|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kara kutu bilmecesi
Türk işçileri taşırken Irak'taki Beled Üssü yakınlarında düşen uçağın bazı parçalarının kazanın ardından ABD üssüne götürüldüğü öne sürüldü.
Adana'dan 30 yolcu ve 5 mürettebatıyla havalandıktan sonra Irak'ta inişe geçtiği sırada düşen Antonov tipi uçak ile ilgili farklı iddialar gelmeye devam ediyor.
Son olarak uçağın bazı parçalarının, kazadan hemen sonra Amerikan üssünde "güvence altına alındığı" iddia edildi.
Parçaların, "hırsızlık ya da başka bir nedenle zarar görmemesi için güvence altına alındığı" savunuluyor.
Uçağın
hangi parçalarının "güvence altına alındığı" ve uçağın kara kutusunun bu parçaların arasında yer alıp almadığı ise bilinmiyor.
KARA KUTUNUN AÇILMASIYLA NETLEŞECEK
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Adana'dan havalandıktan sonra Bağdat'ta düşen ve 28 Türk yolcunun da yaşamını yitirdiği kazanın ayrıntılarının kara kutunun açılmasıyla netleşeceğini söyledi. Bakan Yıldırım, "Düşüş ihtimalleri ortaya atmak kederli ailelere saygısızlık" dedi.
Bakan Yıldırım, uçağın sigortası ve Nisan 2007'ye kadar bakım sertifikası bulunduğunu belirterek, kaza öncesinde gerekli denetimlerin yapıldığını söyledi.
Yıldırım, İstanbul'da katıldığı Deniz Ticaret Odası Meclis toplantısının ardından gazetecilerin uçak kazasına ilişkin soruları yanıtladı.
Kazada düşen uçağın Moldova tescilli olduğunu, her türlü teknik yeterliliğinden de Moldova Hükümeti'nin sorumlu olduğunu söyleyen Yıldırım, "Oranın sivil havacılık yetkilileri sorumlu. Moldova'dan Türkiye'ye gelebilmesi için bütün denetimlerinin yapılması gerekir. Uçağın sigortası var. Yapmadan uçamaz" dedi. Moldova'nın uluslararası sivil havacılık üyesi olduğun anımsatan Bakan Yıldırım, bu ülkenin her türlü uçağının sigortasının bulunma mecburiyeti bulunduğunu kaydetti.
Türkiye'den başka ülkelere uçan ya da gelen uçaklarda örnekleme usulü rastgele denetim yapıldığını kaydeden Bakan Yıldırım, "Bu konuda kural var. Her türlü denetim, yetkilendirilmesinden bayrak sahibi sorumludur. Ancak gittiği yerde ister şüphe ister örnekleme usulü denetlenebilir" diye konuştu.
HAZİRAN'DA DENETLENDİ
Moldova uçaklarının Haziran 2006 yılında Türk Sivil Havacılık tarafından denetlendiğini anımsatan Bakan Yıldırım, her hangi bir bulgu ve uçuşa elverişlilik konusunda bir sıkıntısının bulunmadığını kaydetti. Bakan Yıldırım, uçağın 15 Nisan 2007'ye kadar her türlü bakım sertifikasının bulunduğunu ve Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü'nün uçuşa uygun olmayan uçaklar listesinde yer almadığını kaydetti. Uçağın uçuş elverişliliği ile ilgili bir durumun söz konusu olmadığını anlatan Bakan Yıldırım, "Kaldı ki denetlenmiş olsa bile uçaklar düşebilir. Bütün düşüş nedeninin denetlenmemeye bağlanması doğru değil. Bunu halkımızın doğru bilgilendirilmesi açısından açıklanmasında yarar var" yorumunu yaptı.
KARA KUTU AMERİKALILARDA MI?
Bakan Yıldırım, uçağın kara kutusunun Amerikalılar tarafından alındığı yönündeki iddialarının anımsatılması üzerine, "Uçak hangi ülkeye tescilli ise kaza kırımıyla ilgili sorumluluk da birinci derece o ülkeye ait. Bu ülke Moldova. Kazanın olduğu yer Amerikalılar tarafından kontrol edilen askeri meydan. İşbirliği ile yapıyorlar. Türkiye olarak yolcularımız olduğu için gerekli katkıyı sağlayacağız" dedi.
TAZMİNAT KONUSU
Bakan Yıldırım, uçak kazasında yaşamını yitirenlerin yakınlarına tazminat ödenip ödenmeyeceği yönündeki soruya da şöyle yanıt verdi; "Yakınlarının haklarının en iyi şekilde aranması için Türk yetkililer olarak takipçisi olacağız. Uçak şirketi ve bağlı olduğu ülkenin sorumluluğu neyse gereğinin yapılmasının takipçisi olacağız."
(ANKA)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|