kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cuma
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Discovery 3, daha güçlü motora sahip

Türkiye'de ilk kez tanıtılacak yeni Discovery 3'te eski 2.5 litrelik 5 silindirli turbo dizel motorun yerini çok daha güçlü 2.7 litrelik, V6 motorlu, 190 beygirlik yeni bir turbo dizel yerini almış. Yeni dizel motor, 440 Nm'lik torku ile de yaklaşık 2,5 tonluk bu aracı büyük bir çeviklikle hareket ettiriyor. Bu motorun yanında 4.4 litrelik V8 benzinli motor da 295 beygirlik güce sahip.

Sürekli 4 çeker
Yeni Discovery 3'ün her iki motor seçeneği de Türkiye'de 6 ileri vitesli, elektronik kontrollü otomatik şanzımanla satışa sunulacak. Bu şanzımanda bulunan "spor" konum sayesinde gaz kelebeği ayarı ve vites geçişleri daha yüksek performans verecek şekilde elektronik olarak ayarlanıyor. Ayrıca CommandShift fonksiyonu sayesinde sürücüler manuel olarak vites değiştirerek tüm kontrolü ellerinde tutabiliyor. Yeni Discovery 3, sürekli dört çeker çekiş sistemine sahip bir araç. Elektronik Çekiş Kontrolü ve Dinamik Stabilite Kontrolü her türlü yol yüzeyinde maksimum tutunmayı sağlıyor. Gaz kelebeği ayarı, vites değiştirme aralıkları, süspansiyon yüksekliği bilgisayar tarafından kontrol edilerek arazi ve asfalt sürüşlerinde farklı değerlere ayarlanıyor.

Tam kontrol sağlıyor
Yeni Discovery 3 bünyesinde gelişmiş teknolojileri barındırıyor. Bunların en başında ise patenti Land Rover'a ait olan Terrain Response sistemi geliyor. Terrain Response'un orta konsolda bulunan kontrol düğmesi sayesinde, sürücüler aracı kullandıkları yüzeye göre tüm sürüş sistemlerini optimize edecek ayarları otomatik olarak elde edebiliyor. Terrain Response tarafından kontrol edilen fonksiyonlar arasında, aracın yüksekliği, motor tork tepkisi, Eğim İniş Kontrolü, Elektronik Çekiş Kontrolü, şanzıman ve diferansiyeli saymak mümkün. Bu arada Discovery 3'te uygulanan entegre gövde şasi teknolojisi sayesinde, torsiyonel sağlamlık ve otomobile yakın dinamik sürüş özellikleri sağlanıyor.
DİĞER BİLGİ VE YAŞAM HABERLERİ
 İtalyanlar'ın Yeni Idea'li
 Alfa Romeo Standında Şenlik
 Citroen, C4'le Farklı Bir Çizgi Yakaladı
 Octavia'nın Yüzü Yenilendi
 60 Yeni Model Sergilenecek
 4x4 Sportage'le Araziye Çıkacak
 Kimler Katılıyor?
 Avrupalı Tüketici Mini Seviyor
 Laptop Piliyle Giden Otomobil Ürettiler
 Bmw, Yenilenen M5'le F1 Keyfi Yaşatacak
 Mini Sevenler İçin Copen Markası Doğdu
 Sonata Ab'li Tüketiciler İçin Yeniden Yaratıldı
 Megane Ailesi Tam Kadro Gövde Gösterisi Yapacak
 Güvenlik Üst Seviyeye Çıktı
Yurtdışına gitti bir daha dönmedi
Çocuk pornosu suçlamasıyla 2 yıl tutuklu kalan tahliye olur olmaz da...
'Çocuk hata yapıyor ceza veremiyoruz'
Bakan Güldal Akşit'e göre yurtlarda çocukların sorumluluğunu üstlenen...
IMKB
E: 23,177 D:% 0.19
DOLAR
S: 1,444,000 D:% -0.41
EURO
S: 1,882,000 D:% -0.21
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu