|
|
|
|
|
Operaya reklamı ihtiyaçtan aldık
"Ali Baba ve Kırk Haramiler" operasına 30 bin YTL'ye Goldaş Altın'ın reklamının alınması üzerine yetkililer "Seyirciyle buluşabilmek için yardıma gerek vardı" dedi.
İstanbul Devlet Opera ve Balesi'nde sahneye konulan "Ali Baba ve Kırk Haramiler" adlı eserde bir sanatçının okuduğu aryaya reklam almasının yarattığı şaşkınlık sürüyor. İstanbul Devlet Opera ve Balesi Müdürü ve Sanat Yönetmeni Kerim Soysal, eserin sadece gala gecesinde geçerli olmak üzere, libretto yazarı Tarık Günersel'in onayı alınarak "Goldaş altınları bunlar" cümlesinin kullanıldığını, daha sonra oyunun orijinal şekilde sahnelendiğini bildirdi.
Bir defaya mahsustu Soysal, "Bu, galada davetli olan yani bilet almadan gelenlerin önünde yapılmıştır. Ondan sonra eserin sergilenmesi orijinal şekliyledevam etmektedir" diye konuştu. Soysal, "Bu tür eserlerin içine reklam alınmasını onaylıyor musunuz"sorusu üzerine ise "Katiyen tasvip etmiyorum, ancak eserimizin seyirciyle buluşabilmesi için böyle bir yardıma gerek vardı" dedi. Soysal, sponsorluk anlaşmasının 30 bin YTL olduğunu da ifade etti. Goldaş yetkilileri ise sponsorluk bedeli karşılığında tanıtım materyallerinde firmanın logosunun kullanılması, 20 ücretsiz davetiye ve librettoya reklam hakkını aldıklarını söyledi. Firma yetkilileri, yanlış anlama ve yorumlara yol açılmaması için değişikliğin kaldırılması talebine hazır olduklarını kaydetti.
|