|
|
|
'1.5 ayda 1 ruloyu ancak bitiriyoruz'
100 milyon dolarlık yatırımla temizlik kâğıdı pazarına giren Hayat Kimya'nın Yönetim Kurulu Üyesi İdil, "Avrupa'da kişi başına tüketim 50 rulo, Türkiye'de ise 8 rulo" dedi.
Son 20 yıldır hızlı tüketim mallarında hızla büyüyen Hayat Kimya, 100 milyon dolarlık yatırımla temizlik kağıdı pazarına girdi. Hayat Kimya Yönetim Kurulu Üyesi Orhan İdil, temizlik kağıtlarında Avrupa'da kişi başına tüketimin 50 rulo, Türkiye'de ise 8 rulo olduğunu söyleyerek, "Araştırmalar, Türkiye'de 4 haneden 1'inde temizlik kağıdı kullanıldığını ortaya koyuyor. Aslında, diğer markalar kadar su da rakibimiz" dedi. Bu yıl şampuan ve temizlik kağıdı olmak üzere 2 alana yatırım yaptıklarını dile getiren İdil, temizlik kağıtları pazarının hijyenik
ped örneğini hatırlattığını belirtti. İdil, "Ürünün bir markayla anıldığı bir pazar bu, büyük rakipler de çokuluslu firmalar" diye konuşarak, pazarın cezbedici yanının ise yüzed 20-25'ler seviyesinde olan büyüme oranı olduğunu kaydetti. "Bu rakam çoğu hızlı tüketim mallarının yüzde 10-15 üzerinde" diyen İdil, 60 bin ton olan üretim kapasitelerinin İzmit ve Osmaniye'de yapılacak yeni yatırımlarla 2008 yılında 150 bin tona yükseleceğine işaret etti. İdil, Türkiye'de tuvalet kağıdı pazarının büyüklüğünün şu an için 175 bin ton, yani 280-300 milyon dolar büyüklüğe sahip olduğuna dikkat çekti.
TURİZM TETİKLİYOR Hayat Kimya'nın 1995 yılından 2000'e kadar yüzde 77, 2000'den 2005'e kadar yüzde 279 büyüdüğünü dile getiren İdil, 2005 cirolarının 320 milyon dolar olduğunu, bu yıl hedefinin 450 milyon dolar olduğunu kaydetti. Bu sene yurtdışında yeni yatırımlar yapacaklarını vurgulayan İdil, üretimlerinin 3'te 1'ini ihraç ettiklerini, ihracatta sorun yaşadıkları ülkelere de yatırım yapmayı seçtiklerini anlattı. İdil, Bulgaristan'da 20 milyon dolarlık, Bulgaristan'da da 20 milyon dolarlık yatırımlarının ardından Ukrayna'da da yatırım yapacaklarını ifade etti.
Meltem ERSOY- EKONOMİ
|