Koreli otomotiv devi Hyundai, bu yılki fuarda farklı bir stand hazırlıyor. Yeni Sonata, Tuscon, Accent, Accent WRC ve Starex, otomobilseverler ile Autoshow'da buluşacak
Uluslararası Otomobil Fuarı'nda 4. Salon'da yer alan Hyundai standındaki yeni Sonata, Tucson, Accent WRC ile Accent ve Starex için hazırlanan Hareket Engelli Kiti, en önemli yenilikler arasında yer alacak. Hyundai ürün yelpazesinin amiral gemisi Sonata, yepyeni görünümüyle ilk olarak Paris Otomobil Fuarı'nda tanıtılmıştı. 2005 yılı için toplam 230 bin adetlik satış hedeflenen yeni Sonata'da tamamiyle yeni iki motor seçeneği sunuluyor: 3.3 litre üstten çift egzantrikli V6 benzinli ve 2.4 litre üstten çift egzantrikli sıralı dört silindirli benzinli. 2006 model yılındaysa, bu motorlara yeni 2.0 CRDi dizel seçeneği eklenecek. Yeni Sonata'da yol tutuş, sürüş konforu ve güvenlik geliştirilirken kabin hacmi de artırıldı. Araçta ön, yan ve perde havayastıkları ve ESP (Elektronik Stabilite Programı) gibi güvenlik donanımları bulunuyor.
Yeni jenerasyon Sonata'nın boyu bir önceki modele göre 55 mm, dingil mesafesi de 30 mm daha uzun. Bu artış sayesinde kabin içinde daha geniş bir alan elde edilirken ön diz mesafesinde 10 mm ve arka diz mesafesinde 30 mm'lik bir artış elde edildi. Ön baş mesafesi 22 mm ve arka baş mesafesi de 15 mm artarken bagaj hacmi de 523 litre gibi sınıfında oldukça iddialı bir değere ulaştı.
Avrupa çizgileri hissediliyor Tasarımında Avrupa çizgilerinin fazlasıyla hissedildiği yeni Hyundai Sonata, şıklık ve pratiklik arayanlar için seçkin bir örnek teşkil ediyor. Dikkat çeken diğer özellikler arasında 17 inçlik alaşım jantlar, V6 modelinde çift egzoz çıkışları, yükseklik ve derinlik ayarlı direksiyon mili, elektrikli sunroof, üç fıskiyeli ön cam silecekleri, MP3 çalarlı ön konsola yerleştirilen 6'lı CD değiştirici, direksiyondan kumanda edilebilen müzik sistemi, otomatik klima kontrolü, hava kalite kontrol sistemi, ön cam buz çözücü ve arka güneşlikler bulunuyor. İlk kez 2002 Seul Otomobil Fuarı'nda tanıtılan Aktif Geometri Kontrollü Süspansiyon (AGCS) sistemi, dinamik performans ve geliştirilmiş güvenlik adına Hyundai için büyük bir önem taşıyor.
Hyundai'nin geliştirdiği bu yeni sistem, kontrol kollarının geometrisini değiştiren iki elektrikli motorla arka süspansiyondaki kamber açısını kontrol ediyor. Düşük bir maliyetle geliştirilen sistem, virajlarda stabiliteyi ve sürüş kalitesini farkedilir bir biçimde geliştiriyor. Çünkü kontrol yönü, hareketli tekerlekteki kamber açısına binen yüke dikey geldiği için, yükle paralel kontrol edilen sistemlere göre daha etkileyici bir sonuç ortaya çıkarıyor. AGCS sistemi, böylece sürüş kalitesini iyileştirirken ESP'ye göre daha geliştirilmiş bir kontrol sağlıyor. ESP sistemi devreye girdiğinde araçları yavaşlatırken AGCS sistemi kamber açısında optimum noktayı yakalıyor ve kayma noktasını uzatıyor.