YAZARLAR

19 Ağustos 2013, Pazartesi
Küreselliğin Başarısı
ERAY ÖZGÜR Küreselliğin Başarısı
Yazarın Tüm Yazıları
Bugün her kıtada üretim yapan markanın kilit modeli Focus. İlk iki neslinde yerel pazarlara göre farklı versiyonlarla üretilen kompakt Ford, son neslinde markanın yeni felsefesi "One Ford" kapsamında küresel bir model haline geldi. 2012 yılında Dünya'nın en çok satılan otomobili olmayı başarak Focus, bu yılın ilk çeyreğinde de en çok satılan otomobil olmayı başardı. Focus kendi özelinde başarılı bir model. Ancak bu başarının bence en büyük etkeni Ford'un tüm dünyaya entegre olmayı başarması. Piyasada Focus'tan daha iyi otomobiller muhakkak ki var. Ancak Focus bir bütün olarak bakıldığında demek ki herkesin beğenisini en iyi karşılayan otomobil. Ford'un gözbebeği Focus bu başarısına ek olarak bir de yeni bir versiyona kavuştu. Markanın ödüllü 1.0 lt'lik Ecoboost motorunu kullanan ilk otomobil olan araç bu motorun 100 HP'lik versiyonuyla 99g/km CO2 emisyon değerine imza atarak Avrupa'da benzinli motora sahip kompakt otomobiller arasında 100g/km barajının altına inmeyi başaran ilk model oldu. Otomobilin başarısını daha somut açıklamak gerekirse, 1998 yılında 100 HP gücündeki birinci nesil Focus 188g/km salımı gerçekleştirirken, yeni Focus aynı güçte çevreyi yüzde 50'den de fazla koruyor. Tebrikler Focus. Hem en çok tercih edilen olduğun için hem de çevreyi unutmadığın için.
SON DAKİKA