kapat
   
03 Eylül 2006 Pazar
 
SABAH Gazetesi
 
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Nuran Yildiz @ SABAH
 
Çalkala Türkiye çalkala!
Pegasus Virgin yolunda
Bu kampanya ruhumuza da iyi gelecek
'Cool' olmak
'Bir' uzman profili
Aklımda kalan

'Bir' uzman profili

İletişim yazarlarından 'bir'i geçen pazar reklamın, pazarlamanın uzmanlık işi olduğunu, "bu konudaki uzmanlığın nereden geliyor bile demeden önüne gelene köşe yazdırıldığını" yazmış.
İletişim etiği beş paralık hale getirilirken, kulaktan dolma bilgilerle sektör yanlış yönlendirilirken yazarın sessiz kalıp, şimdi bu konudaki telaşını anlamak güç. Türkiye'nin en köklü ve saygın iletişim fakültesinde hoca olmam nedeniyle, soyadının etkisinde fazla kalıp 'bir' uzman kendisi var sananların yazdıklarını analiz etme gereği doğdu.
Uzman iletişim yazarı olmak;
Orkid ve Kotex gibi iki büyük markanın kalite kontrolünü kendi hane halkına yaptırmak, Cisil Hanımı pazar araştırmasında bilimsel kriter olarak kullanmaksa,
Arçelik algısına ilişkin HTP verilerini analiz ederken, 2006 içinde yüksek görünen Ekim 2005'in Şafak Sezer'le değil, Arçelik'in en yüksek reklam harcaması yaptığı dönemle ilgisi olduğunu, düşük algı oranı olan Temmuz 2006'nın ise bu işi bilmeyenlerin bile kolayca anlayacağı yaz dönemindeki reklam azalması olduğunu fark etmemekse,
Geçmişte AGB'nin danışmanı olduğu ve araştırma panelini belirlediği için kendisine köşe verildiği söylentisinin muhatabı olmaksa,
Firmaları kendi gazetesine reklam vermek konusunda yönlendirmek, "bir tek benim gazetem yeter" diyecek kadar nesnellikten uzak olmak ve medya planlamasında firmaların kendi karlılığını analiz edemeyecek yöneticilerden oluştuğunu düşünmekse, Çok satmakla çok okunmak arasındaki reklam etkililiği açısından farkı bilmemekse,
Habermas'ın "bilgiye dayalı çıkar" kavramından bir tek "çıkar" lafının akılda kalmasıysa,
Ve bu özellikleri taşıyanlar uzman iletişim yazarıysa "bir" uzmanımız var.
"Hocalık" taşıması zor bir iştir ve tek serveti de saygın olmaktır.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Formula 1'de kriz biter mi?   / 27-08-2006
 Birleşmiş Milletler'e imaj yardımı   / 20-08-2006
 Moda Vakko'ydu Hakko değil   / 13-08-2006
 Ülker'li Turkcell süper lig   / 06-08-2006
 Başbakan'ın 'beyninin yarısı'   / 30-07-2006
 Büyükelçi Wilson ABD'yi uyarmalı   / 23-07-2006
ŞÜKRÜ BİNAY
Ezberim sallandı
Jackson Hole ...
NURAN YILDIZ
Çalkala Türkiye çalkala!
Sütaş'ın ayran reklamı açık...
Çocuğunuzun okula ilişkin korkularını biliyor musunuz?
Bir hafta kadar sonra 1.5 milyon küçük çocuk çizgi film...
Tahlil bilmecesi
Altın madeni bulunan Uşak Kışladağ'da siyanürle ilgili yapılan kan...
Barış gününde 7 şehit
Barış gününde 7 şehit
1 Eylül Dünya Barış Günü'nde PKK terör örgütü yine kan döktü. Örgüt...
Vurgunla ortaya çıkan 'basınç odası' ihmali
Vurgunla ortaya çıkan 'basınç odası' ihmali
Bodrum'da denize daldıktan sonra vurgun yiyen Clup Flipper'in sahibi...
IMKB
E: 37.415 D:% 0,35
DOLAR
S: 1,468 D:% 0,411
EURO
S: 1,877 D:% 0,267
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Pazar Sabah | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Künye | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu