak Havacılığa ait Falcon 900'un yanı sıra, Finansbank, Adopen ve Ankara merkezli Astel Holding'in sekiz kişilik Hawker 800 tipi iş jetleri bulunuyor. Türkiye temsilciliğini Sim Havacılık ve Danışmanlık şirketinin yaptığı Exklusiv Aviation, jetleri modellerine göre bir saatliğini 3 ile 5 bin dolar arasında bir fiyatla kiralıyor.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Kaliteli rötar ve zarar olur mu?   / 18-06-2006
 Körfezden uçuş mu olur?   / 11-06-2006
 Uzun mesafeli konforlar   / 04-06-2006
 Eleştiriyi becerebilmek   / 28-05-2006
 Ucuza uçmak riske girmez…   / 21-05-2006
 İki fuar çıktı meydana   / 14-05-2006
 THK Komutanı'nın ilgisine   / 07-05-2006
 İşte Amerikalıyla Avrupalının farkı   / 30-04-2006
 Pilot sorununa makul çözüm   / 23-04-2006
 Geleceğin uçakları sıkıntılı   / 16-04-2006
    Pazar Sabah Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
GÜNTAY ŞİMŞEK
THY ve Airbus'a ne oldu?
TÜRK Hava Yolları (THY) ve...
KAZIM KANAT
Bizim enteller tarihi tekneyi beğenmedi!
Tarihin ilk...
TURGAY NOYAN
Yatlara özel harita
MUTLU olmam a k mümkün değil.
'Futbolu sinemaya tercih ederim!'
Türk sinemasının iki dev ismi, yönetmen Memduh Ün ve oyuncu Fatma...
'Ben bu âlemin delisiyim'
Kanal 1'in Dünya Kupası için seçtiği yüz olan Ümit Aktan, 2002 Dünya...
Kanyon kompleksi...
Kanyon'un ilginç mimarisi kayda değer olmakla birlikte, Amerikalı firmasının...
B planı olarak, üst örtü tasarlanmış
Kanyon'da, ofis, alışveriş ve konuttan oluşan üç ana işlev, bölgesel olarak...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.