kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
  » Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Euro 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Tiffany kimliğini 'renklerde' buldu
Tiffany kimliğini 'renklerde' buldu
'Biz dünya markası olmayacağız'

Tiffany kimliğini 'renklerde' buldu

Mecburiyetten yeniden doğan Tiffany son yıllarda renkli kimliği ile ön planda. Genel Müdür Mergen'e göre moda değişse bile renkleri solmayacak.

1990'lı yıllarda Türkiye'nin hemen her köşesinde mağazası olan Tiffany&Tomato 1997'in sonbahar ayına gelindiğinde bir anda battı. Sahibi Sedat Onur, o günün parası ile piyasada 7 trilyon borç takarak yurtdışına kaçınca dedikodular da ayyuka çıktı. Bu kaçış kuşkusuz bir çok kurumu da zor duruma düşürdü. Bunlardan biri de Tiffany&Tomato markası için gömlek üretimi yapan Moda Teks'in sahibi Engin Tayfun idi. Elinde konteynerler dolusu gömlekle ve 100 bin dolarların üzerinde alacakla başbaşa kalan Tayfun çözümü Horoz Grubu ile birlikte Tifanny&Tomato'nun icradan satışa çıkarılan markasını satın almakta buludu. Ancak o zaman markanın sadece "Tiffany" bölümünün isim hakkı alındı ve Marka Tekstil adlı "yeni bir şirket" kurularak, "yeni bir yola" çıkıldı.

REKLAMSIZ GEÇEN YILLAR
İşte 1998 yılında icrada başlayan yeni Tiffany son dönemde "rengini" belli etti. 1999 yılında şirketin Genel Müdürlük koltuğuna oturan Cem Mergen, 1.5 milyon dolar olan ciroyu bugün 20 milyon dolara çıkarmış durumda. 2004 yılı hedefi de 27 milyon dolar düzeyinde. Oysa Tiffany'in 1999 yılından 2003 yılına kadar büyümesi sessiz sedasız olmuş. Genel Müdür Cem Mergen, "2003 sonbaharına kadar bir tek reklam filmi yapmadık, ilan vermedik. Çünkü söyleyecek sözümüz yoktu. Kısıtlı bir sermaye ile yola çıktık ve kazandığımızı mağazaya yatırdık. Amacımız önce markanın değerini yükseltmekti. 2002 sonunda lacivert olan logomuzu değiştirmeye karar verdik. Turuncu bir logo belirledik ve 2003 yılı kış sezonunda ilk defa reklam yapmaya başladık. Çünkü artık söyleyecek sözümüz vardı" diyor. Bugün 5 tanesi bayilik olmak üzere 35 mağazaya ulaşan Tiffany'in bundan sonraki amacı Anadolu'da Gaziantep, Trabzon, Eskişehir, Mersin gibi illere de gitmek. "Biz üretim yapmıyoruz, hiçbir zaman da yapmayı düşünmüyoruz" diyen Mergen, modelleri belirledikten sonra ürünlerini Türkiye'de ve Pakistan, Çin gibi ülkelerde ürettirdiklerini belirtiyor. Canlı renkleri ile ön planda olmayı kendine hedef aldıklarını anlatan Mergen, "Peki bu konsepti belirlerken Benetton'dan mı esinlendiniz?" sorumuza şu yanıtı veriyor: "Aslında Benetton gibi renge sahip çıkmış bir markanın olması bizim bu işe girmemizi engelliyordu bile. Ama ürünlerine baktığımızda aslında artık onların rengi kaybettiğini gördük. Daha komplike ürünlere kaydılar. Bir de tabi kesinlikle aynı kulvarda değiliz. Müşteri ve fiyat yapısı farklı. Biz daha alt segmentte konumlanmış durumdayız." Aslında Tiffany isim olarak Tiffany&Tomato markasının bir devam. Ancak bugüne gelinceye kadar hemen herşey değişmiş. Tomato markasının o dönemde başka bir tekstilci tarafından alındığını anımsatan Genel Müdür Mergen, "İyi ki de tüm markayı satın almamışlar" dedikten sonra bunun nedenini şöyle açıklıyor: " O zaman bu bilinçle mi böyle hareket edildi bilmiyorum. Ama çok da iyi olmuş. Çünkü Tiffany&Tomato olarak devam etmek çok yanlış olacaktı. Sermaye değişti, ürün konsepti değişti, ortaklar değişti. Yani aslında herşey değişti."

HACER GEMİCİ

DİĞER EKONOMİ HABERLERİ
 Zenginlerin tazminatını fakirlere ödetiyorlar
 Her 10 sigaradan biri kaçak veya sahte
 SSK, emeklilere enflasyon farkını faiziyle ödeyecek
 ENKA'nın sessiz kalması beni de rahatsız ediyor
 Hamile işçi 16 hafta doğum izni kullanacak
 Intesa: Başarısız olduk demek için çok erken
 Yabancılar istedi, Telekom'da süreç 2 hafta uzadı
 Not artırımı söylentisiyle döviz satıp, bono aldılar
 Hatemi: TAV'ın İsrail ile hiçbir ilgisi yok
 Helikopter ihalesinde ABD, İsrailli ve Rus devler kapışacak
 Renault, Tofaş ve Karsan ağustosta tatile çıkıyor
 Dünyanın en büyük bankası doğuyor
 Marmarabirlik yurtdışına açılacak
 Yukos: 1.3 milyar dolar ödemeye hazırız
 İmamlar, ilk kez eylem yapıyor
 Bu jean sıcağı sevmiyor
 Business Card, iş ile özel hayatı ayırdı
 Eti'den Eskişehir'e kek fabrikası
 Siirt'in taşı da para edecek
 THY'nin doğu seferleri RJ'lerle yeniden başlıyor
 Antalya Falez Otel'in 3 jeneratörü haczedildi
İLKER SARIER
Önde ot arabası var
Eski devirlerde, yeniçeriler savaşa...
SERVET YILDIRIM
Müzakereye başlamak yetmez
Avrupa Birliği sürecinde...
ABDURRAHMAN YILDIRIM
Yeni yatırımcı gelmezse uyarıcı yazı da...
Bir anlık öfkeye kurban gitti
Sanat dünyası yetenekli bir sanatçısını bir "hiç" yüzünden kaybetti.
Son Osmanlı'ya Türk pasaportu verildi
ABD’de yaşayan Osmanlı hanedanının en kıdemli üyesi Osman Ertuğrul’a...
IMKB
E: 18,635 D:% 0.77
DOLAR
S: 1,435,000 D:% -0.21
EURO
S: 1,779,000 D:% 0.34
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.