Çin'de e-ticaret şirketleri Çevrim İçi Alışveriş Festivali gününe ait satışlarını açıklamadı

Çin'de her yıl düzenlenen ve bu yıl Kovid-19 önlemleri ve onun ekonomiye etkisiyle eskiye oranla daha sönük geçen festivalde, 1-11 Kasım'da devam eden çevrim içi indirimli satışlar sona ererken, festivale öncülük eden e-ticaret devi Alibaba ve rakibi Jing Dong (JD.com), her yıl açıkladıkları brüt satış hacmini bu kez saklı tuttu.

Oluşturma Tarihi 13 Kasım 2022 09:29

Son Güncelleme Tarihi 13 Kasım 2022 09:29

Çin'de ülkenin önde gelen e-ticaret şirketleri, çevrim içi alışveriş festivali "11 Kasım Bekarlar Günü"ndeki toplam satış rakamlarını saklı tutmayı tercih etti.

Her yıl düzenlenen festivalde, 1-11 Kasım'da devam eden çevrim içi indirimli satışlar dün sona ererken, festivale öncülük eden e-ticaret devi Alibaba ve rakibi Jing Dong (JD.com), her yıl açıkladıkları brüt satış hacmini bu kez saklı tuttu.

Alibaba'dan yapılan açıklamada, şirket bünyesindeki Tabao ve TMall gibi çevrim içi alışveriş platformlarındaki satışların, "makro ekonomik zorluklara ve Kovid-19 bağlantılı etkilere rağmen geçen yılki brüt hacme yakın performans gösterdiği" belirtildi.

GEÇEN YIL 84,5 MİLYAR DOLARA ULAŞMIŞTI

Şirket geçen yılki satışların 10 günde 540,3 milyar yuana (o günün kuruyla yaklaşık 84,5 milyar dolar) ulaştığını açıklamıştı. Çevrim içi satışlardan elde edilen gelir önceki yıla göre yüzde 8,45 artarken, yıllık gelir artışı oranı, festivalin organize edildiği 2009'dan beri ilk kez tek haneye gerilemişti.

Alibaba'nın Tabao ve TMall platformlarının Endüstri Geliştirme ve Operasyon Merkezi Başkanı Çui Şue, bu yılki festivalin, "Çin'in tüketim endüstrisinin direncini ve canlılığını yansıttığı" değerlendirmesinde bulundu.

Şue, bu yılki festivaldeki amaçlarının "platformdaki satıcıların operasyonlarında güveni geliştirmek olduğunu" belirtti.

Alibaba'nın rakibi Jing Dong (JD.com) da brüt satış hacmini açıklamadı ancak bu yılki Bekarlar Günü kampanyasının "rekor kırdığını" ifade etti. Şirket, geçen yıl 10 günde 349,1 milyar yuan (o günün kuruyla yaklaşık 54,5 milyar dolar) brüt satış hacmi elde ettiklerini bildirmişti.

EKONOMİNİN BAROMETRESİ OLARAK GÖRÜLÜYOR

Bekarlar Günü alışveriş festivalindeki satışlar, Çin'de tüketici harcamalarının ve ülke ekonomisinin genel durumunun barometresi olarak değerlendiriliyor.

Şirketlerin brüt satış hacimlerini açıklamamasında, satışlarda umulan artışların gerçekleşmemesinin etkili olduğu tahmin ediliyor.

Geçen yıl Çin'de düzenleyici kurumların, Alibaba ve diğer büyük internet şirketlerine açtığı tekel soruşturmaları nedeniyle satışlar sönük geçmişti.

SALGIN ÖNLEMLERİ EKONOMİK BEKLENTİLERİ DÜŞÜRÜYOR

Çin'de bu yıl bahar aylarında başta ülkenin en büyük kenti Şanghay olmak üzere büyük nüfusu barındıran ve kritik sanayi ve iş kollarına ev sahipliği yapan şehirlerindeki Kovid-19 kısıtlamalarının ekonomi üzerindeki etkisi belirgin şekilde hissedilmişti.

Birçok sahada ölçülen ekonomik performans, Kovid-19 salgınının ilk aylarından bu yanaki en düşük seviyelere gerilemişti.

Omicron'un bulaşıcılığı yüksek alt varyantlarının yayılmasıyla sonbaharda ülkede vaka sayısı artarken, ekonomik faaliyetleri sekteye uğratan salgın tedbirlerinin son çeyrekte değişeceğine dair işaret görülmemesi, ekonomik beklentileri ve güveni olumsuz etkiliyor.

Ekonomik göstergeler toparlanmanın dalgalı seyrettiğini ortaya koyarken, hükümetin bu yıl için yüzde 5,5 civarında olmasını öngördüğü büyüme hedefine ulaşılıp ulaşılamayacağı belirsizliğini koruyor. Çin ekonomisi, ilk üç çeyrekte yüzde 3 büyüme kaydetmişti.

Çin, Kovid-19 salgınına karşı vakaları ortaya çıktığı yerde bastırmayı ve bulaşma zincirini kesmeyi hedefleyen "sıfır vaka" stratejisini uyguluyor. Strateji, karantina, seyahat kısıtlamaları, toplu testler, imalat, ticaret ve hizmetler sektöründeki işletmelerin faaliyetlerinin kısıtlanması gibi katı ve geniş ölçekli tedbirleri gerektiriyor. Tedbirler, hayatın olağan akışına müdahalenin yanında ekonomik maliyeti açısından da tartışmalara yol açıyor.

Değişim Son veri saati:
Düşük Yüksek
Açılış
Değişim Son veri saati:
Düşük Yüksek
Açılış
Değişim Son veri saati:
Düşük Yüksek
Açılış
Değişim Son veri saati:
Düşük Yüksek
Açılış
1000 TL Ne Oldu?
1.006,76
%0,676
BORSA
1.004,37
%0,4368
DOLAR
1.003,47
%0,3473
EURO
999,13
%-0,0872
ALTIN
1.025,17
%2,5165
BORSA
1.112,30
%11,2301
DOLAR
1.106,96
%10,696
EURO
1.235,84
%23,584
ALTIN
1.074,61
%7,4611
BORSA
1.123,17
%12,3168
DOLAR
1.134,86
%13,4861
EURO
1.309,13
%30,9132
ALTIN
2.348,80
%134,8799
BORSA
1.720,93
%72,093
DOLAR
1.753,67
%75,3667
EURO
2.211,74
%121,1739
ALTIN
BİST En Aktif Hisseler