|
|
Bankalar insan haklarına aykırı işlem yapıyor!
Dün bir banka şubesinde yaşadıklarımdan sonra, bankacılık sistemine ve onun müşteriler arasında ayrımcılık yapan icatlarına, kayıtsız şartsız destek veren basın da dahil, herkesi şiddetle kınıyorum! Yüzbinlerce insan interneti kullanmıyor. Otomatik ödeme sisteminden faydalanmıyor. İşi düştüğünde, bankasına gidiyor, sıraya giriyor ve işlemini yaptırıyor. Dün anladım ki, bu gişe işlemi denilen şey bir işkence. Yanlış anlamayın, sıra numarası alıp, sıranın size gelmesini beklemek değil kastettiğim. Öyle olsa sorun yok. Ama pratikte yaşananlar farklı. Bankaya girişinizde sizi, sıra numarası veren bir makine karşılıyor. Üzerinde gişe işlemi yazan düğmeye bastığınızda makina bir numara veriyor. (Benim numaram 202 idi ve o sırada 180 nolu numara sahibi gişe işlemi yapıyordu.) İkinci yöntem ise makineye, bankaya ait kredi kart veya para çekme kartınızı sokuyorsunuz. Makine, içine aldığı karttan, kart sahibinin banka acısından önemini (bir saniyede) kavrıyor ve özel bir VİP numarası veriyor. Bankalar, VİP numarası sahiplerine öncelikli hizmet veriyor. 202'nolu müşterinin (yani benim) gişeye davet edilmem 45 dakikada sürdü. Bu süre içinde ben ve benim gibi onlarca insan, bizden sonra bankaya girip, bizden önce işlem yapan müşterilerini seyrederek geçirdi! Bunun neresi iyi bankacılık? Bunun neresi teknoloji? Bunun adı ayrımcılık. Banka müşteri ayrımı yapacaksa, ayrı bir yerde yapsın. Yıllardır alışveriş yaptığınız mahalle bakkalı bile böyle ayrımcılık yapmaz. Sırası gelene hizmet verir. "Yavuz Bey gelmiş" diyerek elindeki işi bırakana hiç rastlamadım. Bırakanı da ayıplarım. Hangi bankalar mı? Başlayın saymaya, Akbank, Yapı Kredi, İş Bankası, Ziraat, Garanti Bankası... "Bu sistem Batı da da uygulanıyor" yalanına da kanmayın. Oralarda müşteri temsilcisi yerine, gişeye yöneldiyseniz, ayrım yapılmaz. Adam gibi sıraya girip, sırayla hizmet alır, çıkarsınız.
|