Aytaç markası ile bisküvi ve çikolata sektöründe payımızı artıracağız. Yakında yeni fabrikamız devreye girecek ".
1982 yılında bir grup Yozgatlı girişimci tarafından kurulan Yimpaş Holding, 2004 yılını 1 milyar dolarlık ciro ile kapatmayı hedefliyor. Holding, DYP Çankırı Milletvekili Mete Bülgün'ün kurduğu Aytaç'ı satın aldıktan sonra hızlı bir büyüme içine girdi. Avrupa'da mağaza sayısını artırma kararı alan holding, buradaki Müslüman kesime, İslami usullerle işlenmiş et satmak için de Belçika'da fabrika satın aldı. Proje ile ilgili olarak 3-4 yıldır çalıştıklarını kaydeden Atay Çoban, "Bu konuda çok talep geldi. AB yasağı nedeniyle Türkiye'den ürün gönderemiyorduk. Biz de yerinde üretim yapıp müşterilerimizin isteğine cevap vermeyi uygun bulduk" diyor. Promo markasıyla Avrupa ülkelerinde 10, Türk Cumhuriyetleri'nde 3 mağazası bulunan holding, yurtdışı mağazalarının sayısını da artırmayı planlıyor. Özellikle Almanya'da hızlı bir büyüme içinde olacaklarını kaydeden Çoban, Türkiye'deki zincir mağazalar arasında da beşinci sırada yer aldıklarını ifade etti. Çoban, "Organize perakende sektörünün toplam payı yüzde 17. Biz de bunun yüzde 2-3'ünü alıyoruz" dedi. Yimpaş, son günlerde herkesin iştahını kabartan bisküvi ve çikolata sektöründe de büyümeye karar verdi. Aytaç markası ile zaten sektörde yer aldıklarını dile getiren Çoban, "Şu anda üretimimiz küçük miktarlarda. Önümüzdeki günlerde yeni bir fabrikayı daha devreye alacağız. Böylece sektörde daha büyük pay almayı hedefliyoruz" diye konuştu. Yimpaş holding, perakende ve imalat sektöründen sonra turizmde de büyümeye kararlı. Holding, Malatya, İstanbul, Aydın, Çorum, Erzurum, Düzce ve Yozgat'ta yeni oteller açacak. Holding, bu yıl açacağı yedi otelle, zincirdeki otel sayısını 11'e çıkarmış olacak.