Türkiye'de ilk kez tanıtılacak yeni Discovery 3'te eski 2.5 litrelik 5 silindirli turbo dizel motorun yerini çok daha güçlü 2.7 litrelik, V6 motorlu, 190 beygirlik yeni bir turbo dizel yerini almış. Yeni dizel motor, 440 Nm'lik torku ile de yaklaşık 2,5 tonluk bu aracı büyük bir çeviklikle hareket ettiriyor. Bu motorun yanında 4.4 litrelik V8 benzinli motor da 295 beygirlik güce sahip.
Sürekli 4 çeker Yeni Discovery 3'ün her iki motor seçeneği de Türkiye'de 6 ileri vitesli, elektronik kontrollü otomatik şanzımanla satışa sunulacak. Bu şanzımanda bulunan "spor" konum sayesinde gaz kelebeği ayarı ve vites geçişleri daha yüksek performans verecek şekilde elektronik olarak ayarlanıyor. Ayrıca CommandShift fonksiyonu sayesinde sürücüler manuel olarak vites değiştirerek tüm kontrolü ellerinde tutabiliyor. Yeni Discovery 3, sürekli dört çeker çekiş sistemine sahip bir araç. Elektronik Çekiş Kontrolü ve Dinamik Stabilite Kontrolü her türlü yol yüzeyinde maksimum tutunmayı sağlıyor. Gaz kelebeği ayarı, vites değiştirme aralıkları, süspansiyon yüksekliği bilgisayar tarafından kontrol edilerek arazi ve asfalt sürüşlerinde farklı değerlere ayarlanıyor.
Tam kontrol sağlıyor Yeni Discovery 3 bünyesinde gelişmiş teknolojileri barındırıyor. Bunların en başında ise patenti Land Rover'a ait olan Terrain Response sistemi geliyor. Terrain Response'un orta konsolda bulunan kontrol düğmesi sayesinde, sürücüler aracı kullandıkları yüzeye göre tüm sürüş sistemlerini optimize edecek ayarları otomatik olarak elde edebiliyor. Terrain Response tarafından kontrol edilen fonksiyonlar arasında, aracın yüksekliği, motor tork tepkisi, Eğim İniş Kontrolü, Elektronik Çekiş Kontrolü, şanzıman ve diferansiyeli saymak mümkün. Bu arada Discovery 3'te uygulanan entegre gövde şasi teknolojisi sayesinde, torsiyonel sağlamlık ve otomobile yakın dinamik sürüş özellikleri sağlanıyor.