kapat
   
SABAH Gazetesi
 
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Atina 2004
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 
50 yılın birikmiş hasarı
Back-up'çılara tavsiyeler

50 yılın birikmiş hasarı

Yıllar öncesine değil, herkesin rahatlıkla hatırlayabileceği 90'lı yıllara gidelim. İstanbul'un hafif metroya kavuştuğu günlere... Hafif Metro İstanbullu'nun hizmetinde ve her gün bir kaza haberi geliyor. Bir gün yaya, bir başka gün at arabasına, çöp arabasına ve otomobiller çarpan Hızlı Tramvay'ın bu serüvenini o günlerde, Cumhuriyet Gazetesi bir kazadan hareketle, 'Hızlı Tramvay Yine Hızını Alamadı' başlığı haberleştirmişti. Sonra giderek, yayalar, otolar, Hızlı Tramvay'ı işletenler sisteme alıştı, aksaklıklar giderildi ve kazalar azaldı. Raylı sistemin hizmeti ve faydaları konuşulmaya başlandı.
Ulaşım sektöründeki sistemler arasında ekip çalışmasını gerektiren demiryolu, deniz taşımacılığı ve havayollarında yenilikler, kapasite büyümesi ciddi deneyimleri, hizmete geçilmeden önce testleri zorunlu kılmaktadır. Bu sebeple karayollarında meydana gelen bir kazayla diğer ulaşım sistemlerindeki kazaları kıyaslamak mümkün olmaz.
Ekip çalışmasını gerektiren ve sistemli hareketi zorunlu kılan ulaşım modlarında kapasitesinin yüzde 25 üzerinde büyütülmesi ya da büyümeye başlaması veya yenilikler ciddi riskleri beraberinde getirir. Üst üste meydana gelen tren kazalarına olayın bu tarafıyla da bakmak gerekir. Yolcu, trafik ve gerekse araç bakımından demiryolu, havacılık sektörü ve denizyolundaki yükselmeler dikkat ister. Zira bu gelişmelerin paralelinde teyakkuzda olunmadığı taktirde kazalar arda arda gelmektedir.
50 yıldır ihmal edilen TC Devlet Demiryolları'nı (TCDD) şaha kaldırmanın güzel olması kadar, beraberinde getirdiği üzücü kazalar da kötü ve unutulmaz yanını oluşturuyor. Dolayısıyla ekip çalışması gerektiren ulaşım sitemlerinde genel müdürden en basit çalışına varıncaya kadar tüm personeli çarkın bir parçası olarak görülür. Başarısızlıklar hadise bazında bir kişiye fatura edilemeyeceği gibi, verimlilik de tüm ekibin katkısı olduğu unutulmamalı.
TCDD'den hareketle, Türk Hava Yolları (THY) Türkiye Denizcilik İşletmeleri (TDİ) İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO) gibi kuruluşlarında daha dikkatli olması gerekir. Mesela, Türkiye'de havacılık sektörü son bir yıl içinde Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın desteğiyle patlama gösterdi. Ancak, sektörü denetleyen Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün kadrosunda ve kalitesinde hiçbir değişiklik olmadı. Devlet Hava Meydanları İşletmesi'nde durum aynı. TCDD'de yapılan atılımlara paralel olarak, denetim, kontrol ve gelişmelerin güvenlik tarafında benzeri durgunluk söz konusu.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Cepte pazar payı telaşı   / 23-08-2004
 Devlet yola geldi   / 21-08-2004
 Arkas denizcileri karıştırdı   / 18-08-2004
 50 yılın birikmiş hasarı   / 16-08-2004
 Irak'ta Necefli Maşrapa   / 11-08-2004
 Avea ve Turkcell rekabeti   / 09-08-2004
 Rus uçağına soru önergesi   / 07-08-2004
 Irak'la işimiz zor   / 04-08-2004
 İran'la işler tek celsede çözülmez   / 02-08-2004
 'Sen yaz kimse fark etmez'   / 31-07-2004
YAVUZ SEMERCİ
'Dinleniyorum' paranoyası
Ülkenin güvenliğinden sorumlu...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Formula'da Yıldırım rakipsiz yarışıyor
Ticaret...
Ünlüler ekranda süt sağacak
atv'nin yeni yarışması "Ünlüler Çiftliği"nde pek çok isim, ilkel...
Platonik aşk kurbanı
Defalarca bıçaklandıktan sonra boğazı kesilerek öldürülen 16...
IMKB
E: 19,664 D:% 1.55
DOLAR
S: 1,507,000 D:% -0.26
EURO
S: 1,824,000 D:% -1.08
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.